U26 teória – avagy fiatalnak lenni szívás, de túl lehet nehezen élni…
6 perc olvasás
A djuice Magyarország egyetlen mobilmárkája, mely szolgáltatásait kizárólag a 15-26 év közötti korosztálynak értékesíti. Kutatásaikat a korcsoportban folyamatosan végzik. Céljuk, megismerni a fiatalok életét és legfontosabb problémáit. A djuice most bemutatásra került, U26 teória című, fiatalokról szóló dokumentumfilmjében nyolc fiatal életét mutatja be a rendező, Nyitrai Márton. A film a http://www.djuice.hu/ oldalon tekinthető meg.
A djuice Magyarország egyetlen mobilmárkája, mely szolgáltatásait kizárólag a 15-26 év közötti korosztálynak értékesíti. Kutatásaikat a korcsoportban folyamatosan végzik. Céljuk, megismerni a fiatalok életét és legfontosabb problémáit. A djuice most bemutatásra került, U26 teória című, fiatalokról szóló dokumentumfilmjében nyolc fiatal életét mutatja be a rendező, Nyitrai Márton. A film a http://www.djuice.hu/ oldalon tekinthető meg.
A djuice áprilisi megújítását a fiatalok megkérdezése után döntötte el, és az utat továbbra is ők, a fiatalok jelölik ki. A nyílt forráskódú márka az év folyamán több alkalommal is maximálisan bevonta közönségének aktív és vállalkozó kedvű részét, ld. Teret adunk programok, Nyárfalók interaktív fesztivál turné, Odösösz szuperproduszer és djuice iroda freskó pályázat, MTV EMA szavazás. Nyitott kapuk és fülek várják a fiatalokat a Nyugatinál a djuice főhadiszállásán, ugyanúgy mint a djuice cafékban országszerte.
e cafékban…
A nyitott márkaaktivitások mellett kiemelkedően fontos az a módszer, ahogyan a márka folyamatosan tartja a kapcsolatot a fogyasztóival, azaz honnan tudja meg, hogy mire vágynak, mit szeretnének kapni a djuice-tól. A márka kétféle kutatási módszerrel dolgozik. A fiatalokból álló djuice tesztpanel keretében havonta 100 fiatallal és 20 szülővel találkoznak az ország minden tájáról, a brand tracking során pedig hetente 200 fiatal véleményét kérik ki különböző témákban. A kutatások 15 és 26 év közötti tagjai kritikájukkal, ötleteikkel külső tanácsadókként segítik a djuice csapat munkáját.
A djuice „U26 teória" kutatása szerint az egyetemisták 22%-a úgy gondolja, hogy nem a megfelelő iskolát választotta. A fiatalok 69%-a dolgozna külföldön, ha lehetősége lenne rá, 38%-uk szerint pedig legalább fél év vagy még több idő kell ahhoz, hogy munkát találjon az iskola elvégzése után. A rendszeresen sportolók több mint harmada (38%) azért sportol, hogy jobban nézzen ki, nem pedig fittsége vagy az egészsége megőrzése érdekében. Mindeközben azonban a fiatalok 46%-a túlsúlyosnak érzi magát.
A djuice az elvégzett kutatások és az ezáltal felvetett problémák még szélesebb körben való megismertetése érdekében egy dokumentumfilmet is forgatott, melyekben meghökkentő tényekkel, vallomásokkal tárja fel, hogy a fiatalok élete ma Magyarországon, 2010-ben közel sem olyan szép és jó, mint ahogy azt sokan gondolják. A dokumentumfilm szereplői beszélnek a valóságról, tanulásról, munkáról, pénzről és szórakozásról. Véleményük alapján pontosan kirajzolódik az a világ, amiben boldogulniuk kell. Egy féligazságokból építkező marketing világ, ahol a média, a cégek, a márkák saját érdektől vezérelve folyamatos fogyasztásra buzdítanak, és elérik, hogy irányítható legyen az a fiatal, aki nem felel meg az ideálképnek, a gazdag, szép, gondtalan karakternek. A Nyitrai Márton által rendezett film bemutatja a korosztály véleményét az őket súlytó problémákról, és brutálisan őszintén kiáltja ki az általános véleményt a nagyvilágba: Fiatalnak lenni szívás!
A djuice nem tud megoldást nyújtani a generációkat és talán az egész rendszert átható problémákra, de segíteni próbál. A djuice a cégek közül elsőként döntött úgy, hogy nem akarja ezt a csilli-vili marketing világot tovább építeni. Kezdte azzal, hogy már a reklámfilmjeiben is hús-vér szereplőkkel dolgozott, dolgozik, akik magukat adják. Legújabb reklámfilmjeiket a 26 éves, kezdő rendező Kostil Danila rendezte. Szereplőik a Mackólány Vígi Mónika (25) gyógymasszőr, akinek kedvenc hobbija pedig a macijelmezben való ejtőernyőzés, Faltay László (25) BME tanuló, aki nyaranta biciklis futárkodik, és Barsi Balázs (22) stílusikon és fodrász. A másik reklámban feltűnik a matekfaktos, kereskedelmi középiskolás Bazsó Dávid (15), Nánási Ádám (17), akiknek a foci a mindene, és Kegyes Júlia (21) egyetemista, az ELTE hallgatója.
Biró Balázs a djuice vezetője szerint a cégeknek igenis van választási lehetőségük:
„Mi elsőként egy másik utat választottunk. Nem arra alapozunk, hogy elérhetetlen ideálképekkel frusztrálttá tegyük a fiatalokat. Persze, hogy a djuice is egy vállalat és mi is a profitért dolgozunk. De mi hoztunk egy döntést, hogy ezt lehet másképp is csinálni. Az egész problémára nekünk sincs megoldásunk. De a saját eszközeinkkel próbálunk segíteni. A djuice MyLife programján keresztül díjazzuk, ha jó eredményeket érnek el az iskolában, ha nyelvvizsgát szereznek, vagy sportolnak. A fiataloknak is van választási lehetőségük, hogy változtassanak az életükön."
A MyLife program az állandó kedvezményekről, pontgyűjtésekről, nyereményekről szól, de mindezt nem a djuice-nál elköltött forintokért, lebeszélt percekért cserébe nyújtja a márka, hanem azért, ha azt teszi a fiatal, amit amúgy is szeret, és amiről az élete szól: bulizik, koncertekre jár, tanul, sportol, vásárol, jól érzi magád, azaz éli az életét. Ezért mind pont jár, a pontok pedig további ajándékokat és kedvezményeket érnek. A djuice a program keretében továbbá megállapodást kötött számos céggel, akik mind egyetértenek abban, hogy a fiataloknak jár a kedvezmény, jár a kiemelt elbánásmód, hiszen koruknál fogva kevesebb a keresetük, szükségleteik azonban nekik is vannak. Új partnerként csatlakozott többek között a Gas, a Björn Borg, a Converse, az O'Neil, a Legends, a Björn Borg, a Topsport, a Wizz Air, a Sennheiser, a Skinzone, a Kütyüshop, a Tandem Team, a Yukka, a Quattro Mobili és a Rafting.hu. A sor hamarosan tovább bővül, például a SEAT autómárkával. A djuice előfizetők változatlanul érvényesíthetnek kedvezményeket a Springfield, a Mono Fashion, valamint a Woodoo üzleteiben, vagy akár a books.hu-n. Jelenleg már több mint 100 üzleteben lehet a djuice-nak köszönhetően a fiataloknak olcsóbban vásárolni.
Az U26 teória, a djuice fiatalokról szóló dokumentumfilmje megtekinthető a djuice oldalán. Aki kíváncsi arra, milyenek a valóságban a fiatalok, ne mulassza el megnézni.
Néhány szó a dokumentumfilm szereplőről:
Kozma Balázs
24 éves
Utoljára a Godzillát látta moziban, jelenleg munkanélküli grafikus.
Szűcs Lilla
17 éves
Barátját sznobnak tartja, alkalmanként hosteskedik, egy popzenekarban énekel
Kesztyűs Artúr
18 éves
Imádja a márkás napszemüvegeket.
Palla Márk
18 éves
Birkózó, most érettségizett, jelenleg munkanélküli. Ha vékonyabb lenne, kevesebb hatalmat érezne magában.
Dobossy Dóra
19 éves
Fontos neki a tanulás, később újra megpróbálja az egyetemet.
Rózsa Dávid
18 éves
A Meet the Fonk együttes tagja, egy jazzkórusban is énekel és beatboxozik.
Kálmán András
20 éves
A Meet the Fonk zenekar mellett a Ladánybene 27-ben billentyűzik.
Barsi Balázs
22 éves
Fodrász, gyakran hülyének nézik a külseje miatt.