Magyarország első közbringa rendszere öt állomással, 80 dokkolóval és 50 kerékpárral indul el. Az EBI (Esztergom Bicikli) a jövő tavaszra megvalósuló teljes kiépítésben tíz állomással és 100 kölcsönözhető járművel működik majd. Az esztergomi székhelyű Neuzer Kft. által kifejlesztett rendszert Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár adta át 2013. szeptember 20-án.

 

Magyarország első közbringa rendszere öt állomással, 80 dokkolóval és 50 kerékpárral indul el. Az EBI (Esztergom Bicikli) a jövő tavaszra megvalósuló teljes kiépítésben tíz állomással és 100 kölcsönözhető járművel működik majd. Az esztergomi székhelyű Neuzer Kft. által kifejlesztett rendszert Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár adta át 2013. szeptember 20-án.

 

Az államtitkár kifejtette: a sok szempontból nehéz helyzetben lévő Esztergom a beruházással bizonyítja, hogy a helyi vállalkozók kezdeményezőkészségére és az uniós forrásokra támaszkodva képes élenjáró teljesítményt nyújtani. A közbringa rendszert a Neuzer Kft. mintegy 50 millió forintnyi saját erőből, önkormányzati támogatás nélkül építette meg. A berendezések kifejlesztését az Új Széchenyi Terv tavaly 25 millió forinttal támogatta.

 

Az EBI egyedi tervezésű kerékpárjait legegyszerűbben kölcsönzőkártya kiváltásával lehet igénybe venni, ami 600 forintos egyszeri költséggel jár. A kölcsönzés díja a bevezetés időszakában megkezdett félóránként 200 forint. Az esztergomi lakosok és a városban dolgozók naponta kétszer, alkalmanként 30 percnél rövidebb utazásra térítésmentesen kerekezhetnek.

 

A kiépítés már az október végéig tartó tesztidőszak alatt is 8 állomáson 120 dokkolóra és 80 kerékpárra bővül. A rendszer üzemeltetői remélik, hogy egyre többen választják majd a hatékony és környezetkímélő kerékpáros közlekedést a belvárosi utazásokhoz. Ha így lesz, azzal csökken a levegő szennyezettsége és a zajterhelés, kevesebb lesz a dugó.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük