A Telenor ügyfelei az ünnepek alatt összesen több mint 25 millió SMS és MMS üzenetet küldtek. Ugyanakkor – a nemzetközi trendekkel összhangban – az ünnepi adatforgalom igen jelentős része már interneten zajlott. Míg az előző két évben a hívások és SMS-ek száma némileg csökkent, az interneten folytatott kommunikáció jelentősebbé vált. Egyre többen választják az internetet, ezen belül is a közösségi oldalakat jókívánságaik továbbításához.

 

A Telenor ügyfelei az ünnepek alatt összesen több mint 25 millió SMS és MMS üzenetet küldtek. Ugyanakkor – a nemzetközi trendekkel összhangban – az ünnepi adatforgalom igen jelentős része már interneten zajlott. Míg az előző két évben a hívások és SMS-ek száma némileg csökkent, az interneten folytatott kommunikáció jelentősebbé vált. Egyre többen választják az internetet, ezen belül is a közösségi oldalakat jókívánságaik továbbításához.

Karácsony és újév között, különösen az ünnep napjain hagyományosan sokszorosára emelkedik a hívások, a szöveges és képes üzenetek száma. Ilyenkor néhány óra alatt a hétköznapi átlagnál jelentősen többször keresik egymást rokonok, barátok, munkatársak. Ennek megfelelően a Telenor hálózatán belül is sokkal élénkebb volt a forgalom: az ügyfelek 2010-ben karácsony idején 11 milliónál is több hívást kezdeményeztek és több mint 12 és fél millió SMS és MMS üzenetet küldtek, szilveszter és újév napján pedig csaknem ugyanennyit. 2010. december 24-én a legforgalmasabb időszak 19 és 20 óra közé esett, míg szilveszterkor éjfél és 1 óra közé. Ekkor volt olyan perc, hogy egy másodperc alatt közel 450 üzenetet küldtek el a Telenor ügyfelei.

Ez az időszak azonban más szempontból is érdekes a mobilkommunikáció területén. Bár itthon és világszerte is a gyors, közvetlen SMS a legnépszerűbb kommunikációs eszköz üzeneteink továbbítására, egyre többen küldik karácsonyi és újévi jókívánságaikat elektronikusan vagy a közösségimédia-csatornákon keresztül. A Telenor elmúlt három évet felölelő adatait tekintve az SMS-ek és MMS-ek száma 2008-ban volt a legkiemelkedőbb, ezzel ellentétben a mobilinterneten és WAP-on mért adatforgalom 2010-ben megelőzte a korábbi évek átlagát. Az adatforgalom erősödött, már csak azért is, mert sokan küldenek egymásnak az elektronikus üzenetek részeként fotókat, videókat is.

Az érzékelhető változás valószínűleg köszönhető annak is, hogy a felnövekvő Y-generáció tagjai a mobiltechnológiát a mindennapok részének tekintik. A washingtoni Pew Research Center (Pew Internet) legfrissebb, decemberben közzétett Generations 2010[1] című tanulmányából például kiderül, hogy a mai 18-33 évesek a vezeték nélküli internetezést részesítik előnyben, legyen az mobilnet vagy telefon, és egyértelműen túlszárnyalják elődeiket közösségi médiás kapcsolatok kezelésében, chatelésben, zenehallgatásban, online játékokban, blogolvasásban és a virtuális világ felfedezésében. A közösségi média térnyeréséről számol be a New York-i székhelyű UM médiaügynökség közösségi médiát feltérképező, 54 országban végzett Wave 5 kutatása[2] is, amelyből az is kiderült, hogy megkérdezettek 30 százaléka már mobiltelefonjáról használja a közösségi média oldalakat.

„A közösségimédia-platformok ma már legszemélyesebb gondolataink, élményeink kiteljesítői. Az ilyen fontos pillanatokat mobil eszközeink segítségével bárhol, bármikor megoszthatjuk. Azt látjuk, hogy egyre több felhasználónak van erre igénye, és rendelkezik is olyan készülékkel, amellyel a közösségi hálózatokhoz egyszerűen tud kapcsolódni. Az idei karácsony egyik legkeresettebb terméke a Telenornál is az okostelefon volt, ami szintén a mobilinternetes trend megerősödéséhez vezethet." – mondta Nyilas Orsolya, a Telenor PR szakértője.

A Telenor hálózata 2010-ben is biztos hátteréül szolgált az ünnepi kapcsolatok megteremtéséhez. Mindezek mellett a vállalat tavaly szeptemberben elindította Magyarország legátfogóbb, 2012-ig tartó hálózatbővítési programját. Hazánk legújabb, jövőbiztos, LTE-képes hálózata, amelyet teljes egészében 2012-re állítanak üzembe, jobb bel- és kültéri szolgáltatásminőségnek köszönhetően folyamatosan javuló felhasználói élményhez juttatja az előfizetőket, és ezzel párhuzamosan támogatja a további előnyöket nyújtó, jövőbeni fejlesztéseket is.

[1] Forrás: https://mail.datanet.hu/Redirect/pewinternet.org/Reports/2010/Generations-2010/Overview.aspx

2 Forrás: https://mail.datanet.hu/Redirect/www.universalmedia.nl/files/Wave_5-The_Socialisation_Of_Brands-Report.pdf

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük