A kerékpár után egyelőre nem kell cégautóadót fizetni. Vagyoni alapon...A kerékpár után egyelőre nem kell cégautóadót fizetni. Vagyoni alapon…Több száz biciklitároló felállítását tervezi a XIV. kerületben Zugló polgármestere. Weinek Leonárd meghívta hivatalába a kerékpáros szervezeteket, hogy az ő javaslataikat is figyelembe véve jelöljék ki a tárolók helyeit. A civil közegyeztetés tovább folytatódik Zuglóban.

 

 A kerékpár után egyelőre nem kell cégautóadót fizetni. Vagyoni alapon...A kerékpár után egyelőre nem kell cégautóadót fizetni. Vagyoni alapon…Több száz biciklitároló felállítását tervezi a XIV. kerületben Zugló polgármestere. Weinek Leonárd meghívta hivatalába a kerékpáros szervezeteket, hogy az ő javaslataikat is figyelembe véve jelöljék ki a tárolók helyeit. A civil közegyeztetés tovább folytatódik Zuglóban.

 

  
    Többek között a Magyar Kerékpárosklub, a Hajtás Pajtás, az ElitExpressz és a Városi Biciklizés Barátai Egyesület kaptak meghívót Zugló polgármesterétől arra a megbeszélésre, melyen a hamarosan megépülő kerékpártárolók helyszíneit vitatják meg. "Nem elég csak a kerékpárutakat fejleszteni. A kerékpározás egy alternatív városi közlekedési forma, aminek saját kultúrája és infrastruktúrája van. A kerékpárok tárolását is meg akarjuk oldani, hogy kulturáltan, biztonságban ott lehessen hagyni, ha a tulajdonosa például BKV-ra szállna egy közlekedési csomópontnál" – magyarázta a döntést Weinek Leonárd.

    Több tucat közintézethez több száz parkoló

    A zuglói képviselőtestület szeptember 23-án tárgyalja a kerékpáros parkolók rendszertervének előkészítését, amely alapján – amennyiben a testület jóváhagyja – elkészíthető a tárolók megépítésének részletes ütemezése. Előzetes becslések szerint a kerületben több száz bringa-parkoló épülhet. "Zugló rengeteg közcélú intézménynek ad otthont a városligeti Múzeum-szigettől kezdve, az Uzsoki Kórházon át a Paskál Strandig, ezek elé mindenhova tervezünk tárolókat" – mondta el Weinek.

    A meghívott szervezetekkel nemcsak a B + R – azaz "bringázz és utazz tovább!" rendszerű – kerékpár-parkolók helyszínét vitatják meg, hanem a veszélyes bicikli-átkelőhelyek átalakításának lehetőségeit. Egy nemrég megjelent sajtócikk szerint a kerékpárosok szempontjából a 10 legveszélyesebb budapesti csomópontból több Zuglóban található. "Zöld és kerékpárosokra figyelő kerület vezetőjeként javítani akarok ezen a helyzeten, hogy kevesebb baleset történjen nálunk" – jelentette ki a polgármester.

    Korábban Zugló polgármestere a Mexikói úti kisföldalatti végállomás környékének fejlesztésénél is sikerrel kérte ki a lakosság és a civil szervezetek véleményét. "A helyi politikának törekednie kell arra, hogy széles körű, konszenzusos döntéseket hozzon" – vallja Weinek Leonárd. Mint mondja, olyan közpolitika megvalósítására törekszik, amelyben a lakók véleménye beemelődik a politikai döntéshozatalba, és nem engedi a pártpolitikák játékszerévé tenni a nagy horderejű döntéseket.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük