Egy új trend ütötte fel a fejét Európában: reklámok helyett a forgalmazók egy független, külső céggel való tanúsítással próbálják visszanyerni a válságban megcsappant vevői bizalmat. Magyarországon az első ilyen akció alig néhány hete startolt – szakemberek szerint több követheti majd.

 

Egy új trend ütötte fel a fejét Európában: reklámok helyett a forgalmazók egy független, külső céggel való tanúsítással próbálják visszanyerni a válságban megcsappant vevői bizalmat. Magyarországon az első ilyen akció alig néhány hete startolt – szakemberek szerint több követheti majd.

Európában a vásárlói bizalom jelentősen visszaesett a válság hatására az utóbbi egy évben. Az egyre nagyobb túlzásokba eső reklámok, a hihetetlen árverseny és a túlzott mértékű információözön rendkívüli módon megnehezíti a vásárlók dolgát – egy cég hiába beszél „árgaranciáról" és „árelőnyről", ha ezeket nem lehet ellenőrizni. Így azok a cégek, akik valóban előnyt nyújtanának a vásárlóknak ugyanolyan, átlagosan szkeptikus megítélés alá esnek.

– Az „ártanúsítás", mint fogalom, teljesen új dolog Magyarországon, és még Európában sem zajlott sok ilyen projekt – magyarázta Hidas Gergely. – A vásárlók számára egy független tanúsító szervezet komoly garanciát jelent: ha ugyanis a tanúsított cég nem tartja be az vállaltakat, megvonjuk tőle a tanúsítványt, így tehát számonkérhetővé válik az akció, ami manapság meglehetősen ritka.

A TÜV SÜD KERMI Kft. – amely hazánkban a Magyar Termék Nagydíj egyik meghirdetője – a világ harmadik legnagyobb vizsgáló, tanúsító szervezetéhez, a TÜV SÜD csoporthoz tartozik.

– A Deichmann magyarországi cégével nemrégiben kötött megállapodásunk pontosan az ilyen ártanúsításról szól – tette hozzá Hidas Gergely, a TÜV SÜD KERMI Kft. ügyvezető igazgatója. – A cég árgaranciát hirdetett, vagyis garantálta, hogy idén nem emel árakat. Ez azonban így önmagában még kevés lenne, ilyen hirdetésekkel lépten nyomon találkozik az ember, hiszen ki az, aki ellenőrzi mindezt? Sok panaszt hallunk és a hírekből értesülve a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság is gyakran szab ki büntetést olyan reklámok miatt, amik mögött nincs valós tartalom. Hogy az amúgy üres reklámfogásnak tűnő szöveget komoly tartalommal töltsük meg, kidolgoztunk a cég számára egy komplex tanúsítási rendszert, amely  valós garanciát jelent arra, hogy ez a hirdetés nem tartalmaz kiskapukat, a vásárló azt tapasztalja a pénztárnál is, amit a hirdetés alapján jogosan elvár. A vásárlókat a tanúsításról és annak részleteiről a TÜV SÜD KERMI kettős oktogon jele tájékoztatja – mindaddig, amíg ez a jel látható az üzletekben, az árgarancia biztosított.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük