A Magyar Telekom Csoporthoz tartozó TeleData Kft. szakmai napot rendez a direkt marketing piac idei kilátásairól: a 2009 február 26-i eseményen egyebek mellett előadás hangzik el a gazdasági válság reklámpiacra gyakorolt hatásáról és a kommunikációs stratégiaváltás szükségességéről, illetve lehetőségeiről. A délutáni kerekasztal-beszélgetésen az ágazatban érdekeltek azt vitatják meg, hogyan hatnak a piacra az új reklámtörvény előírásai.

   

 A Magyar Telekom Csoporthoz tartozó TeleData Kft. szakmai napot rendez a direkt marketing piac idei kilátásairól: a 2009 február 26-i eseményen egyebek mellett előadás hangzik el a gazdasági válság reklámpiacra gyakorolt hatásáról és a kommunikációs stratégiaváltás szükségességéről, illetve lehetőségeiről. A délutáni kerekasztal-beszélgetésen az ágazatban érdekeltek azt vitatják meg, hogyan hatnak a piacra az új reklámtörvény előírásai.

   

    Bartók János, a TeleData ügyvezető igazgatója a konferencia kapcsán elmondta: a gazdasági válság a direkt marketing piacot is negatívan befolyásolja, hiszen a vállalatok a szigorúbb költséggazdálkodása miatt nemigen növelik a reklámköltéseiket.

    Hozzátette: a kutatások szerint válságos időszakban azok a kereskedelmi marketing eszközök értékelődnek fel, amelyek a termékek és a szolgáltatások ár- és értékelőnyeit a legjobban, kézzel foghatóan tudják bemutatni a potenciális vásárlóknak. Úgy vélte a dm-eszközök ebből a szempontból sokkal hatékonyabbak, mint például a televíziós vagy a nyomtatott sajtóbeli reklámok.

    Bartók János véleménye szerint mivel a cégek a dm eszközökkel továbbra is hatékonyan el tudják érni vevőiket, az erre fordított kiadások arányaiban, illetve abszolút értékben nem feltétlenül csökkennek majd az egyébként zsugorodó marketing és reklámköltéseken belül.

    A szakember úgy vélte: mivel 2009-ben nemcsak a vállalatok versenyeztetik majd beszállítóikat, hanem a fogyasztók is a termékek és a szolgáltatások előállítóit, illetve a kereskedőket, mindez hatni fog a dm-piaci szereplőkre is, azaz, nekik is olcsóbban kell szolgáltatniuk, mint korábban.

    Az ügyvezető felhívta a figyelmet arra is, hogy a dm-eszközök csak akkor lehetnek sikeresek, ha kombináltan alkalmazzák ezeket. Bartók János úgy vélte, bár az idén az éleződő verseny miatt a dm-szolgáltatásokat nyújtó cégek helyzete nem lesz könnyű, akkor javulhat a pozíciójuk, ha a vállalatok több kombinált, interaktív alkalmazást vásárolnak tőlük. Véleménye szerint  jövőre nagy valószínűséggel egyre több vállalat ismeri fel azt, hogy például a print, az online, a telemarketing és a mobil dm-eszközök együttes használata sokkal sikeresebb, mintha ezeket külön-külön vetik be a vásárlók meggyőzésére.

    Az idén a piacon aktívabb szerepre készülő TeleData vezetője elmondta azt is, hogy mindent megtesznek azért, hogy visszaszorítsák a gazdasági nehézségek miatt jövőre várhatóan még inkább elharapózó, a személyes adatokat is tartalmazó adatbázisok illegális használatát. Elmondta: ha kell, akkor ehhez jogi eszközöket is igénybe vesznek.

    A dm jelentőségét mutatja, hogy Magyarországon éves szinten mintegy 30 milliárd forintot költenek erre a célra, az összeg a teljes hirdetési kiadások 17-18 százalékát teszi ki. Nemzetközi összehasonlításban a dm magyarországi részesedése átlag alattinak mondható, mivel a fejlett országokban ez az arány 30-40 százalék, de a tengerentúlon pedig meghaladja az 50 százalékot is. Magyarországon egy háztartásra éves szinten 40-50 dm küldemény jut, de vannak országok, ahol ennek a tízszerese. A címzett dm küldemények 83 százalékát el is olvassák az emberek, míg a címzetleneknek 68 százalékát tanulmányozzák. A dm küldeményt kapók 52 százaléka már vásárolt is a megkeresés hatására.  A dm éves szinten mintegy 280 milliárd forint értékű vásárlást generál hazánkban.

    Bartók János elmondta: az immár négy éves hagyománnyal rendelkező egynapos, budapesti rendezvény egyik legérdekesebb programja a délutáni kerekasztal-beszélgetés lesz, amelynek az idén a témája az új reklámtörvény előírásainak dm-re gyakorolt várható hatása lesz.

  

 A szakmai napon többek között részt vesz Budai Bernadett kormányszóvivő, dr. Szabó Endre Győző, az Adatvédelmi Biztos Irodája, Vizsgálati Főosztály főosztályvezető-helyettese és  Liptay Gabriella, a Magyar Telekom lakossági szolgáltatások üzletágának kommunikációs vezetője.

A szakmai nap pontos programja:

10.10   Ő megmondta… Változások a kormánykommunikációban

Budai Bernadett, kormányszóvivő, MEH

10.45   Ő megküzdött vele… Stratégiaváltás a kommunikációban

Liptay Gabriella, kommunikációs vezető, Telekom

11.40   Ő megmérte… A válság hatása a reklámpiacra

Kovács Barna, kutatásvezető, Szonda Ipsos

12.15   Ő átformálta… Váltás a válságban

Csomor Tamás, ügyvezető igazgató, DRAFTFCB

14.00     Ők megvitatják… Válság és törvény – kerekasztal-beszélgetés a reklámtörvény hatásairól

Moderátor: Ráthy Sándor, újságíró

Vendégek: dr. Szabó Endre Győző, főosztályvezető-helyettes, Adatvédelmi Biztos Irodája, Vizsgálati Főosztály; Hivatal Péter, elnök, Direkt Marketing Szövetség; Csomor Tamás, ügyvezető, DRAFTFCB; dr. Várnai Rupert, ügyvéd, reklámjogi szakértő; Bartók János, ügyvezető igazgató, TeleData Kft.

A Magyar Telekom Csoporthoz tartozó TeleData Kft. 1991-ben jött létre. A vállalat a magyarországi távközlési előfizetők adatainak kezelésén, nyomtatott és CD-telefonkönyvek (TeleTár) értékesítésén túl direktmarketing-szoláltatást kínál. A legális és etikus üzleti magatartás iránt elkötelezett TeleData rendelkezik Magyarország egyik legújabb és legmodernebb integrált adatbázisával, amely minden eddiginél pontosabb és költséghatékonyabb direktmarketing-adatbázis hátteret ad a kis- és középvállalatok, a marketingkommunikációs cégek számára.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük