CO-OP Hungary eredmények – a magyar tulajdonú kereskedelmi lánc a hazai sport támogatója
7 perc olvasás2008. május 30.-án tartotta sajtótájékoztatóját a COOP az előző napi éves közgyűléséről Budapesten.A vezetők bizakodásuknak adtak hangot a 2008-as év eredményeit illetően. A 100 %-ban hazai tőkével háromezer boltot üzemeltető, franchise rendszerű magyar üzletlánc a folyó évben tovább erősítette a pozícióját a hazai kereskedelmi piacon.
2008. május 30.-án tartotta sajtótájékoztatóját a COOP az előző napi éves közgyűléséről Budapesten.A vezetők bizakodásuknak adtak hangot a 2008-as év eredményeit illetően. A 100 %-ban hazai tőkével háromezer boltot üzemeltető, franchise rendszerű magyar üzletlánc a folyó évben tovább erősítette a pozícióját a hazai kereskedelmi piacon.
A sajtótájékoztató meghívott vendégei sorában foglalt helyet Sinka László, a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) elnökségének tagja, a Magyar Kézilabda Szövetség főtitkára, Babati Lajos, a MOB szervezési és marketing igazgatója, Szamoránsky Piroska, pekingi olimpiai kerettag kézilabdázó,
Koós Zoltán, kézilabda kapus, olimpiai bajnok, valamint Farkas Ági és Farkas Andrea olimpiai kerettag kézilabdások.
Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatótanácsának elnöke beszédében szólt a COOP társadalmi felelősségvállalásáról a helyi közösségek és a nemzeti sport területén. Az egész országban, csaknem minden településen jelen levő élelmiszer-üzletlánc csoport 4.700 üzletet üzemeltet. Hazai kereskedőként a vidéken helyi társadalmi szerepet is betölt. A városokban nem sok magyar kereskedő maradt, így ott is tudatosan vállalja azt az üzletpolitikát, amelynek hosszú idő óta kiemelt pontja a lokálpatriotizmus és a társadalmi felelősségvállalás.
A csoport hagyományosan szerepet vállal a nemzeti kultúra támogatásában, a művészetek, a sport és a közművelődés pártfogásában. Csepeli Lajos a csoport társadalmi felelősség-vállalási stratégiájáról szólva elmondta, kiemelt hangsúlyt fektetnek az oktatás területére. A csoport maga is üzemeltet saját szakközépiskolát, a kecskeméti ÁFEOSZ Kereskedelmi Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium intézményét, emellett sikerült a Szolnoki Főiskolával is szoros együttműködést kialakítani.
A COOP társadalmi szerepvállalásának piaci értéke is van, de nagy lehetőséget nyújt ez a szerep a sport társadalmat összetartó erejének hasznosítására, ma ez az összetartó erő mindenek felett áll. (Igaz ez más országokra, az egész világra.) Ilyen összetartó erőt képvisel a magyar olimpiai részvétel gondolata is.
A COOP, a magyar élsport támogatója, s a Magyar Olimpiai Csapat Arany Fokozatú főtámogatójaként évek óta a magyar sport egyik legbőkezűbb pártfogója, sőt az anyagi támogatás mellett, az olimpia népszerűsítésére a Magyar Olimpiai Bizottsággal együtt 2008 nyarán 126 települést érintő roadshow sorozatot, Olimpiai Stafétát is szervez.
Az ország településein ismételten olimpiai szalag-aláíró kampányt folytatnak a cég pártfogásával, négy évvel ezelőtt ez a szalag hosszúságában elérte a 10 km-t. Az idei aláírásokkal ellátott szalagot július 19-én Tatán adják át ünnepélyesen a sportvezetők és sportolók előtt.
Csepeli Lajos gazdasági témákra térve rámutatott, a mai gazdasági környezetben nehéz hosszú távra tervezni. Véleménye szerint, a magyar gazdaság legnagyobb problémája, hogy a rendszerváltást követően a magyar kereskedelem eladásával a hazai termelés is eladásra került, márpedig ilyet egyetlen környező országban sem lehetett tapasztalni. A fogyasztás és a kereskedelmi forgalom visszaesése miatt a csoportnak 500 millió Ft-al csökkent a nyeresége a 2007-es évben, így a 2006-ban elért 4 milliárdos nyereség 2007-ben 3,5 milliárdra csökkent. A 4.700 boltot ellátó, közel 700 kis- és középvállalkozást felölelő COOP üzletlánc az idei évben 10-12 %-os árbevételi növekedést vár, ezzel akár 500 milliárd Ft-nyi árbevételt is elérhet.
A teljesen magyar tulajdonú csoport tevékenységi körébe tartozik az
-élelmiszer kis- és nagykereskedelem,
-ruházati kis- és nagykereskedelem,
-iparcikk kis- és nagykereskedelem,
-ipari tevékenység,
-egyéb tevékenység.
Murányi László vezérigazgató is pozitív változásokat vár az idei évre; a lakossági fogyasztás 1 %-kal, illetve a kereskedelmi forgalom 1,5 %-kal való emelkedésével a 2006-ot követő negatív trendet meg lehet állítani.
2008-ra 10-12 %-os árbevétel-növekedést vár annak ellenére, hogy a külföldi tulajdonú, német típusú
„hard discontok" igen nagy számban elszaporodtak Magyarországon.A 2008-as fejlemények között várható, hogy tovább folyik a belkereskedelemben a koncentráció és a láncosodás, a hipermarketek térnyerése lassul, ugyancsak lassul az üzlethálózatok bővülése. Növekszik az egy üzletre jutó alapterület, a háztartások fogyasztásában az élelmiszerek részaránya csökken, a vásárlói üzletválasztásban erősödik a minőség, a frissesség és az árszínvonal jelentősége.
Beszámolt az elmúlt évben megkezdett fejlesztések folytatásáról is. Több mint 2 milliárd Ft-ot szánnak a 2008-as évben új boltok építésére, régiek felújítására, a logisztikai, valamint az informatikai rendszer fejlesztésére.
A cégcsoport stratégiája, a franchise rendszer lehetőségeket fejlődési lehetőségeket biztosíthat a független vállalkozóknak is, súlyt adhat nekik. Informatikai fejlesztéseiket 2000-től eredeztetik, amikor megkezdték saját rendszerük kiépítését, melybe egyre több bolt kapcsolódik. Integrált nagykereskedelmi régióik; Hétforrás Zrt., BÉE-Hálózat Kft., Észak-kelet Pro-COOP Zrt., Tisza-COOP Zrt., Mecsek Fűszért Zrt., Alföld Pro-COOP Zrt.
A magyar piacon a csoport képviseli a legnagyobb forgalmú franchise rendszert, a foglalkoztatottak száma
32 ezer fő, egyúttal az egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztató is. A COOP Üzletlánc, ill. a COOP Csoport megítélése szakmai és vásárlói körben egyaránt jó. Ezt tanúsítják az elismerések; 2007-ben a Magyar Franchise Szövetség „Az év franchise rendszere" díjjal, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége pedig
„Magyar Kereskedelmi Nagydíjjal" tüntette ki a csoportot.
A vezérigazgató a fogyasztóvédelmi törvény módosításával kapcsolatban úgy nyilatkozott; a tervezetet elutasítják, mert elfogadhatatlan számukra, hogy a törvényjavaslat a bírságok és szankciók nagyságrendjét az üzemmérettől tenné függővé. Emellett az említett törvényjavaslat sem teszi lehetővé a szürke-, és a feketekereskedelem visszaszorítását. A COOP az ÁFEOSZ-szal (Általános Fogyasztási Szövetkezetek és Kereskedelmi Társaságok Országos Szövetsége), a VOSZ-szal (Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége) és más érdekvédelmi szervekkel egyeztetve nyújtott be módosító javaslatokat a kérdésben.
Utalt rá, erős versenykörnyezetben működnek, s minden gazdasági hatást, az ország gazdasági problémáit ők is megérzik.
Sinka László, a MOB elnöksége részéről hangsúlyozta az együttműködés jelentőségét, s társadalmi szerepvállalását mintaszerűnek nevezte, követendőnek állította más cégek számára is. A viszonzás jeleként a MOB vezetése a 75. éves évforduló díjazottjai sorába emeli a COOP-ot is. Az olimpiai készülődéssel kapcsolatban elmondta, a cél; a pozíciók megőrzése.
Az Euroastra kérdésére, hogy milyen útravalóval bocsátják versenyre a magyar olimpikonokat, s milyen stratégiájuk van az esetleges inkorrekt külső hatások kivédésére, a MOB vezetők elmondták; saját oldalról a legkorrektebb felkészülést és a hathatós ellenőrzést vetik be, hogy magyar sportoló részéről semmiféle dopping-gyanú, vagy ellene visszaélés gyanúja fel ne merülhessen. A sportolók és a sportvezetők szoros időbeosztással dolgoznak, a sportolók napi tevékenységéről percre pontos elszámolást vezetnek. A magyar sportolók elleni külső, inkorrekt próbálkozásokat pedig saját eljárás-rendszerrel fogják kivédeni, ígérték.
A hazai versenysport nagy hátrányának nevezték, hogy nem rendelkezünk saját dopping-ellenőrzési laboratóriummal…
A tájékoztató után az összes megjelent aláírásával látta el az olimpiai szalagot.