Két hónap nyári szünetet követően, augusztus utolsó hétvégéjén folytatódik az autós gyorsasági bajnokság. Újult lendülettel, még több látványossággal és programmal várja a közönséget a Duna Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság.

 

Két hónap nyári szünetet követően, augusztus utolsó hétvégéjén folytatódik az autós gyorsasági bajnokság. Újult lendülettel, még több látványossággal és programmal várja a közönséget a Duna Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság.

 

 A Harley Davidson és az Oldtimer kiállítás mellett, Pirner Alma gondoskodik egy táncbemutatóról, amellyel tovább fokozza majd az amúgy is túlfűtött hangulatot. A bajnoksággal egyidőben a Közép-Európa Zóna Trófeát is megrendezik, amelyre a külföldi versenyzőkön kívül, a hazai bajnokság több versenyzője is nevezett. A versenyhétvége záróeseménye a két órás Közép-Európa Zóna Endurance (megbízhatósági) Trófea verseny lesz.

2007-ben látogatott el először a magyar gyorsasági mezőny az ostffyasszonyfai pályára, és azóta minden évben két versenyt bonyolítanak le a HB ASE szervezésében, egy tavaszi és egy őszi fordulót.

Idén sincsen ez másként, és mint eddig is majdnem minden alkalommal, az ausztriai Histo Cup-al együtt vehetik birtokba a pályát a magyar résztvevők.

Így tehát a magyar túraautók, formula autók, és a három kupasorozat – Genex Suzuki Bio Kupa, BMW 325i Challenge, és Seat Leon Kupa – mellett számos külföldi kategória is pályára lép, mint például az osztrák a Young Timer, vagy a Formel Historic Austria (történelmi formaautók ausztriai sorozata).

A magyar Genex Suzuki Bio Kupa a szlovákiai futamhoz hasonlóan, itt is együtt indul majd az osztrák Suzuki Motorsport Cup mezőnyével, ugyanúgy ahogyan a BMW325i Challenge hazai résztvevői együtt küzdhetnek a BMW-s sógorokkal, ami már önmagában is garanciát jelent az izgalmakra.

És akinek mindez nem lenne elég, annak elárulunk még egy különlegességet: a sárvári verseny nem csupán OB futam, hanem egyúttal FIA Közép-Európai Zónaverseny is, aminek köszönhetően igencsak látványos túraautós mezőnyre számíthatunk.

Eleddig nem fordult elő, hogy hazánk két zónafutamot rendezhetett volna egy évben, de a Bertalan Zsolt neve által fémjelzett HB ASE-nek sikerült elérnie, hogy a hagyományos hungaroringi Material Kupa mellett a Pannónia-Ringi verseny is hasonló rangra emelkedjen.

És még egy csemege: a hétvége záróakkordjaként vasárnap délután rajtol el az FIA CEZ  Endurance Trófea (FIA Közép-Európai Zóna Hosszútávú Bajnokság), amin egyhuzamban két órán keresztül kőrözhetnek a pályán a benevezett csapatok versenyzői.

A kistúrások mezőnyében, a közel két hónapos szünet alatt Nagy Norbi, 15 éves autóversenyző lecserélte a Ford Fiesta E Carbonvers autóját egy Renault Cliora, illetve a Suzukisok nagy része sem várta tétlenül a folytatást. A Proex Motorsport és a GFS Repsol Team szinte minden héten megtalálható volt az Euroring-en, ahol az idei pilóták mellett a jövő évi versenyző jelöltek gyakoroltak. A Diamond Racing két fiatalja a MiniRally és a FRT futamain jeleskedett, az RCM Motorsport hölgyversenyzője, Bús Edina pedig egy Jet-Ski versenyt nyert meg nemrég.

Több változás is történt az RCM-nél, Bittmann Attila elhagyta a csapatot és valószínűleg egyénileg indul a következő versenyen, míg a Proex-nél egy újabb autót állítanak hadrendbe, így bizton állítható, hogy egyedülálló módon a Genex Suzuki Bio Kupában nemhogy csökken az év előre haladtával a mezőny, hanem nő, sőt ha ez a tendencia megmarad ebben az évben, a jövő évi bajnokság valószínűleg rekord számú indulóval fog elstartolni.

A Pannónia-Ringen lezajló következő versenyhétvége  nem valószínű, hogy eldönti a bajnoki cím sorsát, hisz az első helyen álló RCM-es Bárkovics Zoltán mindössze egy ponttal vezet csapattársa, ifj. Ficza Ferenc előtt, de rajtuk kívül még további három versenyzőnek is esélye van a bajnokság megnyerésére. Így garantált, hogy szinte mozifilmbe illő izgalmak várnak  ránk a hétvége során.

Más kategóriákban viszont szinte biztos, hogy lesz olyan, ahol bajnokot avathatunk az utolsó előtti versenyhétvégén.

Ugyancsak a Genex Suzuki Bio Kupa futamára, mint sztárvendég, kapott meghívást, és azt el is fogadta Kiss Pál Tamás, aki jelenleg az angol Formula Renault 2.0 bajnokságot vezeti. Az autosport kedvelőinek nem kell bemutatni a pilótát, aki jelenleg a legjobb úton halad álmai felé, azaz, hogy eljusson egészen a Formula 1-ig. Jelenleg egy olyan bajnoki cím esélyese, ahol korábban Lewis Hamilton, Pedro de la Rosa, Antonio Pizzonia, Kimi Räikkönen is győztesen lépett feljebb a formula autós karrierjében. A versenyző a GFS Repsol Team vendégeként egy külön autót kap, és ismerve a kvalitásait, akár komoly meglepetést is okozhat a versenyhétvégén.

A két VIP versenyző, idén először két hölgy lesz, Debreczeni Zita (modell) aki korábban már gyakorolt a Hungaroringen és Pirner Alma (sztriptíz világbajnok) küzdhetnek meg az elemekkel és egymással. Természetesen nincs megtiltva nekik az sem, hogy beleszóljanak a bajnoki sorozat állandó résztvevőinek küzdelmébe.

Pirner Alma egy táncbemutatóról is gondoskodik majd a hétvégén, de részleteket nem árult el, a helyszínen minden kiderül.

A versenyautók mellett testközelből lesz alkalom megcsodálni néhány különleges Oldtimer-t és Harley Davidson motort is, sőt a Safety Car előtt, egy Harley Davidson Safety Bike fogja felvezetni a versenyek előtti formációs köröket, tehát mindenképpen látványos és izgalmas napokra számíthat az, aki kilátogat az eseményre.

Akár egy komplett családi hétvégének is kitűnő választás lehet, hiszen ha elég az autókból, akkor remekül el lehet tölteni a délutánt a Sárváron található termálfürdőben, ahol a versenyzők és csapattagjaik nagy része is megfordul esténként, hogy kipihenjék a nap fáradalmait, és feltöltődjenek a másnapi futamokra.

A fotókat készítette: Bálint F. Gyula

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük