www.telenor.huwww.telenor.hu A Telenor Magyarország ma közzétette 2010 harmadik negyedévére vonatkozó pénzügyi eredményeit. A társaság ebben a negyedévben kezdte meg XXI. századi igényekre készült új, korszerű hálózata kiépítését.

www.telenor.huwww.telenor.hu A Telenor Magyarország ma közzétette 2010 harmadik negyedévére vonatkozó pénzügyi eredményeit. A társaság ebben a negyedévben kezdte meg XXI. századi igényekre készült új, korszerű hálózata kiépítését.

Az új hálózat a technológiai innováció magas szintjét képviseli, ezzel javítja az ügyfélélményt, kielégíti a növekvő mobil kommunikációs kapacitásigényt és egyben feleslegessé teszi a jövőbeni infrastruktúrafrissítést.

Bár az innovatív, új termékek, köztük a Vezetékes-hívó, az Internet Praktikum és a Családi Csomag népszerűsége továbbra is nő, a harmadik negyedévi árbevétel még mindig 2,4 milliárd forinttal elmarad a 2009 harmadik negyedévi szinttől. Ennek fő oka, hogy a hívásvégződtetési díjak 2010 januári mérséklése nyomán csökkent az összekapcsolási árbevétel, a recesszió elhúzódása miatt pedig az egyéni előfizetőknek nyújtott hangszolgáltatásokból származó árbevétel is visszaesett.

A nem hangalapú szolgáltatások árbevétele az előző év szintjén maradt, mivel a prémium szolgáltatások és az SMS árbevétel csökkenését ellensúlyozta a mobil szélessávú internet (MBI) megnövekedett árbevételének hatása.

„A Digitális Magyarországról alkotott jövőképünkkel összhangban a harmadik negyedévben úgy döntöttünk, hogy új, jövőbiztos hálózatot építünk ki és vezető szerepet vállalunk a még gyorsabb és megbízhatóbb mobil internetes szolgáltatások nyújtásában" – nyilatkozta Anders Jensen, a Telenor Magyarország vezérigazgatója.

A költségekre és az stabil pénzügyi teljesítményre fordított folyamatos figyelem továbbra is alapvető fontosságú ahhoz, hogy képesek legyünk új infrastruktúrába, frekvenciasávokba, termékekbe és szolgáltatásokba fektetni. Ez nem csak a Telenor növekedését, hanem a Digitális Magyarország megteremtését is elősegíti."

„Az enyhülő recesszió jeleit látva és a távközlési különadó ismeretében folyamatosan hangsúlyozzuk a kormánynak, mennyire fontos az, hogy bizalommal és kiszámíthatóan tudjunk beruházni Magyarországon. és elindítsunk olyan növekedést támogató kezdeményezéseket, mint például az EGSM sáv hasznosítása. Ez vidéken is lehetővé tenné a mobil szélessávú internetes lefedettség kiterjesztését, ösztönözné a növekedést, adóbevételt termelne és munkahelyeket teremtene. "

Az előfizetések száma hétezer-egyszázzal, 3 millió 547 ezerre csökkent a negyedév során. A legnagyobb visszaesés a kártyás előfizetések szegmensében történt. A Telenor (használt kártyák száma alapján számított) negyedév végi piaci részesedése 32,68% volt 2010 harmadik negyedévében, ami enyhe csökkenés az előző negyedévhez képest.

A 2010. szeptemberi 28,46%-os részesedés stabil második helyet biztosít a társaságnak a mobil szélessávú internet piacán.

Az EBITDA egyszeri tételek levonása előtti nominális összege 0,2 milliárd forinttal nőtt 2009 harmadik negyedévével összehasonlítva, az alacsonyabb kiskereskedelmi árbevételt, és ebből következően alacsonyabb bruttó nyereséghányadot ellensúlyozta egy egyszeri, működési költségtételt érintő korrekció hatása. A folyamatos költséghatékonysági törekvések és a szervezeti átalakítás miatt az első kilenc hónapra számított működési költségek összege csökkent.

A beruházási költségek 1,6 milliárd forintot tettek ki 2010 harmadik negyedévében, és 43 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbi szinttől. Idei beruházásait a Telenor a mobil szélessávú technológiára összpontosítja.

Egy egyszeri eredménycsökkentő tétel miatt a 2010 harmadik negyedévi 13,6 milliárd forintos EBIT 1,3 milliárd forinttal alacsonyabb, mint a tavalyi harmadik negyedévében.

A társaság egy előfizetésre jutó, forintban számított átlagos havi árbevétele („blended ARPU" index) 2 százalékkal emelkedett 2010 második negyedéve óta a szezonális hatás és a javuló trendek miatt.

Főbb eredmények

  • A Telenor nagy jelentőségű szerződést kötött a ZTE-vel GSM/UMTS/LTE hálózat kiépítésére Magyarországon;
  • A recesszió hatása még mindig érezhető a 42,47 milliárd forintos árbevételen; a szezonális hatás és a javuló trend miatt azonban nőtt az árbevétel a második negyedévhez képest;
  • A folyamatos költségszabályozásnak és a beruházási fegyelemnek köszönhetően az egyszeri tételek nélküli normalizált EBITDA-ráta továbbra is stabil 44,4% (egyszeri korrekciók nélküli szintje 49,6%).
 

III. negyedév

Teljes év

 

2010

2009

2009

Árbevétel (millió Ft)

42 470

44 876

177 048

EBITDA (millió Ft)

21 055

20 846

73 362

EBITDA ráta

49,6%

46,5%

41,4%

EBIT (millió Ft)

13 639

14 981

50 606

CAPEX (millió Ft)

1 631

2 860

12 928

Előfizetők száma az időszak végén (ezer)

3 547

3 542

3 611

ARPU-index (Ft)

3 762

4 013

3 913

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük