A Pekingbe üzemelő oneworld légitársaságok a repülőtér új, 3-as termináljára költöznek
3 perc olvasásA oneworld taglégitársaságok e hét végétől a Pekingi Nemzetközi Repülőtér új terminálján egy helyre összpontosítják üzemelésüket.
A oneworld taglégitársaságok e hét végétől a Pekingi Nemzetközi Repülőtér új terminálján egy helyre összpontosítják üzemelésüket.
A modern 3-as terminálra költözés két szakaszban valósul meg:
- A British Airways és a Qantas pénteken (február 29.) költözött az új épületbe – az új terminált elsőként birtokba vevő hat légitársaság sorában.
- A másik négy Pekingbe közlekedő oneworld légitársaság – Cathay Pacific, Dragonair, Finnair és Japan Airlines – március 26-án, szerdán követi őket az új 3-as terminálra.
Valamennyi oneworld taglégitársaság a 3-as terminál „C" részlegének check-in pultjait használja majd.
A Dragonair és a Cathay Pacific még a 3-as terminálra való költözésük előtt részletesen be fogják mutatni új business várójukat é annak szolgáltatásait.
A oneworld légitársaságok prémium utasai is igénybe vehetik a pekingi 3-as terminálon február 29-én nyíló új közös használatú business váróját, ahol külön helyiségek várják az Első osztályú, illetve a Business osztályú jeggyel rendelkező utasokat.
Ez az új váró egy emelettel a fő indulási csarnok felett helyezkedik el, közel az indulási kapukhoz, kellemes környezetet és széleskörű szolgáltatásokat nyújtva az akár dolgozni, vagy akár pihenni vágyó utasoknak.
Jelenleg mind a hat Pekingbe közlekedő oneworld légitársaság a 2-es terminált használja.
A oneworld légitársaságok napi 15 közvetlen járatot üzemeltetnek Pekingből nyolc desztinációra – Hong Kong (napi 9 retúrjárat), Helsinki, London Heathrow, Nagoya Centrair, Osaka Kansai, Sydney és Tokyo Narita repülőterekre – amelyeken keresztül a oneworld légitársaságai kényelmes és gyors átszállással a világ 700 repülőterére biztosítanak járatokat.
Az American Airlines 2009 márciusától tervezi napi üzemelését a kínai fővárosba a légitársaság Chicagó O'Hare központi repülőteréről. A légitársaság a járatokat Boeing 777-es repülőgépeivel üzemelteti majd.
A „Foster and Partners" brit építész iroda által tervezett, 1 millió négyzetméter alapterületű 3-as terminál 2 milliárd amerikai dollár beruházással épült. A terminállal egy időben átadásra kerülő harmadik futópályának köszönhetően a repülőtér utasforgalmi kapacitása duplájára emelkedik, ami évi 76 milliós utasszámot enged meg.