Szeptemberben Hongkong jelentkezik Budapesten
12 perc olvasásA Hong Kong Trade Development Council (HKTDC, Hongkongi Kereskedelem-fejlesztési Tanács) és a Department of Foreign Trade and Economic Cooperation of Guangdong Province (Kanton tartomány Kereskedelmi és Gazdasági Együttműködési Minisztériuma) 2008. szeptember 15-17. között nagyszabású termék-kiállítást rendez Budapesten a SYMA Sport- és Rendezvényközpontban Lifestyle Expo 2008 Budapest címmel.
A Hong Kong Trade Development Council (HKTDC, Hongkongi Kereskedelem-fejlesztési Tanács) és a Department of Foreign Trade and Economic Cooperation of Guangdong Province (Kanton tartomány Kereskedelmi és Gazdasági Együttműködési Minisztériuma) 2008. szeptember 15-17. között nagyszabású termék-kiállítást rendez Budapesten a SYMA Sport- és Rendezvényközpontban Lifestyle Expo 2008 Budapest címmel.
Az esemény az első közös hongkongi-kantoni termékbemutató lesz. A kiállításról, ill. a Hongkong és Magyarország közötti üzleti kapcsolatok jövőjéről augusztus 27-én Lore Buscher asszony, a HKTDC Európai Regionális Igazgatója adott tájékoztatást.
A tájékoztató moderátora Mészáros László, a HKTDC budapesti kontakt-irodájának vezetője volt, megjelent az eseményen Radetzky Jenő, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke és dr. Szedlacskó Zoltán, az AHEAD GLOBAL Kht. Felügyelő Bizottságának elnöke. Lore Buscher igazgató emlékeztetett, Magyarország össz-importja tavaly elérte a 68,8 milliárd eurót, ez a 2006. évi adatokhoz képest 12%-os növekedést mutat. Érthető, hogy Hongkong számára Magyarország egyik az legfontosabb kereskedelmi partner, s még mindig a legnagyobb exportpiacot jelenti a közép-kelet-európai régióban, olyan kereskedelmi centrumot, amely jó kapcsolatokat ápol a környező országok piacaival. Hongkong és Kanton (Guangdong) most Budapesten újabb üzleti lehetőségeket ajánl a régió további gazdasági növekedése érdekében.
Benjamin Chau, a HKTDC vezérigazgató-helyettese, aki szintén jelen lesz a Lifestyle Expo Budapest megnyitóján, emlékeztetett, az első kiállítás óta a Magyarország és Hongkong közötti kereskedelem jelentős növekedést mutat, a Magyarországra érkező teljes hongkongi export a 2006-os évi 980 millió USD értékről 2007-ben 1,152 millió USD értékre növekedett. 2008 első félévében az exportmutató újabb 19,5%-kal emelkedett, és továbbra is nagy lehetőségek mutatkoznak a fejlődésre. Véleménye szerint, Magyarország, mint a régió gazdasági vezetője 10 millió modern és dizájn-orientált vásárlójával ideális színtere ennek az első közös vásárnak.
Magyarországon az első Style Hong Kong kiállítást 2006-ban rendezték. Magyarországra, központi elhelyezkedése miatt, a Hong Kong Trade Development Council-nál (HKTDC) mindenképpen egy Nyugat- és Kelet-Európa között átívelő hídként tekintenek. Ezért választották 2006-ban új kereskedelmi promóciójuk helyszínéül Budapestet.
Az első „Style Hong Kong" kiállítás két évvel ezelőtt 2.500 vásárlót vonzott Magyarországról, valamint Ausztriából, Csehországból, Németországból, Lengyelországból, Szlovákiából és más országokból is. A sikeres rendezvény minden tekintetben megfelelt elvárásaiknak. Következő rendezvényükkel a Lifestyle Expo kiállítással folytatni szeretnék a sikerek sorát. 2008. szeptember 15-17. között több ezer hongkongi és kantoni termék kerül bemutatásra Budapesten.
A Hong Kong Trade Development Council (HKTDC) és a Department of Foreign Trade and Economic Cooperation of Guangdong Province (GD-DOFTEC) közös szervezésében több mint 170 kiállító mutatja be kiváló ár-érték arányú termékeit.
A magyar és a környező országokból érkező látogatók, vásárlók, importőrök, nagykereskedők és re-exportőrök értékes üzleti kapcsolatokat köthetnek a gyártókkal, a kiállítás helyszínén azonnal megrendelhetik a kiválasztott termékeket.
A budapesti SYMA Sport- és Rendezvényközpontban több mint 170 cég termékeit tekinthetik meg az érdeklődők. A legfőbb újdonság a HKTDC és a kantoni szervezet partnersége, ennek eredményeként jelennek meg a budapesti rendezvényen 117 hongkongi és 56 guangdongi kiállító több ezer innovatív termékével.
Miből adódik a Guangdong tartománnyal való partnerség időzítése?
Hongkong és a vele szomszédos tartomány sok közös vonással rendelkezik;
mindkét tartomány különleges eredményeket ért el a fogyasztási cikkek gyártása és exportja terén,
mindketten élénk érdeklődést mutatnak a feltörekvő közép- és kelet-európai piacok által nyújtott új lehetőségek iránt, valamint, egymást kiegészítve a termékek teljes skáláját vonultatják fel az érdeklődők számára.
A Lifestyle Expo a Hongkong és Guangdong közötti szoros együttműködés kiváló példája. A két szomszédos tartományt hatékonyan működő közúti-, vasúti- és légiközlekedési hálózat köti össze. Az együttműködés erősítésére Guangdong és Hongkong a hónap elején különböző megállapodásokat is kötött.
A bemutatott termékek:
-elektronikai cikkek,
-ajándéktárgyak és háztartási termékek,
-divatcikkek, divatkiegészítők,
-cipők
-játékok.
A Lifestyle elektronikai és távközlési cikkeket bemutató részén különleges funkciókkal ellátott MP3 és MP4 lejátszókat, hordozható DVD-lejátszókat, digitális kamerákat és egyéb érdekes termékeket mutatnak be. Néhány szokatlan cikk is látható majd, például USB-csatlakozón keresztül működő ventilátor .
Az igazgató-asszony hangsúlyozta, legyen szó ajándéktárgyakról vagy háztartási termékekről, a hongkongi és guangdongi gyártók termékei minden tekintetben megfelelnek a legújabb nemzetközi trendeknek és elvárásoknak.
A divat világában a hongkongi és guangdongi tervezők egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Egyedi stílusuk, a különböző anyagok használata, a keleti és a nyugati hatások ötletes elegyítése világszerte meglepetést okoz a szakemberek számára. A nyitóünnepség keretében rendezett divatbemutatón népszerű tervezők és márkák, köztük Lu Lu Cheung, Bonita Cheung, Walter Ma, Harrison Wong, fait a main, Moiselle, Silique, Famory és Fangfang legújabb termékeit lehet megtekinteni.
A játékipari kiállítók az animált és webalapú játékok széles skáláját teszik majd közszemlére. Tanulást segítő játékokat is bemutatnak, mint a zeneértést oktató, vamint tudományos kísérletek elvégzését lehetővé tévő játékok. A kiállításról nem maradnak el a hagyományos játékok, pl. játékmackók sem.
A márkanevek fejlődése Hongkongban
A rendezvényre ellátogatóknak egy új trend tűnik majd fel; a hongkongi gyártók termékei egyre több hozzáadott értéket tartalmaznak.
Az elmúlt évtizedek során az alacsony gyártási költségek előnyére építettek, amikor a gyártást a kínai anyaországba telepítették. Az iparban dúló verseny azonban hatalmas nyomást gyakorolt az árakra. Sok hongkongi cég OEM-alapon, eredeti felszerelés-gyártóként, kis profittal dolgozik. A versenyképesség javítására sokan közülük az OEM- és az ODM-tevékenység mellett OBM-tevékenységet (Own Brand Manufacturing) is folytatnak, saját tervezés, saját dizájn, saját márkanév bevezetésével.
A hongkongi cégek folyamatosan javítják márkaépítési és fejlesztési képességeiket. A stratégia még új, azonban már van néhány hongkongi eredetű márkanév, amely nemzetközi sikerekre tör, például a Giordano, az Esprit és a VTech. Egyre több és több kis- és középvállalkozás jelenik meg ezen a területen is.
A HKTDC-nél támogatják az ötletet, és egy ideje a HKTDC részt vesz a márkanév-promócióban. Ennek egyik jó példáját jelenti a budapesti Lifestyle Expo is. Az eseményen a magyarországi és a régióból érkező érdeklődők a hongkongi és guangdongi márkákkal testközelben ismerkedhetnek meg.
A rendezvény különlegességei
A híres hongkongi márkaneveket felvonultató divatbemutató Lu Lu Cheung, Walter Ma és Moiselle egyedülálló termékeit és kollekcióit mutatja be. A kiállításra Guangdong díjnyertes tervezői is meghívást kaptak.
A kiállítás második napján megrendezett, 20 kiállító legkiválóbb darabjait felvonultató két mini divatbemutató keretében a kollekció legizgalmasabb darabjai tekinthetőek meg, melyek ötvözik a keleti és nyugati stílust.
Az Expo második napján az Iparág-specifikus Kapcsolatépítő Programok alkalmával az értékesítőknek és a vásárlóknak is alkalma nyílik tapasztalatcserére és gyümölcsöző üzleti kapcsolatok megalapozására.
A sorsolás útján kiválasztott szerencsés nyertesek egy Hongkongba szóló, oda-vissza útra érvényes jegyet, valamint ingyenes belépőt nyernek Hongkong egyik vezető kereskedelmi bemutatójára, ahol elektronikai, háztartási termékeket vagy ajándékcikkeket mutatnak be.
A megnyitó háziasszonya a legutóbb megválasztott Miss Hongkong 2008, (a kissé szokatlan német nevű) Edelweiss lesz, aki népszerűsíti majd az eseményt a szakmabeliek és a nagyközönség számára. Új szerepében ez lesz az első külföldi megbízatása, ő a hongkongi tervezők tehetségét és kreativitását mutatja be Budapesten. Júliusi szépségkirálynővé választása óta a budapesti látogatás lesz első nemzetközi megjelenése.
A nyitóünnepség része lesz egy nagyszabású divatbemutató, melyen neves hongkongi és kantoni márkákat, mint a Lu Lu Cheung, Bonita Cheung, Walter Ma, La Zoé, fait a main, Moiselle, Silique, Famory and Fangfang, viselnek majd a modellek. Ezek a ruhamárkák a kelet és a nyugat divathatásainak izgalmas és egyedi keverékét, anyagválasztását és színkavalkádját képviselik. Lu Lu Cheung divattervező kreációiban gondtalan és lendületes női szépséget kíván megidézni, praktikummal vegyítve, a nőiség „lágy, de mégis erős" aspektusának hangsúlyozásával.
A divatbemutatókat szeptember 16-án délelőtt 11 órakor és délután 2 órakor újra megtekinthetik az érdeklődők.
A 2008. szeptember 15-i, Iparművészeti Múzeumban tartandó fogadás alkalmával a kiállítóknak és a meghívott vásárlátogatóknak további lehetősége nyílik üzleti kapcsolataik elmélyítésére. A rendezvényen a 350 meghívott között hazai kormányzati képviselők és a rendezvény támogatói is részt vesznek.
Szeptember 16-án a kiállítás területén a látogatók két alkalommal is részt vehetnek az un. Iparág-specifikus Kapcsolatépítő Programban, ahol termékkörönként tárgyalhatnak a gyártókkal.
Látogatói kedvezmények:
A regionális KKV-k támogatása érdekében egy sor utazási és egyéb kedvezményeket ajánlanak.
Többek között szállástámogatási csomagokkal, parkolási lehetőséggel, üzemanyag-kuponokkal, Business Matching szolgáltatással, tolmácsolással és frissítőkre beváltható kuponokkal kedveskednek a látogatóknak.
A kiállítás utolsó napján, szeptember 17-én, a nagyközönség számára is megnyílik a kiállítás. Délelőtt 10 órától délután 3-ig a magyar vásárlók is megtekinthetik a hongkongi és kantoni gyártók széles termékpalettáját.
A Lifestyle Expo támogatói:
Helyi és nemzetközi szervezetek:
Magyar Kereskedelmi és Iparkamara,
Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége,
ITD Hungary Zrt.,
Joint Venture Szövetség,
Magyar – Hongkongi Innovatív Üzleti Tanács,
Magyar – Hongkongi Üzleti Szövetség,
Román Kereskedelmi és Iparkamara,
a Lengyel Játékszövetség
és a Macedón Kereskedelmi Kamara.
Hongkong jelenlegi gazdasági helyzetéről
Az elmúlt évek során a város erős és széles körű gazdasági fejlődésen ment keresztül. A GDP 2006-ban 7,0%-os növekedést produkált, 2007-ben ez az értékkel 6,4% zárt, a növekedés 2008 első negyedévében folytatódott, értéke 7,1% volt. A világgazdasági trendeknek megfelelően a második negyedévben Hongkong gazdasági fejlődése is lassulni fog.
A hazai kereslet ismét fellendült, a külső szektor teljesítménye is jónak ítélhető. Az export összértéke 2007-ben erős növekedéssel elérte a 9,2%-ot, 2008 első felében, az előző év hasonló időszakához képest pedig a 9,1%-ot.
A munkanélküliségi ráta 2007-ben 4,0%-ra mérséklődött, és a 2008 júniusában végződő 3 hónapos időszakban pedig 3,3%-ra csökkent.
A 2007-es évben a Hongkongba látogatók száma elérte a 28,2 milliót, ez a helyi népesség számának négyszerese. Az egy évvel korábbi adatokhoz képest ez 11,6%-os növekedést mutat. 2008 első öt hónapjában az érkező látogatók száma elérte a 12 milliót, az előző év hasonló időszakához képest 9,5%-kal több látogatót regisztráltak. Várható, hogy az év végére a látogatók száma rekordmagasságokba emelkedik.
A kereskedelmi tevékenység alakulása Hongkong és Magyarország között
Magyarország Hongkong egyik legfontosabb kereskedelmi partnere Közép- és Kelet-Európában.
A két ország közötti kereskedelmi tevékenység élénkülést mutat. A 2007-es év 17,5%-os növekedését követően Hongkong magyarországi exportja 2008 első felében 19,5%-kal nőtt. A Magyarországról végzett importtevékenység még ennél is magasabb intenzitást mutat: 2007-ben 67%, 2008 januárja és júniusa között 37,9% növekedés jellemezte. A teljes kereskedelmi tevékenység értéke 2007-ben elérte az 1,26 milliárd amerikai dollárt.
A Hongkongból Magyarországra exportált cikkek közül a legfontosabbak:
távközlési berendezések és alkatrészek, elektronikai berendezések elektromos áramkörökhöz, félvezetők, elektromos szelepek és csövek, irodai berendezések alkatrészei és kiegészítői, elektromos berendezések és alkatrészeik.
A Magyarországról Hongkongba importált cikkek között
távközlési berendezések és alkatrészek, irodai berendezések/számítógépek alkatrészei és kiegészítői, félvezetők, elektromos szelepek és csövek szerepelnek.
Radetzky Jenő, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke és a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke szerint Magyarország nyitott gazdasága számára nagyon fontos a távol-keleti, ezen belül a hongkongi gazdasággal való együttműködés. Az ország logisztikai adottsága jó lehetőséget biztosít az Európai Unión belüli elosztórendszer kiépítésére. Ugyanakkor a magyar gazdaság is keresi azokat a termékeket, amivel a hongkongi piacon megjelenhet.
Dr. Szedlacskó Zoltán, az AHEAD Global Kht. elnöke hangsúlyozta; a Hongkong és Kína közötti áruforgalom bővülése javítja európai versenyképességünket és a magyar termékek számára óriási piacot nyit Ázsiában.
A Lifestyle Expo Budapest remek alkalmat biztosít tartós üzleti kapcsolatok kialakítására, új beszerzési források felfedezésére.
A Lifestyle Expo kiállítást 2008. szeptember 15-én Dr. Garamhegyi Ábel, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium nemzetközi gazdasági kapcsolatokért felelős szakállamtitkára, valamint a Miniszterelnöki Hivatal külgazdaságért felelős kormánybiztosa, Jack So, a HKTDC elnöke és Huang Liren, a GD-DOFTEC igazgatóhelyettese nyitja meg ünnepélyesen.
A Lifestyle Expo Budapestről további információ:
www.hktdc.com/lifestyleexpobudapest
Ingyenes belépőjegyek regisztrálhatók:
www.hktdc.com/lifestyleexpobudapest/reg.htm
Harmat Lajos