Várhatóan nemcsak televízióra és hi-fire, hanem táblagépekre, okostelefonokra is többet költenek a magyarok idén, mint 2013-ban. A Magyar Cetelem Bank Körképe már előre jelezte a folyamatot: az áruhitelért folyamodók száma pedig most igazolja azt.

 

Várhatóan nemcsak televízióra és hi-fire, hanem táblagépekre, okostelefonokra is többet költenek a magyarok idén, mint 2013-ban. A Magyar Cetelem Bank Körképe már előre jelezte a folyamatot: az áruhitelért folyamodók száma pedig most igazolja azt.

 

Infokommunikációs eszközök – köztük tabletek és okostelefonok- vásárlására több áruhitel-igénylés érkezett a Magyar Cetelem Bankhoz a labdarúgó világbajnokságot megelőző időszakban, mint tavaly karácsonykor. „A kereslet jelentős megugrásának két magyarázata van" – véli Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója. „A Foci VB-t egyre többen szeretnék úgy követni, hogy meccsnézés közben nincsenek helyhez kötve, ráadásul a mérkőzések egy részét kora este rendezik, amikor sokan még a munkahelyükön vannak vagy éppen útközben hazafelé. Aki nem akar lemaradni az eredményekről, és eredetileg is tervezte egy tablet vagy éppen egy új, korszerűbb okostelefon beszerzését, annak a VB adhatta meg utolsó lökést a vásárláshoz" – tette hozzá a szakember.

 

A növekvő kereslet a Cetelem Körkép 2014 eredményeiből is kiolvasható volt, a gyakorlat pedig most igazolja a trend megfordulását. A felmérés szerint ugyanis a magyarok 38 százaléka tervezi növelni fogyasztását ebben az évben. A vásárlási kedv erősödésének oka, hogy egyéni helyzetüket is jobbnak ítélik meg, mint korábban: míg 2013-ban 10-es skálán 3,6 pontra, addig idén a válaszadók már átlagosan 4,2 pontra értékelték azt. Okostelefon vásárlását tavaly minden ötödik ember tervezte, idén pedig már több mint 25 százalékuk. Táblagépet pedig a válaszadók 19 százaléka szeretne venni ebben az évben, míg tavaly ez a szám csak 11 százalék volt.

 

„Hosszú távon is arra számítunk, hogy az emberek egyre többet költenek, a növekvő keresletből pedig az infokommunikációs eszközök piaca profitálhat, hiszen ezek a termékek ma már életünk minden területén jelen vannak, sőt, vásárlásaink során is egyre többet használjuk őket" – tette hozzá Lukácsi Zoltán, aki szerint az okoseszközök már nem csak tárgyai, eszközei is a vásárlásnak. A marketingigazgató hangsúlyozza, hogy a Cetelem Körkép 2014 adatainak tanúsága szerint az emberek 72 százaléka vásárlás előtt az interneten néz utána, hogy hol található a keresett terméket kínáló legközelebbi üzlet. Tízből négy vásárló pedig a felkeresett üzletben is használta már arra okostelefonját, hogy az árakat összehasonlítsa más üzletek áraival.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük