Az eredményjavulás az árbevétel helyett a nyereségre összpontosító stratégiának, a szigorú költséggazdálkodásnak és az autókölcsönzési üzletág fokozatos keresletélénkülésének köszönhető. Az autókölcsönzés árbevétele 5,1 százalékkal, a tartós bérletből származó árbevétel 0,6 százalékkal emelkedett az első 9 hónapban.

 

Az eredményjavulás az árbevétel helyett a nyereségre összpontosító stratégiának, a szigorú költséggazdálkodásnak és az autókölcsönzési üzletág fokozatos keresletélénkülésének köszönhető. Az autókölcsönzés árbevétele 5,1 százalékkal, a tartós bérletből származó árbevétel 0,6 százalékkal emelkedett az első 9 hónapban.

A Sixt Csoport 72,8 millió eurós konszolidált adózás előtti eredményt (EBT) produkált a 2010 januárjától szeptemberig tartó időszakban, szemben az előző év, hasonló időszakában elért 2,6 millió euróval. A Sixt várakozásainak megfelelően az autókölcsönzési és tartós bérleti szolgáltatásokat nyújtó cégcsoport konszolidált árbevétele némileg csökkent az egy évvel korábbi szinthez képest. A menedzsment megerősítette az árbevétel és eredmény tekintetében a 2010-es év egészére megfogalmazott kilátásokat, valamint a cégcsoport eredménytervét.

Erich Sixt, a Sixt AG Igazgatótanácsának elnöke: „Az első kilenc hónap eredményei a várakozásainknak megfelelően alakultak. A jó teljesítmény a cégcsoport stratégiájának köszönhető, amely szerint ahelyett, hogy a kereslet újbóli fellendülésére várnánk, inkább a magasabb fedezetet biztosító bevételekre és a költségcsökkentésre koncentrálunk. Mindazonáltal, a gazdaság várható lassulása és egyéb kockázatok óvatosságra intenek a jövő évet illetően."

A cégcsoport teljesítménye 2010 első kilenc hónapjában:

  • A januártól szeptemberig tartó időszakban a cégcsoport összes bevétele 1,17 milliárd eurót tett ki. Ez a szám 3,6 százalékos csökkenést jelent az előző év hasonló időszakában mért 1,21 milliárd euróhoz képest, ami összhangban áll az előzetes várakozásokkal. A Németországon kívül elért bevétel ugyanakkor 3,1 százalékkal, 268,7 millió euróra nőtt. Az autókölcsönzés árbevétele 5,1 százalékkal, 603,1 millió euróra emelkedett. Ehhez nagymértékben hozzájárult a Németországon kívül, más európai országokban – főként Spanyolországban és Svájcban – elért árbevétel kiemelkedő, 11,5 százalékos növekedése. A tartós bérlet árbevétele szerény, 0,6 százalékos emelkedéssel 310,6 millió eurót tett ki. A tartós bérletből visszakapott használt gépkocsik értékesítéséből származó bevétel, ami rendszerint jelentős ingadozásokat mutat az év során, 6,2 százalékkal, 160,5 millió euróra csökkent.

A konszolidált adózás előtti eredmény (EBT) 70,2 millió euróval, az egy évvel korábbi 2,6 millió euróról 72,8 millió euróra nőtt az első kilenc hónapban. A látványos teljesítményjavulás legfontosabb összetevői az autókölcsönzés árbevételének bővülése, az elégtelen nyereségtartalommal bíró bevételek kerülése (az árbevétel helyett az eredményre összpontosító stratégiának megfelelően), valamint a cégcsoport költségeinek visszafogása.

Kilenc hónap után a Sixt konszolidált adózott eredménye 54,9 millió euró lett, szemben a tavalyi év hasonló időszakában elért 0,6 millió euróval.

A cégcsoport teljesítménye 2010 harmadik negyedévében:

A rendszerint erős szezonnak számító július-szeptemberi időszakban produkált 406,5 millió eurós konszolidált bevétel 4,8 százalékos csökkenést mutat a tavalyi év ugyanezen időszakának eredményéhez képest (426,8 millió euró). Az autókölcsönzés árbevételének 228,6 millió eurós szintje 9,4 százalékos emelkedést jelent 2009 harmadik negyedévéhez viszonyítva. A tartós bérlet árbevétele 99,0 millió euró lett, ami némileg (-4,3%) alacsonyabb az előző év megfelelő adatánál. A tartós bérletből visszakapott használt gépkocsik értékesítéséből származó bevétel 45,3 millió euróra esett vissza (-25,8%).

A Sixt Csoport 38,0 millió eurós adózás előtti eredményt ért el 2010 harmadik negyedévében, ami 35,2 százalékkal haladja meg a tavalyi év ugyanezen időszakának eredményét (28,1 millió euró).

Továbbra is konzervatív flottapolitika

A Sixt Németországban és más országokban (a franchise rendszerben működő országokat nem számítva) fenntartott bérautóflottája átlagosan 65.700 járművet számlált a január-szeptemberi időszakban, szemben a 2009-es év egészében mért átlagosan 67.700 járművel, amit 3 százalékos csökkenésnek felel meg. Az első félév végén a visszaesés még mintegy 7 százalékos volt.

Megerősített és tovább szélesített finanszírozási bázis

A Sixt Csoport mérlegfőösszege 2,13 milliárd eurót tett ki 2010. szeptember 30-án, ami csak kicsivel haladja meg a 2009. december 31-i adatot (2,10 milliárd euró). A mérleg eszközoldalának legjelentősebb elemei továbbra is az autókölcsönzés eszközei (975 millió euró) valamint a tartós bérleti tevékenység eszközei (736 millió euró).

A cégcsoport 2010 szeptember végén 534 millió eurós saját tőkével rendelkezett, ami mintegy 10 százalékős bővülést jelent 2009 végéhez képest (485 millió euró). A saját tőke aránya 25 százalékra emelkedett (a 2009. december 31-én mért 23 százalékról), tehát továbbra is egyértelműen magasabb, mint az autókölcsönzési és tartós bérleti szolgáltatásokat nyújtó cégek átlaga.

Ez év októberében a Sixt sikeres, 250 millió eurós kötvénykibocsátást hajtott végre német és külföldi intézményi befektetők bevonásával. A jelentősen túljegyzett kötvény újabb eredményes lépés a Sixt Csoport finanszírozási bázisának erősítése felé. A hatéves futamidő javítja a cégcsoport pénzügyi kötelezettségeinek lejárati profilját. Ez év júliusában a Sixt már megjelent a piacon egy 80 millió eurós, ötéves futamidejű kötvényjellegű konstrukcióval.

Kilátások

Az Igazgatótanács a 2010-es év egészét tekintve is a cégcsoport adózás előtti eredményének a tavalyi évhez viszonyított jelentős javulására számít. Az éves konszolidált bevétel ugyanakkor minden bizonnyal kismértékben az előző évi szint alatt marad majd.

A jövőbeni üzleti teljesítményt illetően az Igazgatótanács fenntartja alapvetően optimista várakozásait, jóllehet az európai gazdaság talpra állását fenyegető kockázatok nem tűntek el, sőt, bizonyos esetekben még nőttek is. A cégcsoport célja továbbra is az, hogy visszatérjen a pénzügyi válságot és az általános recessziót megelőző időszak eredményességi szintjéhez.

Az egyes üzletágak tevékenységének alakulása

Autókölcsönzés:

„A Németországban, Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, a Benelux államokban, Ausztriában és Svájcban egyaránt leányvállalatokkal rendelkező Sixt Csoport az európai autókölcsönzési piac jóval több mint 70 százalékát lefedi. Európa többi országában, így hazánkban is és a világ más pontjain a Sixt márkát franchise partnerek képviselik. A Sixt ezzel összesen mintegy 100 országban nyújt autókölcsönzési szolgáltatásokat. 2010. szeptember 30-i állapot szerint 1.882 Sixt iroda működik világszerte, ebből 509 Németországban." – mondta Dévai Gábor, a Sixt Magyarország ügyvezetője.

A harmadik negyedévben az autókölcsönzési üzletág a kínált termékek és szolgáltatások körének bővítésére helyezte a hangsúlyt. A fontosabb események közé tartozott az elektromos járművek kölcsönzésének elindítása Münchenben az RWE áramszolgáltatóval közös tesztprojekt keretében, a felső kategóriás személyautókkal foglalkozó Sixt Luxury Cars divízió által számos országban kínált járművek körének szélesítése olyan kiemelkedően vonzó modellekkel, mint például a Porsche Panamera, valamint a Berlinben már két éve innovatív, megosztott autókölcsönzési lehetőséget nyújtó SIXTI Car Club új, müncheni telephelyének megnyitása.

Az autókölcsönzési üzletág összesen 691,2 millió eurós árbevételt produkált 2010 első kilenc hónapjában, ami 4,8 százalékos csökkenés az előző év hasonló időszakához képest. Az adózás előtti nyereség 59,7 millió eurót tett ki, szemben az egy évvel korábbi 12,2 millió eurós veszteséggel. A harmadik negyedév adózás előtti eredménye 32,7 millió euró lett, ami 35,5 százalékkal haladja meg 2009 harmadik negyedévének szintjét (24,1 millió euró).

Tartós bérlet:

A Sixt Németország egyik legnagyobb márkafüggetlen, nem banki hátterű, tartós bérleti szolgáltatásokat nyújtó cége, amely a klasszikus pénzügyi lízing mellett flottakezelési és egyedi járműüzemeltetési szolgáltatások egész sorával áll vállalati és magánszemély ügyfelei rendelkezésére.

Bár a tartós bérleti szolgáltatások európai piaca a lassú talpra állás jeleit mutatja, sok cég továbbra is nehezen szánja rá magát bármilyen befektetésre. Az eredményességet a mindenáron való árbevétel-növelés elé helyező stratégiájának megfelelően a Sixt a jelen pénzügyi évben főként szerződései fedezettartalmának javítására koncentrált, és távol tartotta magát az olyan új üzleti lehetőségektől, amelyeket nem ítélt megfelelően nyereségesnek. Németországban és más országokban (a franchise rendszerben működő országokat nem számítva) a Sixt összesen 54.400 érvényes tartós bérleti szerződéssel rendelkezett szeptember végén (szemben a 2009. december 31-én élő 60.800 szerződéssel).

Az üzletág tartós bérletből származó árbevétele az első kilenc hónapban 0,6 százalékkal emelkedett az előző év hasonló időszakához képest, és elérte a 310,6 millió eurót. Az üzletág összes bevétele (a használt gépkocsik értékesítéséből származó bevételt is beleértve) 471,1 millió eurót tett ki (-1,8%). A megfelelő eredménytartalmú bevételek előtérbe helyezése a szigorúbb költséggazdálkodással együtt 12,0 millió euró adózás előtti nyereséget eredményezett az első háromnegyed évben (az egy évvel korábbi 4,0 millió euróval szemben). Az elért nyereségből 4,4 millió euró a harmadik negyedévhez kapcsolódik (2009. III. negyedév: 1,9 millió euró).

http://www.sixt.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük