1. táblázat1. táblázat

2008 júniusában kutatás készült a világ leghíresebb bevásárló utcáira vonatkozóan, amelyben 15 ország 16 híres „versenyzője" vett részt; a hazai felmérést a ClientFirst Consulting Kft. végezte. A kutatás arra keresett választ, hogy a sétálóutcák mennyire vonzó arcukat mutatják a vásárlóknak, vagyis az egyes üzletekben milyen a kiszolgálás színvonala, de kíváncsiak voltak az utca hangulatára, tisztaságára és a közbiztonságra is.

 1. táblázat1. táblázat

2008 júniusában kutatás készült a világ leghíresebb bevásárló utcáira vonatkozóan, amelyben 15 ország 16 híres „versenyzője" vett részt; a hazai felmérést a ClientFirst Consulting Kft. végezte. A kutatás arra keresett választ, hogy a sétálóutcák mennyire vonzó arcukat mutatják a vásárlóknak, vagyis az egyes üzletekben milyen a kiszolgálás színvonala, de kíváncsiak voltak az utca hangulatára, tisztaságára és a közbiztonságra is.

Közép-Európát a budapesti Váci utca képviselte, ami először vett részt a felmérésben, és a rangos 7. helyet szerezte meg, csupán 8 ponttal a győztes Beverly Hills-i Rodeo Drive mögött. A mezőnyben kiemelkedünk a pénztári kiszolgálás udvariasságában, hiszen ebben a kategóriában az első helyen végeztünk.

2. táblázat2. táblázatAz átfogó kutatás során 672 teszt készült, 15 ország részvételével, 16 helyet vizsgálva. A projektben az egyes országok sétálóutcáit próbavásárlók tesztelték különböző szempontok alapján. A felmérésben részt vett Belgium, Brazília, az Egyesült Arab Emirátusok, Franciaország, Hollandia, Kína, Magyarország, Monaco, Olaszország, Oroszország, Portugália, Spanyolország, Svájc és Törökország egy-egy, az Amerikai Egyesült Államok pedig két bevásárló utcával. A felmérést titkos tesztvásárlók segítették, akik árgus szemekkel járták az utcákat és üzleteket 1 héten keresztül; naponta 7-7 próbavásárló vetette bele magát a híres utcák forgatagába.

A próbavásárlók a sétálóutca állapotát, vonzerejét mérték fel, olyan kérdésekre keresve választ, mint például hogy voltak-e virágok, tiszták voltak-e a járdák, láttak-e koldusokat, tele voltak-e a szemetesek, volt-e tájékozódást segítő térkép, de természetesen a járókelők hangulata és a rendőrök segítőkészsége sem maradhatott ki a kutatásból. Ezen kívül tesztelték az üzletek színvonalát, az eladás minőségét is. Itt többek között arra voltak kíváncsiak, hogy kívülről mennyire voltak vonzóak és könnyen megközelíthetők az üzletek, hogy volt berendezve a kirakat, mennyire voltak készségesek az eladók – kedvesen fogadták-e a vásárlókat vagy megvárakoztatták őket. Érdekesség, hogy az érdeklődőknek nemcsak közvetlenül a kiszolgálást, hanem a belső körülményeket is értékelniük kellett: milyen hangulat uralkodott a boltban, tiszta volt-e a helyiség, és még a mosdókat is meglátogatták (amennyiben volt), hogy minden részletet megfigyelhessenek.

4. táblázat4. táblázatA maximálisan adható 100 pont alapján a megméretés győztese Beverly Hills sétálóutcája, a Rodeo Drive lett 84 ponttal, a képzeletbeli dobogóra Madrid és Isztambul állhatott fel 81, illetve 79 ponttal. Budapest 76 ponttal a 7. helyen végzett, olyan városokat megelőzve, mint Párizs, Amszterdam, Moszkva vagy Milánó (1.sz. táblázat*). A hazai próbavásárlók kiemelkedőnek értékelték a Váci utca hangulatát (fák, virágok, padok, érdekességek), meglehetősen rossznak ítélték viszont a közbiztonságot a rendőri jelenlét hiánya és a koldusok jelenléte miatt. A Váci utca itt az előkelő 6. helyen végzett (2.sz. táblázat*). Büszkék lehetünk arra azonban, hogy „Közép-Európa képviselője" első helyen végzett a pénztári kiszolgálásban: az eladók többnyire kedvesen, mosolygósan fogadták a vásárlókat.

Az üzletek ügyfél-kiszolgálási színvonalát tekintve már korántsem ilyen rózsás a kép. A legkülönfélébb üzletek értékelésében – posta, metró, újságos, illatszer, utazási iroda, gyógyszertár, ruházati bolt, cipőbolt, kávézó, étterem, utcai ételstand, gyorsétterem, ajándékbolt, ékszerüzlet, bizsu, bőrdíszmű – városunknak mindössze a 11. helyet sikerült megszereznie a rangos mezőnyben (3.sz. táblázat*). Az üzletek külső és belső környezetén (rendezettség, átláthatóság, kirakat állapota) azonban bőven van javítanivalónk – ebben a kategóriában az utolsó helyre sorolták a Váci utcát.

A hazai kutatást végző ClientFirst Consulting Kft. ügyvezető partnere, Kricska István így foglalta össze az eredményeket: „A felmérés által mutatott kép a világ legszebb sétálóutcái sorában a Váci utcát a középmezőnybe sorolja, és amellett, hogy rávilágít a hiányosságokra és a fejlesztésre váró területekre, megmutatta számunkra, hogy a budapesti bevásárló utca méltó elismeréssel, a világ legjobbjai közé tartozik. A kutatást szeretnénk hazánkban és a környező országokban is továbbvinni: hazánk megyeszékhelyeit, nagyvárosait, illetve a környező országok városait is tervezzük versenyeztetni". (4.sz. táblázat*)

ClientFirst Consulting Kft. 2002-es alapításakor az elsők között kezdett foglalkozni a próbavásárlással Magyarországon, az ügyfélkezelési színvonal javítása céljából. Az indulást követő második évben eredményességének és szigorú minőségbiztosítási rendszerének is köszönhetően elsőként nyert belépést Magyarországról a legnagyobb nemzetközi szakmai szervezet, a dallasi székhelyű Mystery Shopping Providers Association (MSPA) tagjai közé, és a legújabb szakmai és metodikai információk alkalmazásával azóta is legjelentősebb partnerei közé tartozik Közép-kelet Európában. Teljes szolgáltatás-palettáját az ügyfelek igényei generálták: ma már ügyfélelégedettség-méréssel, dolgozói elégedettség-méréssel, fókuszcsoportos kutatásokkal és a fejlesztések megvalósításával, bevezetésével is foglalkozik. Tavaly nyitotta meg romániai vegyesvállalatát, partnerei révén megbízatásai kiterjednek számos közép-európai országra is. Referenciái közé tartoznak: Porsche Hungária Kft. DaimlerChrysler, Mercedes-Benz Magyarország, CIB Bank, Budapest Bank, BAT, E.ON Hungária, Invitel Távközlési Szolgáltató Zrt., AUCHAN, Cora, Otthon Centrum, Peugeot.

1.1.A cég árbevételét eddigi fennállása alatt minden pénzügyi évben sikerült megdupláznia, 2007-ben ez az összeg 100 millió forintra rúgott.

 

2.2. 3.3. 4.4.
5.5. 6.6. 7.7.
8.8. 9.9. 10.10.
11.11. 12.12. 13.13.
14.14. 15.15. 16.16.
17.17. 18.18. 19.19.

http://www.clientfirst.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük