Lezárult az Agrármarketing Centrum (AMC) idei fröccskampánya. A kampány kultikus járműve, a fröccsbusz július végén megkezdett több mint egy hónapos országos roadshow-ja véget ért. A kampány során az AMC a minőségi magyar borokból készült felnőtt üdítő italt népszerűsítette, az első értékelések szerint teljes sikerrel.

 

Lezárult az Agrármarketing Centrum (AMC) idei fröccskampánya. A kampány kultikus járműve, a fröccsbusz július végén megkezdett több mint egy hónapos országos roadshow-ja véget ért. A kampány során az AMC a minőségi magyar borokból készült felnőtt üdítő italt népszerűsítette, az első értékelések szerint teljes sikerrel.

 

Befejezte országjáró körútját a fröccsbusz, ami azt is jelenti, hogy lezárult az Agrármarketing Centrum idei fröccskampánya. Az immár harmadik éve indított akció – amelynek alapvető célja volt, hogy a fröccs elfoglalja az őt megillető helyet a magyar italkultúrában – az AMC egyik legsikeresebb idei kampányának bizonyult. A Budapest egyik leghíresebb „vigalmi teréről", a Mikszáth térről startoló, már emblematikus intézménynek számító fröccsbusz – a maga nemében is látványosságnak számító 37 éves Volkswagen T2 mikrobusz – roadshow-ja során nyolc helyszínt érintve az ország minden sarkába eljutott, leparkolt a nagyobb városokban és több rendezvényen, fesztiválon is.

 

A fröccs, mint önálló brand tovább erősödött, egyre több magas kategóriás vendéglőben sem „gáz" fröccsöt rendelni „frissítőként" – vagy éppen a megfelelő ételhez. Az ital önmagában is kiváló kísérője lehet kerti partiknak, egy-egy fesztiválon eltöltött hétvégének, szabadtéri programoknak, és a fröccsmenük révén új impulzusokat adhat a gasztronómiának is. Szerencsés lenne, ha az éttermek fröccslapokat rendszeresítenének, és egy finom ezüsttálcán egy jó palack magyar bor és egy szódásüveg mellé helyezve megadnák a fröccskészítés örömét vendégeiknek.

 

Az idei fröccskampány a fröccskultúra további széles körű terjesztése mellett a fröccs térhódítását is célozta a gasztronómiában. A kampány július végi indítását az országjáró túra origójának tekinthető budapesti Mikszáth téren működő vendéglők séfjei külön erre az alkalomra kreált fröccskorcsolyákkal támogatták. Jelenleg ugyanis a fröccs méltatlanul kevés teret kap a magas konyhaművészetben, a gasztronómia egyelőre „szűzföld" a számára.

 

A kampány emellett a fröccsel kapcsolatos súlyos tévhitek eloszlatását is célul tűzte ki. A fröccs kapcsán még mindig tartja magát az a tévhit, hogy a fröccs a silány borok feljavításának egyik lehetséges módja. Ezzel együtt az is teljes tévedés, hogy melléktermék, amit legfeljebb a sarki kiskocsmában illik fogyasztani.

 

A fröccsbuszt kitűnően kormányozta Hajós András fröccsmester, az akciósorozat másik emblematikus „intézménye", aki ugyancsak profi módon ajánlotta, keverte, szakértette a fröccsöt a járgány különböző helyszínein. „A nyári hőségben a fröccs fiziológiai mentőmellényként is funkcionál, amellett hogy erős ellensúlya lehet a helyenként már-már kóros borsznobizmusnak" – indította a túrát Hajós András.

 

Jó fröccsöt csak minőségi borból lehet készíteni, így az AMC a kampány nyomán a minőségi magyar borok forgalmának növekedésére számít. A jármű egész augusztusban keresztül-kasul járta az országot, állomásain mozgó fröccskimérésként helyi borokból készült frissítővel látta el a szomjazókat – ezzel egyben az adott régió borait is népszerűsítette. „A jó fröccshöz nemcsak kiváló minőségű magyar bor, hanem egy igazi hungarikum, szikvíz is szükséges" – mondta Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója.

 

A fröccskampány szerteágazó és intenzív volt: a fröccsbusz országjárása mellett a szervezők széles körű BTL-kampány keretében a fröccsöt ismertető és népszerűsítő információs anyagokkal látták el a csatlakozó vendéglőket. Az intenzív médiakampányban Hajós fröccsmester legfőbb segítője Rákóczi Ferenc, a Class FM műsorvezetője volt. A facebookon indított akciósorozat is hatékonynak bizonyult: nagyon sok embert megmozgatott és kiemelkedő elérési mutatókat produkált.

 

A fröccsbusz és az idei fröccskampány történetét az érdeklődők a www.froccsvilag.hu oldalon követhették nyomon.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük