NetpanelA régi tagok újraregisztrálásával egyidejûleg további közel 20 ezer internetezõt toborzott a NetPanelbe az NRC. Magyarország legnagyobb online piackutatási paneljének így már 68 ezer tagja van, amelyben több mint 90 szempont szerint választható ki a kutatásra meghívottak köre.

  NetpanelA régi tagok újraregisztrálásával egyidejûleg további közel 20 ezer internetezõt toborzott a NetPanelbe az NRC. Magyarország legnagyobb online piackutatási paneljének így már 68 ezer tagja van, amelyben több mint 90 szempont szerint választható ki a kutatásra meghívottak köre.

A Piackutatók Magyarországi Szövetségének április 19-20-ai, jubileumi konferenciáján több elõadás és kerekasztal-beszélgetés foglalkozott az online kutatással. Elhangzott többek között, hogy bár ma még kevesen veszik igénybe az online kutatási módszereket, az internetes megkérdezés egyre több téma és célcsoport esetében alkalmazható kiegészítõ, vagy akár önálló kutatási megoldásként is. ?Az online adatfelvétel legnagyobb elõnye, hogy gyorsabb és költséghatékonyabb, mint más módszerek, és én személy szerint elõnynek tartok olyan jellegzetességeket is, amelyeket sokan hátrányként fogalmaznak meg. Az például, hogy az online kérdõívek önkitöltõsek, tapasztalataink szerint õszintébb válaszokat eredményez, hiszen a kérdezõbiztos személye vagy magatartása nem befolyásolja a kérdésekre adott válaszokat" – emeli ki Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója.

A konferencián részt vevõk egyetértettek abban, hogy a megbízható online kutatások elengedhetetlen feltétele egy, a szakmai szempontok figyelembevételével összeállított, jól menedzselt és folyamatosan ellenõrzött online válaszadói panel. 2007-ben az NRC az általa fenntartott online válaszadói közösségbe, a NetPanelbe a régi tagság újraregisztrálásával párhuzamosan további közel 20 ezer internetezõt toborzott, így a panel létszáma elérte a 68 ezer fõt. A NetPanel bõvítése mellett az NRC megállapodást kötött a magyarországi direkt marketing piac egyik legnagyobb szereplõjével is. Az együttmûködés értelmében az NRC szükség esetén további válaszadókat gyûjthet az Optimusz 1,1 milliós e-mail adatbázisából, segítve ezzel nehezen elérhetõ célcsoportok lekérdezését.

?Fontos azonban kiemelni, hogy mindez nem jelenti azt, hogy a piackutatásokra az Optimusz adatbázisán kerül sor. A direkt marketing céljából kiépített adatbázisokat és a piackutatási paneleket szakmai hiba lenne összemosni egymással, hiszen a dm panelek csak kiegészítõ mintavételre alkalmasak" – hangsúlyozza Klenovszki János, az NRC ügyvezetõje, aki szerint az, hogy a dm paneleken reklámok is futnak, alapvetõen befolyásolhatja a paneltagok véleményét. ?A megbízható online panel ismérve – a folyamatos ellenõrzés mellett -, hogy több forrásból gyûjti a tagokat, és semmilyen kereskedelmi- és reklámtevékenység céljára nem használják" – folytatja a szakember, aki fontosnak tartja kiemelni, hogy a NetPanel több mint 350 internetes oldalról toborozza tagságát, és emellett offline módon, telefonos, illetve személyes megkeresések útján is gyûjt a válaszadókat.

A 68 ezer fõs, és több mint 90 szempont alapján szûrhetõ NetPanel tagság teszi lehetõvé az NRC számára gyors és költséghatékony célcsoport-kutatások lebonyolítását. A tarGet now! vizsgálatok mellett az NRC további panelalapú szolgáltatásokat és együttmûködési lehetõségeket kínál a hazai vállalatok és piackutató ügynökségek számára.

http://www.nrc.hu/

http://www.netpanel.hu/

http://www.optimusz.hu/  

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük