Mit kell tenni azoknak az ügyfeleknek akik a GAS.hu-tól a TIGÁZ-hoz kerültek?
3 perc olvasásA TIGÁZ közleményben tájékoztatta azokat a fogyasztókat, akik az EMFESZ szolgáltatási engedélyének visszavonása miatt mint végső menedékes gázszolgáltatásra a TIGÁZ-hoz kerültek:
A TIGÁZ közleményben tájékoztatta azokat a fogyasztókat, akik az EMFESZ szolgáltatási engedélyének visszavonása miatt mint végső menedékes gázszolgáltatásra a TIGÁZ-hoz kerültek:
A Magyar Energia Hivatal (MEH) elmúlt napokban meghozott azon döntését követően, amely szerint felfüggeszti az EMFESZ Kft. földgáz kereskedelmi engedélyét, az ENI S.p.A. többségi tulajdonában lévő TIGÁZ Zrt. részt vett a MEH által elindított ún. végső menedékes kijelölését célzó eljárásban az EMFESZ Kft. fogyasztói részére a folyamatos ellátás biztosítása érdekében.
A TIGÁZ Zrt. az eljárásban mindenekelőtt kifejezte azon szándékát, hogy a saját egyetemes szolgáltatási területén vételező EMFESZ fogyasztók számára kész földgázellátást biztosítani a jelenlegi hatósági áron.
A MEH által a végső menedékes szolgáltatók kiválasztása érdekében lefolytatott pályáztatási eljárás során az egyik piaci szereplő kezdeményezésére versenyhelyzet alakult ki, melynek következtében a TIGÁZ Zrt. területén vételező, a jogszabályok alapján egyetemes szolgáltatás igénybevételére jogosult EMFESZ fogyasztókat a FŐGÁZ Zrt. láthatja el végső menedékes szolgáltatóként.
Ebben a versenyhelyzetben a TIGÁZ Zrt. is részt vett a FŐGÁZ Zrt. egyetemes szolgáltatási területén lévő EMFESZ fogyasztók ellátására vonatkozó pályázaton, és azt megnyerte. Ennek eredményeképpen ezen fogyasztókat a TIGÁZ Zrt. láthatja el földgázzal a pályáztatás során meghatározott szolgáltatási feltételek mellett a végső menedékes szolgáltatói kijelölés kezdetétől számított 90 napig.
Annak ellenére, hogy a pályáztatás eredménye veszteséget okoz Társaságunknak, mivel kénytelen a földgázt 90 napig a hatósági ár alatt – amely tény már önmagában sújtja a TIGÁZ Zrt-t, mint egyetemes szolgáltatót – és a saját beszerzési árai alatt szolgáltatni, Társaságunk a kialakult helyzetet egyfajta üzleti lehetőségnek tekinti, mely lehetővé teszi, hogy a Pest megyében már eddig is ellátott kb. 400.000-es fogyasztói létszámon túl a budapesti fogyasztók számára is felajánljuk a TIGÁZ Zrt. által nyújtott magas színvonalú szolgáltatást. Az ellátás megkezdésétől számított 90 napot követően pedig a TIGÁZ Zrt. azon fogyasztóknak, akik továbbra is az egyetemes szolgáltatást kívánják igénybe venni, a FŐGÁZ által alkalmazott hatósági áron biztosítja az ellátást.
Új fogyasztóink számára pedig elérhető a Budapesten immár több mint 1 éve működő ügyfélszolgálati irodánk (cím: Budapest XIII., Westpoint Irodaház, Váci út 18.). A szolgáltatás magas színvonalán túlmenően fogyasztóink számára megbízhatóságot és olyan etikus magatartást tanúsítunk, mely az ENI tevékenységét az egész világon jellemzi. Jelen súlyos nehézségekkel teli időszak ellenére is a TIGÁZ Zrt. kész beruházásokat eszközölni, annak érdekében hogy az így ellátott fogyasztói létszám növelése útján Társaságunk piaci pozíciója tovább erősödjön.
TIGÁZ Zrt.