A személyszállító járművek súlyterhelésének 19 tonnára növelésével a Goodyear Coach abroncsok ideális választást jelentenek.A Goodyear Marathon Coach és Ultra Grip Coach abroncsok terhelhetőségükből adódóan ideálisan alkalmazkodnak az EU ajánlott változtatásaihoz a tömegközlekedési járművek súlyhatárai terén. Az utasok és poggyászaik átlagsúlyának növekedéséből, valamint az EU hatékonyabb szállításra és alacsonyabb mértékű széndioxid kibocsátásra vonatkozó törekvéseiből adódóan a Bizottság azt ajánlja, hogy a kéttengelyes személyszállító járművek engedélyezett súlyhatárát emeljék 18-ról 19 tonnára. (lásd: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2013:0195:FIN:EN:PDF)

 

A személyszállító járművek súlyterhelésének 19 tonnára növelésével a Goodyear Coach abroncsok ideális választást jelentenek.A Goodyear Marathon Coach és Ultra Grip Coach abroncsok terhelhetőségükből adódóan ideálisan alkalmazkodnak az EU ajánlott változtatásaihoz a tömegközlekedési járművek súlyhatárai terén. Az utasok és poggyászaik átlagsúlyának növekedéséből, valamint az EU hatékonyabb szállításra és alacsonyabb mértékű széndioxid kibocsátásra vonatkozó törekvéseiből adódóan a Bizottság azt ajánlja, hogy a kéttengelyes személyszállító járművek engedélyezett súlyhatárát emeljék 18-ról 19 tonnára. (lásd: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2013:0195:FIN:EN:PDF)

 

Bár a pontos részletek még kidolgozásra várnak, ez az ajánlás lehetővé teszi az elülső tengely 7,5 tonnás terhelését, kombinálva a hajtott tengely 11,5 tonnás terhelésével.

A 295/80R22.5 és 315/80R22.5 méretű, minden pozícióban alkalmazható Goodyear Marathon Coach abroncsok és a téli Ultra Grip Coach abroncsok esetében a terhelési index az előbbi típus esetében 154, utóbbinál pedig 156, ami 3750 és 4000 kg értékű abroncs-terhelhetőségnek fele meg. A Goodyear Marathon Coach abroncskészletek az elülső tengelyen eleget tesznek a 7,5 tonnás tengely-terhelhetőségi követelménynek, amely 2018-ban léphet életbe.

 

„Az EU ajánlások fontosak lesznek az autóbuszipar számára, mert lehetővé teszik a járművek optimalizálását," mondta Boris Stevanovic, a Goodyear Dunlop EMEA teherautó abroncs részlegének marketing igazgatója. „Goodyear Coach abroncsaink ideális választást jelentenek ezekhez a járművekhez, mert nem csak kitűnő teherbírást kínálnak, hanem igen jó futásteljesítményt is az új kialakításnak köszönhetően, melynek számos előnye van, többek között a csökkent vállkopás."

 

Mind a Goodyear Marathon Coach, mind az Ultra Grip Coach abroncsok esetében fontos szerep jut a TravelMax technológiának, beleértve a Silefex futófelület keveréket, az aszimmetrikus kivitelezést, és a legújabb karkasz-kialakításokat. Az új tervezésű abroncsok a modern autóbuszabroncs kialakítások és a legtöbb élvonalbeli járműre jellemző bonyolult független felfüggesztések követelményeit tükrözik.

 

A Marathon Coach minden pozícióban alkalmazható, egész évben használható abroncs. Egyedi aszimmetrikus kialakítása a kiemelkedő kényelemérzet mellett kitűnő egyenletes kopást és futásteljesítményt biztosít. Ez a kivitelezés, melyet a Goodyear kifejezetten a Marathon Coach abroncsra fejlesztett ki, megoldja az egyenetlen abroncskopás problémáját, emellett ez az első ilyen célra szánt futófelület-mintázat autóbuszabroncsok számára. 

 

Az Ultra Grip Coach kifejezetten téli abroncs, mely fokozott húzóerővel rendelkezik hóban, és megfelel az erősen havas úton használt abroncsokkal szembeni követelményeknek. Ideális az északi országokban és az alpesi régiókban használt járművek számára, ahol megszokottak a jeges utak, és a hirtelen hóesések komoly késéseket okozhatnak. A futófelület kialakítása és a szélesség nem csak kitűnő tapadást és húzóerőt kölcsönöznek az abroncsnak téli körülmények között, hanem alacsony zajszintet is, fokozva ezzel a vásárló kényelemérzetét.

 

 

www.goodyear.hu

 

Lantai József