Továbbra is óvatosak a magyar vállalatok
4 perc olvasás
A cégek növekedési lehetőségeik kihasználása mellett a fix költségek visszafogására törekednek a Regus Business Confidence Index szerint. A leghatékonyabb költségcsökkentő intézkedéseknek a rövidebb ellátási láncot, a harmadik fél bevonásával realizált értékesítés növelését és a rugalmas üzleti szolgáltatások nagyobb arányú igénybe vételét tartják.
A cégek növekedési lehetőségeik kihasználása mellett a fix költségek visszafogására törekednek a Regus Business Confidence Index szerint. A leghatékonyabb költségcsökkentő intézkedéseknek a rövidebb ellátási láncot, a harmadik fél bevonásával realizált értékesítés növelését és a rugalmas üzleti szolgáltatások nagyobb arányú igénybe vételét tartják.
A Regus jelentése szerint a magyar vállalatok tudatában vannak, hogy a fenntarthatóság érdekében vissza kell fogniuk a költségeiket, ugyanakkor nem szeretnék elvetni annak lehetőségét sem, hogy hosszú távon bővülni vagy terjeszkedni fognak. Magyarország a Regus Business Confidence Index szerint – amely világszerte félévente vizsgálja az üzleti várakozásokat és trendeket – 2011 szeptembere óta 10 pontot veszített az általános üzleti várakozásokat és üzleti bizalmat tekintve, így jelenleg 80 ponton áll. Ez a 2011 márciusa és szeptembere között regisztrált adathoz képest kisebb visszaesést jelent. A bevétel-növekedésről beszámoló cégek aránya hat hónap alatt enyhén, mindössze 1 százalékkal csökkent 27 százalékról 26 százalékra, a nyereségnövekedést elkönyvelő cégek aránya pedig 16 százalékról 13 százalékra esett vissza.
- Az elmúlt időszakra visszatekintve a magyar vállalatok 58 százaléka az őket érintő visszaesés fő okát abban látja, hogy nehezen tud költséghatékony tőkeforrásokhoz jutni. A válaszadók 53 százaléka szerint ezt követi a forgalmazók, viszonteladók és termékbevezetést végzők rugalmatlan haszonkulcsa, valamint 49 százalék szerint a szükségtelen irodahelyiségek fenntartásának költségei.
- A válaszadók úgy gondolják, hogy a rövidebb ellátási lánc (47 százalék), a harmadik fél bevonásával realizált értékesítés növelése (46 százalék) és a rugalmas üzleti szolgáltatások nagyobb arányú igénybe vétele (46 százalék) lehetnek azok a területek, ahol a vállalatok leginkább takarékoskodhatnának anélkül, hogy korlátoznák növekedési lehetőségeiket.
- A magyar cégek 55 százaléka szerint az ügyfelek szélesebb megoszlása, 46 százalékuk szerint pedig a költséghatékony tőkeforrásokhoz való hozzáférés járulna hozzá leginkább a jövőbeni üzleti stabilitás javításához, amely a növekedés alapjául szolgálhat.
- Globális szinten a Business Confidence Index mutatószáma a kis cégek esetében átlagosan 107, míg nagyvállalatoknál 124, tehát a nagyobb cégek kedvezőbb növekedési kilátásokkal rendelkeznek.
Mark Dixon, a Regus vezérigazgatója így értékelte a felmérés eredményét: „A Regus Business Confidence Index által jelzett 2011. március és szeptember közötti jelentős visszaesés után a magyarországi üzleti bizalom kisebb mértékben ugyan, de tovább csökkent. Ezen kívül enyhén visszaesett a bevétel- és nyereségnövekedésről beszámoló vállalatok aránya is. Ezért a cégek, amelyek a fenntarthatóság szem előtt tartásával szeretnék megragadni a növekedési lehetőségeket, a fix költségek lefaragására törekednek a növekedési lehetőségeik korlátozása nélkül."
„A cégek jelentős részének az a véleménye, hogy a már jól ismert banki kölcsön- és tőkemegszorítások mellett a szükségtelen irodahelyiségek fenntartásának költségei jelentették az egyik legkomolyabb terhet az általános gazdasági visszaesés során. Mivel a rugalmas munkahelyi megoldások piaca azonnal elérhető szolgáltatásokat kínál, szinte biztos, hogy a gyorsabb és igény szerint bővíthető megoldásokat kihasználó cégek száma a következő években növekedni fog" – fűzte hozzá Mark Dixon.
A Regus Business Tracker jelentés minden kiadásban közli a frissített Business Confidence Index eredményt. Az index összeveti a pozitív és előretekintő állításokat, illetve a tárgyévi bevételi és profittrendeket az elkövetkező hónapokra várt gazdasági fellendülés lehetőségével. Célja, hogy a felmérés legfőbb megállapításai alapján referenciaként szolgálhasson a vállalatok számára. A Regus Business Tracker jelentésben, 2009 szeptemberében az átlagos bázis értéke 100 volt.