Számvetést készített az év végéhez közeledve a  Sixt rent a car Magyarországon.  A piacvezető autókölcsönző 2010-es éve, bár még a válság negatív hatásainak kezelésével telt, mégis a kiút meglátását sejteti.

 

Számvetést készített az év végéhez közeledve a  Sixt rent a car Magyarországon.  A piacvezető autókölcsönző 2010-es éve, bár még a válság negatív hatásainak kezelésével telt, mégis a kiút meglátását sejteti.

Az autókölcsönzés, mint piac több szempontból is összetett. A gazdaság minden változása, az autópiaci válság, az idegenforgalom, és a turisztika válsága is hatással van rá. A német székhelyű Sixt AG franchise partnereként működő autókölcsönző bevétele 2010-ben a megelőző évhez képest mintegy ötödével esett vissza az adatokat augusztus hónapig vizsgálva, viszont pozitív jelként értékelendő, hogy ez a csökkenés a három nyári hónapot kiemelve már csak 16%.

„Hiba lenne csak a Sixt Magyarország mutatóit szemlélni akkor, amikor egy összetett piacról beszélünk." – nyilatkozta Dévai Gábor, a Sixt Magyarország ügyvezetője. „A 2010-ben általunk produkált bevétel a gazdaságot ért hatások eredménye és következménye. Sajnálatos módon a korábbi évekhez viszonyítva 2009-ben körülbelül 6%-kal csökkent a hazánkba látogató külföldiek száma, ráadásul többségük a környező országokból érkezve nem feltétlenül igényel bérautót. Az üzleti utazók rétege, a Sixt rent a car egyik elsődleges célcsoportja is jóval kevesebbet utazik üzletkötés céljából. A szállodákból érkező ad hoc jellegű foglalások száma visszaesett, és az ebből eredő forgalom ezáltal csökkent, de érdekes módon az utazási irodák foglalásai átlag 21%-kal, június, július, augusztus hónapra levetítve pedig, már 62%-kal emelkedtek a megelőző év azonos időszakához viszonyítva. A kihelyezett internetes, úgynevezett brókerfoglalások száma több mint egy ötödével lett magasabb, mint 2009. ugyanezen időszakában. Mindez a fokozatos fellendülést és a válság előtti állapotok lassú visszaállását sejteti, és jól mutatja a külföldről érkezők utazási szokásainak változását, nagyobb tudatosságát és árérzékenységét." – tette hozzá az ügyvezető.

A Sixt rent a car – Wallis Autókölcsönző Kft. ügyvezetője inkább a hazai kkv-szektorból érkező forgalom csökkenését érezte drasztikusnak az elmúlt időszakban, náluk ez volt a felelős a 20 százalékos forgalomcsökkenés háromötödéért, mely az autókölcsönző tapasztalatai alapján a cégek cash flow helyzetének változásával, a körbetartozások és a pénzügyi forrásokhoz való nehezebb hozzáféréssel magyarázható.

Továbbá az eredményre ható legfontosabb tényező még mindig az, hogy az autókölcsönzőnek a deviza alapú finanszírozás nyomán fellépő árfolyamveszteséggel is meg kellett küzdenie, mely okán és a zsugorodó piachoz alkalmazkodva, a flotta 20 százalékos csökkentése mellett döntöttek és 6, illetve 12 hónappal meghosszabbították a futamidőt.

A Sixt rent a car 2010. második felében megkezdte a turisztikai és idegenforgalmi szektort érintő sales részlegének megerősítését. Technikai újításokat vezetett be, szélesítve együttműködéseinek körét. A 2010-es év egyik legfontosabb megállapodása a Sixt Magyarország és a Malév között született meg. Az április 1-jétől életbe lépett szerződés keretében a légitársaság honlapján keresztül is foglalhatnak az utasok bérautót. A légitársaság, weboldalán keresztül történő foglalás esetén a Sixt által kínált legalacsonyabb árat, időközönként pedig ezen felüli extra kedvezményeket biztosít. „A Malév döntése elismerést jelentett számunkra. Választásuk a nemzetközi hírnév, a szolgáltatások magas színvonala, azok kedvező ára, a brand és a hosszú távú együttműködési lehetőségek széles köre miatt esett ránk." – nyilatkozta Dévai Gábor, ügyvezető.

„Úgy gondoljuk, hogy 2011-ben elsősorban a turizmus révén bevételünk ismét eléri a válság előtti szintet, sőt talán a soros EU elnökség miatt nem csak megközelíti, hanem meg is haladja majd azt". – tájékoztatott Magyar Nikoletta, a Sixt Magyarország marketing vezetője. „Mindezt ez évi nyári tapasztalataink is alátámasztják. Megvalósult foglalásaink száma ugyanis az év első nyolc hónapjában átlag 5%-kal a nyári hónapokban viszont, már 13%-kal emelkedtek a válság kezdeti időszakához képest." – indokolta a marketing vezető.  

A cég a jövőbeni eredmények fellendítését az új partnerkapcsolatok és stratégiai újítások mellett technikai fogásokkal is igyekszik elősegíteni, így például a navigációs rendszer állományát is 100 százalékban újra cserélte és számát jelentősen növelte a bérlők minél magasabb színvonalú kiszolgálásának érdekében. „Cégfilozófiánk alapján partnereink mindig a lehető legjobb minőséget és szolgáltatást kell, hogy kapják és nemzetközi cég lévén mindent megteszünk, hogy a nemzetközi színvonalat az elvárásoknak megfelelően teljesítsük – erősítette meg Dévai Gábor, a cég vezetője.

 

http://www.sixt.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük