Visszaszerezhető a várakozásra elfecsérelt idő
3 perc olvasásAz életünk jelentős részét várakozással töltjük a boltban, a megállóban, a postán, az ügyfélszolgálaton. Egy finn és egy német művész okostelefonok, kreatív ötletek és digitális közösségi hálózatok segítségével október 21, 22 és 23-án egy budapesti városi játék során újraértelmezi a várakozás fogalmát a Reality Research Festival (lásd: http://euroastra.hu/node/106022) programjában.
Az életünk jelentős részét várakozással töltjük a boltban, a megállóban, a postán, az ügyfélszolgálaton. Egy finn és egy német művész okostelefonok, kreatív ötletek és digitális közösségi hálózatok segítségével október 21, 22 és 23-án egy budapesti városi játék során újraértelmezi a várakozás fogalmát a Reality Research Festival (lásd: http://euroastra.hu/node/106022) programjában.
Aki sikeresen teljesíti a játékos feladatsort, képes lesz visszaszerezni hatalmát a várakozással töltött idő felett. A saját ideje felett.
A #COPPP (CENTER OF PASSIVITIES / POSSIBILITIES / POTENTIALITIES) című helyszínspecifikus városi játék segítségével bárki átértékelheti a várakozással töltött pillanatait. A játék újraértelmezi a közösségi tereket (pl. buszmegállók, járdaszigetek, jegypénztárak előtti sorok), és különböző közösségi hálózatok (Facebook, Instagram, YouTube stb.) meghekkelésével megváltoztatja az időérzékelésünket. A #COPPP mint hashtag összeköt, közösséget generál, kihasználva az okostelefonok multifunkciós tartalomgyártó opcióit, a wifi, a kamera, a jegyzetelés és a kategorizálás adta lehetőségeket. Mindenütt jelen van. A szórakoztató városi játék közben újfajta módon érzékelhetjük a környezetünket, újradefiniálhatjuk az elveszettnek hitt személyes én-időnket és új lehetőségként értelmezve hasznosíthatjuk azt. A #COPPP az idő várakozási gyakorlatok katalógusa.
A városi játékot a finn Reality Research Center nevű előadóművészeti csoport tagja, Pekko Koskinen és a német Invisible Playground városi játékfejlesztő csapat tagja, Christiane Hütter tervezte. A játékot október 21-én, 22-én és 23-án lehet kipróbálni a valóságkutatók hetén, vagyis a budapesti Reality Research Festivalon.
Invisible Playground (DE) – Reality Research Center (FI): #COPPP Budapest
(CENTER OF PASSIVITIES/POSSIBILITIES/POTENTIALITIES)
Játék-séta időpontok:
október 21.(péntek) 17:00 – 19:00
október 22. (szombat) 18:00-21:00
október 23. (vasárnap) 17:00-19:00
Találkozási hely: Kubik Coworking (1137 Budapest, Jászai Mari tér 5-6.)
Belépőjeggyel látogatható program. Jegyvásárlás http://placcc.jegy.hu
https://www.facebook.com/events/1017330045043099/
A program a Reality Research Festival része, amely október 21. és 27. között első alkalommal várja az új technológiák iránt érdeklődőket Budapesten. A rendezvény célja, hogy művészeti, fejlesztői és kutatói szempontokból egyszerre értelmezze, hogyan ékelődnek be az új technológiák, az AR – augmented reality (kiterjesztett valóság), a VR- virtual reality (virtuális valóság) és az MR- mixed reality (kevert valóság) az észlelési és a tudati zóna közé, illetve hogyan befolyásolják a körülöttünk lévő világ megismerését, feldolgozását.
A valóságkutatók hete a PLACCC Nemzetközi Művészeti Fesztivál és a 2007 óta működő, technológiai innovációval foglalkozó labor, a Kitchen Budapest kezdeményezésére született meg több más hazai és nemzetközi kulturális szervezet közreműködésével.
A Reality Research Festival központja a Kubik Coworking Iroda alagsorában talált otthonra (13. kerület, Jászai Mari tér 5-6.).
http://placcc.hu/2016/10/10/reality-research-festival
Lantai József