Szerdán indul a Bing!

A Microsoft Corp.2009 május 28-án bemutatott Bing keresőmotorja a hagyományos keresőmotorok képességein túlmutatva nyújt hatékony segítséget használóinak a gyorsabb és megalapozottabb döntéshozatalhoz.

 

A Microsoft Corp.2009 május 28-án bemutatott Bing keresőmotorja a hagyományos keresőmotorok képességein túlmutatva nyújt hatékony segítséget használóinak a gyorsabb és megalapozottabb döntéshozatalhoz.

 

 A Bing megtartja a ma elérhető keresőmotorok előnyeit, sőt túl is lép azokon, és újszerű módon közelíti meg a használati élményt. Kezdetben az alábbi négy kiemelt területen könnyen kezelhető eszközökkel támogatja az eredményesebb döntéshozatalt: vásárlás, utazástervezés, egészségügyi információk és helyi üzletek keresése. Az új szemlélettel kifejlesztett nagy teljesítményű keresőmotor – a Microsoft terminológiájában „döntéstámogató motor" (decision engine) – célja, hogy segítse a felhasználókat a webes információk és ismeretek megszerzésében, és felkészítse őket a fontos döntések gyorsabb meghozatalára. A http://www.bing.com/ címen elérhető szolgáltatás bevezetése a következő napokban indul, teljes körű, globális elérhetősége pedig június 3-ra, szerdára várható.

Európában egyelőre "beta" megjelöléssel fut majd a Bing. Ez azonban nem félkész, hanem kevesebb, alacsonyabb szintű szolgáltatást jelent. A hazai felhasználók június 3-tól használhatják az új keresőmotort.

Az online tartalom robbanásszerű növekedése megállíthatatlan. A Bing segít a felhasználóknak könnyebben eligazodni a keresési eredmények gyakran áthatolhatatlannak tűnő dzsungelében. A comScore Inc. népszerű keresőmotorokkal kapcsolatos vizsgálatából kiderült, hogy az internetes keresések mintegy 30 százaléka kielégítő eredmény nélkül zárul, a tovább folytatott keresések kb. kétharmadánál pedig további finomításra vagy a keresés újraindítására van szükség a találatokat megjelenítő lapon.

„A keresőmotorok elfogadható segítséget nyújtanak a webes navigáláshoz és információkereséshez, ugyanakkor nem támogatják hatékonyan a megtalált információk felhasználását" – jelentette ki Steve Ballmer, a Microsoft vezérigazgatója. „A Bing fejlesztése során alaposan felmértük, miként akarják az emberek a webet használni. A Bing az első fontos lépés abban a hosszú távú fejlesztési programban, amely azt célozza, hogy megkönnyítsük felhasználóinknak az információk gyors elérését, illetve azt, hogy ezeket döntések meghozatalához vagy feladatok végrehajtásához is hasznosítani lehessen."

Új szemlélet az internetes keresésben

Felmérések igazolják, hogy az emberek 66 százaléka a korábbinál gyakrabban használja az internetet komplex döntések meghozatalakor.* Ebből kiindulva a Microsoft három fő célt határozott meg a Bing fejlesztésekor: pontos keresési eredmények; rendezettebb használati környezet; egyszerűbben végrehajtható feladatok és praktikus információk a gyorsabb, magabiztosabb döntéshozatalhoz. A napjainkra jellemző használati jellemzőkön túlmutató, új szolgáltatás mélyreható innovációkat tartalmaz a keresés fontos területein: a keresett entitások kinyerése és bővítése, a keresési szándék felismerése, dokumentumkivonatoló technológia, valamint a keresés típusához dinamikusan igazodó használati jellemzők a döntéshozatal releváns és praktikus támogatásához.

Az új márkaportfólió a következő változásokat eredményezi a Microsoft meglévő programjainál:

  • A Microsoft térképplatformja (Virtual Earth) a jövőben Bing Maps for Enterprise néven él tovább. Kattintson ide!
  • A 2008 áprilisában felvásárolt Farecast technológiája szervesen beépült a Bing Travel megoldásba. Kattintson ide!
  • A Microsoft népszerű cashback programját, a több mint 850 elfogadó partner által támogatott és 17 millió terméket lefedő Bing cashbacket teljes mértékben beépítik a Bing Shopping szolgáltatásba.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.