Az informatikai megoldások az otthon és az egészségügy területén is jelentős változásokat hoznak. Egyre nagyobb igény mutatkozik a távgondozási szolgáltatások igénybevételére. Éppen ezért a MOHAnet olyan mobilkészüléket és hozzá kapcsolódó felügyeleti szoftvereket fejlesztett ki, amely a Telenor Hiperneten keresztül új távlatokat nyithat az integrált mobil távfelügyeleti rendszerek használatában.

 

Az informatikai megoldások az otthon és az egészségügy területén is jelentős változásokat hoznak. Egyre nagyobb igény mutatkozik a távgondozási szolgáltatások igénybevételére. Éppen ezért a MOHAnet olyan mobilkészüléket és hozzá kapcsolódó felügyeleti szoftvereket fejlesztett ki, amely a Telenor Hiperneten keresztül új távlatokat nyithat az integrált mobil távfelügyeleti rendszerek használatában.

 

Napjainkban egyre nagyobb igény mutatkozik az egészségtudatos táplálkozás, a természetgyógyászat, vagy a gyógy- és wellness tevékenységek mellett – az időskori életvitelhez rugalmasan alkalmazkodó  mobil személyfelügyeletrre és távgondozási szolgáltatásra egyaránt (AAL). Az utóbbi igényt szolgálja ki a MOHAnet Mobilsystems Zrt. Magyar Termék Nagydíjas  „Vario Medcare 4in1" Lifeeguard készüléke, amely a 24 órás személyfelügyelet mellett személyvédelemre, terápiakövetésre valamint hagyományos telefonszolgáltatásra (4in1) egyaránt alkalmas.

 

„A Vario Medcare négy az egyben funkcióját az ügyféligényeknek megfelelően fejlesztettük ki, az egyik ilyen funkció kialakításában jelentős szerepet játszott a Telenor is. A két cég közötti több éves stratégiai együttműködésnek köszönhetően a szolgáltató egy olyan hibrid SIM-kártya biztosításával, és a kapcsolódó háttérrendszer felépítésével segítette a MOHAnet-et, amely lehetővé teszi a Vario Medcare 4in1  Lifeguard készüléknél az adatkapcsolat mellett a beszéd alapú kommunikációt is" – mondta el Havasi Zoltán, a MOHAnet Mobisystems Zrt. vezérigazgatója. Az alapvetően GPRS alapú segélyhívó teljes értékű mobiltelefonként is használható, és az ügyfélnek lehetősége nyílik arra, hogy opcionálisan a beszéd funkcióra is előfizethessen a Telenornál"  tette hozzá a vezérigazgató.

 

A Telenor amellett, hogy egy egyedi M2M fejlesztés végrehajtásával az adatkommunikáció mellett az országos lefedettséget biztosító hálózatával is hozzájárul a távfelügyeleti megoldás alkalmazásához. A technológiai fejlődés és az innováció irántii elkötelezettségünket mi sem mutatja jobban, mint a MOHAnettel kötött hosszú távú megállapodásunk, melynek részeként igyekszünk kiterjeszteni a mobiltechnológia alkalmazási körét. A napokban bejelentett, nagysebességű, nagyobb sávszélességet biztosító Hipernet hálózatunk minél szélesebb körű hasznosításával új távlatokat nyitunk a nagymennyiségű adatátvitelt bonyolító távfelügyeleti rendszerek területén is" – mondta Sigvart Voss Eriksen, a Telenor Magyarországg Zrt. kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

 

Az első magyar érintőképernyős GPRS mobiltelefon hátterében egy országos lefedettséggel rendelkező diszpécserhálózat áll. Bármilyen probléma esetén a rászorult személy gombnyomással riaszthatja a központot, ahol a szolgálatos diszpécserek intézkednek a további lépésekről: szükség esetén értesítik az illetékes szerveket, vagy más módon nyújtanak segítséget. Riasztáskor a diszpécser képernyőjén azonnal megjelennek a védett személy adatai, sőt igény esetén a készülék GPS-koordinátái is. Az utóbbi azért is fontos, mert a Vario Medcare-nek köszönhetően az ügyfél mozgása, és készülék működése egy internetes platformon keresztül a hozzátartozók számára is követhetővé válik. A készülék kétirányú GPRS-, és hangkommunikációra is képes, vészhelyzetben a diszpécser azonnal felveheti a kapcsolatot a hívás kezdeményezőjével.

 

Újdonságnak számít a terápiakövetésre alkalmas funkció. Ennek segítségével a készüléket használók egy internetes felületen tudják megosztani kezelőorvosukkal a gyógyszerszedésük ütemezését, illetve az egészségügyi mérőeszközökkel (pl. vérnyomás-, vércukorszint mérő, stb.) mért eredményeket is naplózni tudják. Ezáltal az ápolási, gyógyulási folyamatban az orvosok naprakészek lehetnek betegeik állapotával kapcsolatban, és szükség esetén változtatni tudnak a kezelésen.

 

A készüléket egyébként jellemzően idős, és vagy más okok miatt gondozásra, felügyeletre szoruló személyek veszik igénybe lakhelytől, kapcsolati státusztól teljesen függetlenül.

 

Semmilyen technológia eszköz azonban nem pótolhatja az emberi törődést, hiszen az emberi kapcsolatok, a szeretet pénzzel, eszközökkel nem helyettesíthető!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük