RAILJETRAILJET

2008. December 14-én jelentősen megújítja a MÁV-START a Magyarországot érintő kelet-nyugati nemzetközi személyforgalmat. December 14-én lép életbe a 2008/2009-es időszakra érvényes új nemzetközi menetrend, melynek készítése során a cél az volt, hogy Budapest és Bécs váljék a közép-európai térség vasúti fordítókorongjává.

 RAILJETRAILJET

2008. December 14-én jelentősen megújítja a MÁV-START a Magyarországot érintő kelet-nyugati nemzetközi személyforgalmat. December 14-én lép életbe a 2008/2009-es időszakra érvényes új nemzetközi menetrend, melynek készítése során a cél az volt, hogy Budapest és Bécs váljék a közép-európai térség vasúti fordítókorongjává.

A koncepció három pillérre:

  1. A nyugati irányból érkező vonatokhoz csatlakozva InterCity minőségű vonatok indulnak Budapestről Románia felé (Arad, Temesvár, Brassó, Nagyszeben, Bukarest, Nagyvárad, Kolozsvár, Csíkszereda, Brassó, Marosvásárhely)
  1. Magasabb komfortfokozatú éjszakai vasúti összeköttetések létesülnek Németország nagyvárosaival (Drezda, Berlin, München, Stuttgart, Frankfurt)
    (Az éjszakai vonaton minőségi hálóhelyes és praktikus fekvőhelyes utazásra van mód.)

 

 1.1.  2.2.  3.3.
 4.4.  5.5.  6.6.
 7.7.  8.8.  9.9.
  1. Railjet vonatok indulnak Budapestről Bécsbe és Münchenbe, naponta több alkalommal.

Az Európában egyedülálló railjet szolgáltatáskoncepciót az ÖBB (osztrák vasút) dolgozta ki, és a munkába bekapcsolódott partnerként a MÁV-START Zrt. is. Az együttműködés célja a vasúti utazási szolgáltatás minőségének fokozása. Ennek egyik példája az utastájékoztatás színvonalának fejlesztése: a vonat pillanatnyi helyzetéről, sebességéről, menetrendszerűségéről, a csatlakozásokról több tucat monitor tájékoztatja az utasokat német, magyar és angol nyelven.  Az utasok három különböző szolgáltatási minőség közül választhatnak: prémium, first és economy osztály.

 

10.10. 11.11.
12.12. 13.13.

A prémium osztály exkluzív, egyedi és természetesen nagyvonalú, tágas kialakítású: Hatalmas, dönthető, kényelmes fotelekben pihenhetnek az utasok, korlátlanul fogyasztható étel-ital, folyamatosan rendelkezésre áll az utaskísérő személyzet.

Prémium árak:

Budapest – München 154,40 + 25 = 179,40 € egy útra

Budapest – Bécs 53,6 + 25 = 78,60 € egy útra

Megjegyzés: A fenti menetjegyárak I. osztályú menetjegyet és 25 € felárat tartalmaznak, amely a fedélzeti szolgáltatások ellenértékét fedezi.

A first osztály elsősorban üzleti utasoknak kedvez. Számítógépes munkaasztalok mellett folyamatosan intézhetik ügyeiket, az utaskísérők étkezési lehetőséget is biztosítanak.

First árak:

Budapest – München 154,40 € egy útra

Budapest – Bécs 53,6 € egy útra

Megjegyzés: Erre az osztályra első osztályú menetjegyet kell váltani.

 

14. Első osztály váróterme a Keletiben (Premium és a First)14. Első osztály váróterme a Keletiben (Premium és a First) 15. Az első osztály váróterme a Keletiben15. Az első osztály váróterme a Keletiben

Az economy osztály modern, kellemes, kényelmes. Külön gondoltak a családokra: a gyerekeknek mozit alakítottak ki, a kisgyermekes szülőket pelenkázó segíti.

Economy árak:

 Münchenbe 29 €-tól 100,60 €-ig.

Bécsbe 13 -tól

Menettérti kiránduló jegy  29 €-ért, amely tartalmazza a bécsi közösségi közlekedés használatát is.

Megjegyzés: Az economyn minden eddigi, a 2. osztályra érvényes kedvezmény megmarad – csak a minőség lesz magasabb.

A railjet legfontosabb műszaki jellemzői

Hossza mozdonnyal együtt: 205 méter

Legnagyobb megengedett sebesség: 230 km/h

Ülőhelyek száma:  408, ebből prémium 16, first 66.

A vonatot Taurus típusú mozdony húzza, illetve tolja. Légkondicionált, hangszigetelt, különleges átjárókkal gyakorlatilag teljesen egybenyitott kocsikból áll.

A karbantartást Bécsben végzik.

Akadálymentesítés: A vonatra a mozgássérültek beépített emelővel juthatnak fel.


Tervezett menetrend

2008. december 14-től naponta kétszer indul Budapestről railjet, a Keleti pályaudvarról.

Menetidő Budapestről:

  • Budapest-Kelenföld és Wien-Meidling között kevesebb, mint 2 és fél óra.
  • Keleti pályaudvar és a Westbahnhof között: kevesebb, mint 3 óra.
  • Münchenbe kevesebb, mint hét és fél óra.

A következő években tervezett korszerűsítések révén folyamatosan csökkenteni kívánják a menetidőt Budapest és München között. A railjet Magyarországon Kelenföldön, Győrben és Hegyeshalomban áll meg. Belföldi utazásra igénybe vehető.

Legnagyobb sebessége: Magyarországon és Németországban 160, Ausztriában 200 km/h.

2008. december 14-től Budapest Keletiből indul:

  • 13:10-kor Münchenbe (érkezik: 20:34)
  • 20:10-kor Bécsbe (érkezik: 23:08)

2009-ben (várhatóan a nyári menetrend életbelépésétől) Keletiből indul:

  • 07:10-kor Münchenbe (érkezik: 14:34)
  • 13:10-kor Münchenbe (érkezik: 20:34)
  • 20:10-kor Bécsbe (érkezik: 23:08)

.

2009 végétől a jelenlegi tervek szerint napi 7 pár railjet közlekedik, 2 órás ütemben Bécs, Salzburg, München végállomásokkal.

Indulás a Keletiből minden páratlan óra 10 perckor:

  • 07:10-kor Münchenbe
  • 09:10-kor Salzburgba
  • 11:10-kor Münchenbe
  • 13:10-kor Münchenbe
  • 15:10-kor Münchenbe
  • 17:10-kor Münchenbe
  • 20:10-kor Bécsbe

A railjet bevezetésével a MÁV-START Zrt. valóban egy új szolgáltatási színvonallal jelenik meg a személyszállítás piacán, miközben Nyugat, és Keleti irányban is új desztinációkat nyit meg. Ezzel az előzetes tervek szerint Ausztria felé 10 százalékkal nő egy év alatt az utasok száma, ezzel párhuzamosam a keleti irányba közlekedő IC-k pedig új minőséget hoznak a mindennapokba.

2008. december 14-től érkezés a Keletibe: 09:49, 16:49

2009 végétől (a teljes koncepció bevezetése esetén) érkezések Keletibe: 09:49, 12:49, 14:49, 16:49, 18:49, 20:49, 22:49-kor.

Kiemelt csatlakozások:

  • Budapesten InterCity Arad, Temesvár, Gyulafehérvár, Nagyszeben, Brassó felől / felé.
  • Bécsben nagysebességű ICE Passau, Nürnberg, Frankfurt felől / felé.

A railjet hatására kelet és nyugat felé is javul a belföldi közszolgáltatás minősége

A railjet Magyarországon belföldi közszolgáltatásként közlekedik, belföldi menetjeggyel vehető igénybe. A korszerű vonattal a Budapest és Győr illetve Hegyeshalom között közlekedők utazhatnak. A vonatra bármilyen belföldi menetjegy érvényes, minden üzletpolitikai kedvezmény felhasználható. Belföldi utasoknak helybiztosítás nélküli IC pótjegyet kell váltaniuk, melynek ára 390 Ft.

A railjet bevezetése révén a belföldi közszolgáltatásban új minőség jelenik meg. Először közlekedik Magyarországon, távolsági forgalomra kifejlesztett emelővel ellátott, akadálymentes vonat. Egyedülálló szolgáltatás a gyermekeknek kialakított mozi is.

A railjet bevezetésével a keleti országrészben is javul a közlekedés minősége. A railjet koncepcióra történő átállás kapcsán Románia felé új minőséget vezetünk be: az Ausztria felől felszabaduló járművekből új, jó minőségű IC vonatokat indítunk Erdélybe. Ezek a korszerű, kényelmes vonatok kiszolgálják Karcag, Püspökladány, Berettyóújfalu, Mezőtúr, Gyoma, Békéscsaba térségét. Az általunk Romániába küldött korszerű járművekért „cserébe" a román vasút is modern, légkondicionált, laptop csatlakozókkal felszerelt vonatokat indít Magyarországra, jelentősen javítva ezzel a kelet-magyarországi térség személyszállításának színvonalát.

A railjet együttműködés feltételei

A railjet egy éves próbaüzemre jön Magyarországra, és a két vasúttársaság vezetői szándéknyilatkozatot írnak alá arról, hogy középtávú szerződést kötnek a teljes railjet koncepció továbbfejlesztéséről.

A railjet szerelvényeket a magyarországi futás alkalmával a MÁV-START bérli az ÖBB-től.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük