Új járatok és a régiek a nyaralóterületekre és külföldre a Volánbusznál
4 perc olvasásAz idegenforgalmi szezon már javában tart, de a tömeges mozgolódás csak most kezdõdik. Ezért tartott sajtótájékoztatót a közelmúltban a Volán a Rákóczi úti menetjegy és utazási irodájában.
Az idegenforgalmi szezon már javában tart, de a tömeges mozgolódás csak most kezdõdik. Ezért tartott sajtótájékoztatót a közelmúltban a Volán a Rákóczi úti menetjegy és utazási irodájában.
13 ország 79 városában közlekednek járataikkal ezzel az egyik legjelentõsebb hazai buszvállalkozássá nõtték ki magukat Magyarországon. Az utak egy részét partnereikkel közösen járják.
Egész esztendõben közlekednek járataik Párizs, London, Milano Krakkó felé, de nem szabad elfelejkezni a közkedvelt bécsi járatról sem. Az árik összemérhetõek a fapados járatokkal, különösen akkor, ha a ott nem emlegetett össze költséget is nézzük. Hiszen egy egy nem centralis repülõtérrõl a városba bejutni sokszor majdnem annyiba kerül, mint maga a repülõút.
A buszjáratok is felvettek azért jópár nemzetközi légitársaságokra jellemzõ sajátosságot. Az egyik legfontosabb az, hogy járataik itt Európában nagyon sok helyen a légijáratokhoz hasonlóan pool-ban közlekenek. Azaz itthon egy foglalással jegyváltással akár többszöri átszállást is el lehet intézni, és az utas számára lényegtelen, hogy a járatot a Volán vagy a partner cég üzemelteti. Õ egy ablakos ügyintézéssel a Volánnal áll kapcsolatban.
A Volán internetes jegyértékesítése is szépen nõ – mennyire nõne, ha a bürokratikus elõírások miatt a közellátásban résztvevõ járataira nem csak személyesen adfhatna el jegyet, de ezt a jogszabály köti, arra hivatkozva, hogy a pénztárosnak a kedvezményre jogosító papírokat személyesen kell ellenõrizni és azonosítani.
De ahol lehet, ott van internetes, sõt sms-ben történõ jegyeladás. Sõt, mivel kevesebb a papírmunka a cég az ebbõl eredõ megtakarításainak nagy részét át is adja az utasainak, így neten, fõleg ha korábban foglal es fizet valaki olcsóbb. Hogy megint egy fapados légitársaság hasonlattal éljünk: minél korábban foglal annál nagyobb kedvezményt kap.Ez azonban csak az uzleti alapon mûködõ járataikra igaz. A külföldi és a nyaraló járatok ilyenek.
A nyaraló járatok esetében arra ügyeltek, hogy a célpont belátható azaz egy éjszakányi távolságban legyen. Így nem valószínû, hogy a bolgár tengerpartra szerveznének járatot, mert az nem oldható meg sem egy éjszakából, de talán egy napból sem. Oda viszont már több gépkocsivezetõ, logisztika kell: azaz olyan áron kellene kínálni az utat, hogy a kuncsaft inkább a fapados légitársasággal megy. Van esze, azzal jár, aki olcsóbban eljuttat a céhoz számára elfogadható értékarányos áron.
Az idei évben is mennek a nyaraló járatok, mégpedig Jesoló, Cattolica, Zadar, Split, Porec, Kotor és Budva üdülõhelyekre. A menetrendszerint közlekedõ busz engyesíti a különjáratok és a menetrendszerinti járatok tuljadonságait. A gépkocsivezetõ nem személytelen sofõr, hanem van rádiótelefonja, amit megkap az utas es probléma esetén felhívhatja. De az sem gond, ha nagyobb társaság van, valamelyik célállomáson elvigye a szállodába és érte is jöjjön.
A szezonális tengerparti üdülõjáratok:
Olaszország: Jesolo express: Jesolo, Lignano,Caorie, Bibione.
Cattolica express: Rimini, Riccione, Ravenna, Cattolica
Horvátoszág: Adria express: Rovinj, Porec, Rijeka, Pula, Opatija
Dalmát Express: Zadar, Split, Trogir, Vodice Sibenik
Montenegro: Montenegro express: Kotor, Budva, Ulcinj
Az árakat mindig oda-vissza közlik bruttó, ami nem jellemzõje a fapados társaságoknak. Lehetõség van korlátozott számban arra is, ha valaki kocsival érkezik azt a Népligeti végállomáson addig otthagyhatja parkolóban, amiért nem kell fizetni, amig visszaérkezik.
A belföldi szolgáltatások terén is vannak racionális változások – hangzott el a sajtótájékoztatón. Megfigyelték ugyanis, hogy az utason nem szállnak le a végállomáson, hanem elõbb, ahol a legkorábbi városba bejövö gyors tömegközlekedési eszközt – legtöbbször metrót – elérik, és nem araszolnak befele. Akkor kézenfekvõ, hogy ezek a régionalis csomopontok legyenek a végállomások is. A járat struktúra ilyen racionális átszervezése folyamatos, egy egy ujabb menetrend életbelépésével a kis lépések politikája alapján az érintett viszonylatok köre folyamatosan bõvül.