2010. november 25-én szezonértékelő fórumra és EDEN („European Destinations of Excellence – Kiváló Európai Desztinációk") információs rendezvényre invitálta a Tisza-tavi régió turisztikai szolgáltatóit, önkormányzati vezetőit, civil szervezetek, kamarák, valamint különböző hatóságok képviselőit a Magyar Turizmus Zrt. Tisza-tavi Regionális Marketing Igazgatósága (RMI).

 

2010. november 25-én szezonértékelő fórumra és EDEN („European Destinations of Excellence – Kiváló Európai Desztinációk") információs rendezvényre invitálta a Tisza-tavi régió turisztikai szolgáltatóit, önkormányzati vezetőit, civil szervezetek, kamarák, valamint különböző hatóságok képviselőit a Magyar Turizmus Zrt. Tisza-tavi Regionális Marketing Igazgatósága (RMI).

A tiszacsegei termálfürdőben megrendezett eseményen az érdeklődők először Mártonné Máthé Kingától, a nemzeti turisztikai marketingszervezet belföldi irodavezetőjétől a szolgáltatók és a Magyar Turizmus Zrt. közötti új kapcsolódási pontokról halhattak tájékoztatást, majd Szabó Lajos mb. Tisza-tavi RMI igazgató értékelte a 2010. évi szezont:

  • – ismertette a 2010. év során az RMI által elvégzett marketingmunkát: a legnagyobb kampányokat és a legsikeresebb akciókat,
  • – elemezte a régió statisztikai mutatóit: A válság hatására a Tisza-tavi régióban is visszaesés tapasztalható az idei évben, de a 2010. szeptember havi statisztikai adatokat megvizsgálva megállapítható:
  • ú hogy a tavalyi év hasonló időszakához képest a régióban eltöltött vendégéjszakák száma 5,3%-kal emelkedett.
  • ú 2010. első 9 hónapjában összesen 70.539 vendég 210.304 vendégéjszakát töltött el, átlagos tartózkodási idejük 3 nap, ami 9,5%-kal magasabb a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva.
  • ú A 2010. január-szeptemberi időszakban a kereskedelmi szálláshelyeken belül a szállodák kapacitáskihasználtsága az előző év ugyanezen időszakához viszonyítva 16,5%-kal növekedett
  • ú A régió küldőországai: Szlovákia, Románia, Ausztria, Csehország, valamint Lengyelország, Németország, Hollandia és Franciaország.

A rendezvényen Mártonné Máthé Kinga előadásából megismerhették a jelenlévők a „Kiváló Európai Desztinációk" pályázat 2010/2011-ben induló „Régi értékek – új funkciók" témáját. A pályázati kiírás letölthető a tiszatoinfo.hu oldalról, valamint az eden.itthon.hu honlapról.

Végül Gyöngy András, a Tisza-tavi Turizmus Fejlesztő Egyesület elnöke szólt az EDEN pályázat idei, „Magyarország legígéretesebb természetes vizű desztinációja" cím elnyeréséről, megköszönve a pályázat elkészítésében közreműködők munkáját, majd átadta a régióban már hagyományosan meghirdetett „Év turisztikai szolgáltatója/rendezvénye/média képviselője" pályázat nyertesei részére az oklevelet.


NYERTESEK – 2010:

  • ú „ Az év turisztikai szolgáltatója a Tisza-tavi régióban"
  • 1. kategória: hotel, panzió:

Nimród Bioszálloda**** és Bioétterem – karcag

  • 2. kategória: vízi, vízparti szolgáltató, szolgáltatás:

Fűzfa Kikötő – Poroszló

 

  • 3. kategória: garantált programok: egyéb minden, az előző kategóriákba nem sorolható szolgáltatások. Pl.: termál és gyógyfürdők, ezek kempingjei, kézművesek, lovas, kerékpáros szolgáltatások, kiállítóhelyek, tájházak, stb.:

KUNSÁGI KIÁLLÍTÓHÁZ – Kunhegyes

  • ú „ Az év turisztikai rendezvénye a Tisza-tavi régióban"

 

  • 1. kategória: helyi és térségi vonzerővel rendelkező kis rendezvények: SOKSZÍNŰ Hanyi – Part – hevesvezekény

 

  • ú „ Az év média képviselője a Tisza-tavi régióban"

 

•1.       kategória: sajtómunkatárs: újságíró, tudósító, szerkesztő-riporter: FARKAS ISTVÁN újságíróTiszafüred – városi közéleti lap

 

A cím elnyerése nem jár közvetlen pénzügyi támogatással, azonban a Magyar Turizmus Zrt. Tisza-tavi Regionális Marketing Igazgatósága az általa végzett kommunikációs munka során, kiadványokban és médiumokban való megjelenéseknél, egy évig kiemelten kezeli a címet elnyert szolgáltatókat és rendezvényeket.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük