Sorra dőlnek be a magyar utazási irodák, de nem így van ez az Autoclub Travel esetében. Július 29-én ugyanis megnyitotta 13. utazási irodáját Győrben, a Magyar Autóklub kirendeltségében.

 

Sorra dőlnek be a magyar utazási irodák, de nem így van ez az Autoclub Travel esetében. Július 29-én ugyanis megnyitotta 13. utazási irodáját Győrben, a Magyar Autóklub kirendeltségében.

   Czeiszing Miklós, az Autoclub Travel irodák ügyvezető igazgatója a wolfsburgi Autostadt marketingigazgatójával, Michaela Hoffmannal és az Autóklub műszaki igazgatójával, Horváth Lászlóval közösen tartotta az ünnepélyes megnyitót az irodák 40. születésnapján.

   Egy kis történelem:

1900. november 30-án alakult meg az első szervezet Magyar Automobil Club néven, gróf Szapáry Pál elnökletével. A választmány tagjai között találjuk Bánki Donátot, Csonka Jánost és Törley Józsefet.

1901-ben tartották az első automobil versenyt.

1907-ben indult az első autós szaklap.

Az 1930-as évek végén már külföldi résztvevőkel komoly autóversenyeket rendeztek a Svábhegyen át, az Istenhegyi úttól az Ördögárokig.

1959-ben a taglétszám 1900 fő volt.

1960-ban a Magyar Tudományos Akadémia ajánlására a neve Magyar Autóklub lett.

1963-tól nyújtanak segítséget az utakon a sárga angyalok.

1969-ben elkészült az első műszaki állomás Győrött.

1970-ben jelent meg az Autósélet című havilap.

1975-ben a tagság százezer főre emelkedett.

1986-ban volt az első Forma1-es verseny Magyarországon.

1990-ben már 650 ezres taglétszámmal rendelkezett.

Ma a Magyar Autóklub 47 műszaki állomást tart fenn az országban, ahol elvégzik az autódiagnosztikát, kiadják a zöld kártyát, eredetiségvizsgálatot tartanak, javításokat végeznek, biztosítást kötnek, autópálya matricákat értékesítenek a szomszédos országok területére is a másfél millió létszámúra növekedett ügyfeleknek, valamint térképeket és útikönyveket árulnak.

A jövő: járművezető képzést indítanak, és további utazási irodákkal bővítik az Autóklub szolgáltatásait, hogy mindent egy helyen lehessen kapni, nem csak Autóklub tagoknak és nem csak egyéni autós utazóknak. Visznek buszos társas utakat Európába, mediterrán fürdőhelyekre, sőt Európán kívülre, például a Himalájára vagy Dél-Afrikába stb. Fontos a német idegenforgalom képviselete is Dernovics Lászlóval, a DZT magyarországi képviseletének vezetőjével együttműködésben. Az Autoclub Travel a híres wolfsburgi Autostadt kizárólagos partnere, s mint ilyen, szervez egyéni és csoportok utakat a világ legnagyobb autós élményvárosába. A MUISZ részéről jelen volt Drégely Ágnes, az utazási irodák számára hét állami vállalat érdekvédelmi szövetségének alelnöke, hogy megvédjék a hivatalosakat a feketén működő utazási vállalkozásoktól.

   A 23 éve itt dolgozó Czeiszing Miklós ügyvezető által irányított csapat 2006-ban elnyerte Az Év Utazási Irodája címet, a 2009-es „Tengerparti üdülések" című katalógusa pedig Az Év Katalógusa kitüntetést. Az Autoclub Travel a válság idején sem fél a jövőtől, ellenkezőleg, a jövő befektetésének tartja irodái működését. Évi négyféle katalógusuk, tematikus úti céljaik megtalálhatók a honlapjukon.

   Ezen kívül a klubtagoknak 5 %-os kedvezményt kínálnak az utasbiztosításhoz, 10 %-os engedményt a térképekre, útikönyvekre, hasznos úti cikkekre. 2-10 %-os csökkenést az utazási árakból. A törzsutas program keretében 5 %-os az árkedvezmény.

   Az Autoclub Travel együttműködő partnerei a Vista, a Neckermann, a Z(s)eppelin és sokan mások. Minden irodájukban van egy „német sarok" az aktuális kínálattal.

   A Németországba látogató magyarok teszik ki az idegenforgalom 12 %-át. A jövőben ezt az arányt szeretnék növelni, hiszen kánikulában nincs jobb hely, mint az Északi-tenger partján vagy Rügen szigetén hűsölni.

Dobi Ildkó

    

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük