Alig négy hónappal a piacra lépés bejelentését követően sikerrel mutatkoztak be október elején a Posta Paletta étkezési utalványai. A Magyar Posta Zrt. leányvállalataként létrejött Posta Paletta Zrt. május végén jelentette be megalakulását és mutatta be piaci terveit. Az azóta eltelt szűk négy hónap alatt a cég megteremtette a kedvezményes utalványok gyártásának feltételeit, kiépítette logisztikai és disztribúciós rendszerét, partnerként szerződött mintegy 14.000 magyarországi elfogadóhellyel. A cég első megbízásként elkészítette és terítette a Magyar Posta mintegy 30.000 dolgozójának étkezési jegyét. Október eleje óta – naponta növekvő számban – már sok száz étterem, élelmiszerüzlet, szuper- és hipermarket fogadott el Posta Paletta utalványt és váltotta be ezeket a kibocsátónál.

 

Alig négy hónappal a piacra lépés bejelentését követően sikerrel mutatkoztak be október elején a Posta Paletta étkezési utalványai. A Magyar Posta Zrt. leányvállalataként létrejött Posta Paletta Zrt. május végén jelentette be megalakulását és mutatta be piaci terveit. Az azóta eltelt szűk négy hónap alatt a cég megteremtette a kedvezményes utalványok gyártásának feltételeit, kiépítette logisztikai és disztribúciós rendszerét, partnerként szerződött mintegy 14.000 magyarországi elfogadóhellyel. A cég első megbízásként elkészítette és terítette a Magyar Posta mintegy 30.000 dolgozójának étkezési jegyét. Október eleje óta – naponta növekvő számban – már sok száz étterem, élelmiszerüzlet, szuper- és hipermarket fogadott el Posta Paletta utalványt és váltotta be ezeket a kibocsátónál.

 

A Posta leányvállalataként alapított Posta Paletta Zrt. rekordgyorsasággal teremtette meg az étkezési utalványok gyártásának és forgalmazásának feltételeit. Ennek köszönhetően október elején a postai dolgozók Paletta utalványok formájában kapták kézhez kedvezményes étkezési jegyeiket. A jegyek rugalmas felhasználását az tette lehetővé, hogy már az indulás pillanatától 14.000 helyen fogadják el ezeket az országban.

 

"Abától Zsurkig gyakorlatilag alig van olyan település Magyarországon, ahol valamelyik élelmiszerüzletben vagy melegétel árusító helyen ne lehetne Posta Paletta utalvánnyal fizetni." – mondta Krátky Attila, a Posta Paletta vezérigazgatója. "Az elfogadóhely hálózat kiépítésében nem kis szerepe volt a postai dolgozóknak, akiknek helyismerete nagyban hozzájárult ahhoz, hogy már induláskor szinte mindenhol meg tudtunk jelenni. Október elejétől 14.000 üzletben lehet a mi jegyeinkkel fizetni, ráadásul a hálózatunk napról-napra bővül. Az elfogadóhelyek megnyerésében az is fontos szerepet játszik, hogy versenytársainknál egyszerűbb ügyintézést és gyorsabb pénzhez jutást tudunk vállalni." – mondta Krátky Attila.

 

A már önmagukban is jelentős vásárlóerőt képviselő postai dolgozók mellett  – a most zajló tárgyalások és egyeztetések függvényében – novembertől várhatóan újabb cégek és szervezetek munkavállalói is Posta Paletta utalvánnyal fizethetnek. A kisebb cégek esetében a gyors csatlakozást az is megkönnyíti, hogy november elejétől mintegy 300 kiemelt postán készpénzért és azonnal meg tudják majd vásárolni a dolgozóiknak szánt étkezési utalványokat.

 

Egy, a KutatóCentrum által nyáron készített felmérés szerint a felnőtt lakosság 72%-a legalább egyszer fizetett étkezési utalvánnyal az elmúlt egy évben. A megkérdezettek az utalványokat nemcsak saját maguk, hanem családjuk egésze szempontjából is fontosnak tartják, hiszen 60%-uk szüleiknek, gyermekeiknek, vagy más közeli hozzátartozójuknak is ad belőle. Többségük véleménye szerint ezzel a rendszerrel a munkavállaló, a munkáltató, az utalvány elfogadó és így a magyar gazdaság egésze is jól jár. Még ha sokan nem is tudják teljes mértékben kihasználni a jelenleg havonta adható 18.000 forintos felső korlátot, mégis úgy vélik, hogy ennek hiányában jövedelemtől esnének el, kevesebbet tudnának élelmiszerre és meleg érkezésre költeni.

 

A Posta Paletta sok tekintetben a rugalmasságot tekinti sikere zálogának. Az egyszerűbb ügyintézés, a gyorsabb pénzhez jutás, a készpénzes jegyvásárlás lehetősége és a decentralizált értékesítés mellett a címletek kialakítása is ezt tartotta szem előtt. A 200, 300, 400, 500 és 1000 forintos értékben kibocsátott címletek az adott cég cafeteria rendszerének pontosan megfelelő kifizetést tesznek lehetővé. A szakmailag magas színvonal és a rugalmasság együttes megvalósítását a Magyar Posta által nyújtott háttér   is biztosítja. Erre támaszkodva a Posta Paletta az ügyfelek igényeinek akár ugrásszerű növekedését is tudja követni, hiszen a Magyar Posta gyártási, logisztikai és értékesítési tapasztalatára és kapacitására támaszkodva bármikor jelentős tartalékokat tud mozgósítani.

 

"Ez év szeptembere és decembere között várhatóan 2 milliárd forint értékben bocsátunk ki és forgalmazunk étkezési utalványokat. Minden esélyünk megvan arra, hogy a dinamikus indulást hasonló fejlődés kövesse jövőre is, persze ez részben a cafeteria rendszer jövő évi szabályozásától is függ. Mindeközben pedig készülünk arra is, hogy a kedvezményes utalványok palettájának további elemeivel is megjelenjünk a piacon." – mondta Krátky Attila.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük