63 millió svájci frankos nyereséget jelentett a Swiss International Air Lines 2009 első negyedévére, ami alig kevesebb az előző év hasonló időszakában elért 66 milliós értéknél. A működésből származó bevételek 7,4%-kal 1.081 millióra csökkentek ugyanebben az időszakban.
 63 millió svájci frankos nyereséget jelentett a Swiss International Air Lines 2009 első negyedévére, ami alig kevesebb az előző év hasonló időszakában elért 66 milliós értéknél. A működésből származó bevételek 7,4%-kal 1.081 millióra csökkentek ugyanebben az időszakban.
 63 millió svájci frankos nyereséget jelentett a Swiss International Air Lines 2009 első negyedévére, ami alig kevesebb az előző év hasonló időszakában elért 66 milliós értéknél. A működésből származó bevételek 7,4%-kal 1.081 millióra csökkentek ugyanebben az időszakban.
A nehéz gazdasági helyzet éreztette hatását a SWISS 2009 első negyedévi árbevételén: a működéből származó bevételek a 2008-as első negyedévi 1.168 millió CHF-ról 7.4%-kal, 1.081 millióra csökkentek. A visszaeső kereslet a nyereségen is nyomot hagyott: a csökkenő igények elsősorban az üzleti célú utazásoknál éreztették hatásukat, amelyhez párosul Svájc jelenlegi nehéz gazdasági helyzete. Különösen nagyarányú visszaesést könyvelhet el a svájci légitársaság teherszállítási részlege, a Swiss WorldCargo. A negatív hatásokat részben ellensúlyozták az alacsonyabb nyersolajárból és a kedvező devizaárfolyamokból származó pozitív folyamatok. Mindezek ellenére azonban a vállalat nyeresége 4.5%-kal lett alacsonyabb, mint egy évvel korábban.
"Hónapról hónapra jobban érezzük a gazdaság lassulásának hatását." – mondja Christoph Franz, a SWISS elnök-vezérigazgatója. "Az első negyedéves eredményünk azonban a terveink szerint alakult és vállalatunk ezekben a nehéz időkben is képes volt megőrizni nyereségességét."
A SWISS gyorsan reagált a csökkenő keresletre: bizonyos útvonalakon csökkentette a járatok számát, illetve kisebb repülőgépeket indított el. Mindezek eredményeképpen a vállalat kínálata mintegy 4%-kal volt alacsonyabb 2009 januárja és márciusa között, mint azt korábban tervezték. Ezzel párhuzamosan viszont Lyonba és Osloba új járatokat indított a légitársaság. "A kihívással teli gazdasági körülmények között növelnünk kell az európai országokban a desztinációk számát, így tudjuk fenntartani az interkontinentális járatainkat." – mondja a SWISS jövendőbeli elnök-vezérigazgatója, Harry Hohmeister. "Természetesen ehhez szigorú költségkontroll párosul, csak így lehetünk hatékonyak." – tette hozzá.
A SWISS a világgazdaság visszaesésének ellenére tartja beruházási tervét: a minap üzembe helyezett új Airbus A330-300-as típust az év során még három másik is követi, míg május közepén egy új Airbus A320 is üzembe áll. A légitársaság pedig nemrégiben döntött arról, hogy 2014-től a jelenlegi Avro RJ100 flottáját a legmodernebb Bombardier CSeries-el váltja fel.
| 
 A SWISS gazdasági mutatói 2009 első negyedévében:  | 
| 
 Első negyedév  | 
 változás  | 
||||
| 
 millió CHF  | 
 2009  | 
 2008  | 
 2009 vs. 2008  | 
||
| 
 A működésből származó bevétel*  | 
 1 081  | 
 1 168  | 
 – 7.4%  | 
||
| 
 Működésből származó nyereség*  | 
 63  | 
 66  | 
 – 4.5%  | 
||
| 
 Utasforgalmi adatok  | 
|||||
Az év első három hónapja során 2.95 millió utas választotta a SWISS járatait, ami 1.6%kal kevesebb, mint az előző év hasonló időszakában elért 3 milliós létszám. A világgazdasági válság különösen a tengerentúli járatokon éreztette hatását, ahol a helykihasználtság mértéke 4.3%-kal csökkent, jóllehet még így is magas, 76.7%-os értéket ért el. Az európai útvonalakon a kihasználtság mértéke 1,8%-kal volt alacsonyabb. A SWISS a csökkenő keresletre idejében reagált, és már az első negyedév során csökkentette kapacitásait, így a 2009 első három hónapja során üzemeltetett járatok száma (32 351) alig volt magasabb, mint az egy évvel korábbi (31 943) érték.
| 
 Első negyedév  | 
 változás  | 
|||
| 
 2009  | 
 2008  | 
 2009 vs. 2008  | 
||
| 
 Helykihasználtság az európai járatokon  | 
 65.8%  | 
 67.6%  | 
 – 1.8 százalékpont  | 
|
| 
 Helykihasználtság a tengerentúli járatokon  | 
 76.7%  | 
 81.0%  | 
 – 4.3 százalékpont  | 
|
| 
 Helykihasználtság a teljes hálózatban  | 
 73.2%  | 
 76.8%  | 
 – 3.6 százalékpont  | 
|
A tengerentúli járatokon az értékesített utaskilométerek száma 3%-kal volt kevesebb, míg a felkínált utaskilométerek száma 2.5%-kal volt több, mint egy évvel korábban. Az európai útvonalakon a felkínált utaskilométerek száma 5.2%-kal, míg az értékesített utaskilométerek száma 2.4%-kal volt magasabb a 2008-as időszak értékénél.
A Swiss WorldCargo kihasználtsági mutatója 66.8%-ra csökkent az első negyedév során, amely során a kapacitás 10%-kal volt magasabb, mint az előző évben. Ezért a magasabb piacrész ellenére a kihasználtság 18,4 százalékponttal volt alacsonyabb, mint 2008 első három hónapja során (85.2%).
