A K&H több módon is aktívan küzd a pénzügyi ismeretek széleskörű terjesztéséért, hogy megkönnyítse a mindennapi pénzügyekben való eligazodást, és segítse az okos pénzügyi döntések meghozatalát. Támogatási stratégiájának egyik kiemelt területe, a fiatalok oktatása jegyében a K&H Csoport pénzügyi tudásversenyt indít Vigyázz, Kész, Pénz! címmel. A versenybe minden magyarországi általános iskolai tanuló nevezhet.

 

A K&H több módon is aktívan küzd a pénzügyi ismeretek széleskörű terjesztéséért, hogy megkönnyítse a mindennapi pénzügyekben való eligazodást, és segítse az okos pénzügyi döntések meghozatalát. Támogatási stratégiájának egyik kiemelt területe, a fiatalok oktatása jegyében a K&H Csoport pénzügyi tudásversenyt indít Vigyázz, Kész, Pénz! címmel. A versenybe minden magyarországi általános iskolai tanuló nevezhet.

Hendrik ScheerlinckAHendrik Scheerlinck K&H Csoport kiemelt támogatási területe a fiatalok oktatása, melyen belül célja a mindennapi pénzügyekben való eligazodás és az okos pénzügyi döntések meghozatalának elősegítése is. A K&H tavaly több millió forint értékű adománnyal járult hozzá az általános iskolások pénzügyi ismereteinek bővítéséhez, idén pedig egy országos tudásversenyt rendez, amely során a kisiskolások számot adhatnak pénzügyi tudásukról. A K&H Csoport a verseny során nemcsak a diákokat, hanem az iskolákat és a pedagógusokat is díjazza.

„Fontosnak tartjuk, hogy a felnövekvő generáció, a jövő társadalmának tagjai mielőbb elsajátítsák az alapvető pénzügyi ismereteket annak érdekében, hogy felnőttként természetes legyen számukra a pénzügyekben való eligazodás, tudatosabban hozzák meg gazdasági vonatkozású döntéseiket, és ezáltal is teljesebb életet élhessenek. 2009-ben az általunk szponzorált Ez kész! Pénz! című pénzügyi okatató rajzfilmsorozatot jutattuk el a magyarországi általános iskolák számára, valamint egy videó-készítési versenyt is meghirdettünk, ami szintén a pénzügyekhez kapcsolódott. A verseny és a rajzfilm sikere láttán úgy döntöttünk, hogy a nehéz gazdasági körülmények ellenére is folytatjuk a fiatalok pénzügyi nevelését, ami nemcsak a K&H, hanem az egész társadalom érdeke is." – mondta Hendrik Scheerlinck, a K&H Csoport vezérigazgatója.

Horváth Magyary NóraHorváth Magyary NóraA többfordulós verseny a Vigyázz, Kész, Pénz! elnevezést kapta, hiszen kapcsolódik a K&H által támogatott és az iskolák részére kiküldött mesefilmhez: az Ez kész! Pénz! rajzfilmsorozat által ismertetett pénzügyi tudnivalók köszönnek vissza a verseny során, amely a mai napon indul. A 3-5 fős csapatok alsós és felsős kategóriában versenyezhetnek, az első forduló során 4 feladatot kell megoldaniuk és beküldeniük 2010. december 10-ig. A második forduló 2011 februárjában indul, ahol regionális elődöntőkben, majd májusban a budapesti döntőben kell bizonyítaniuk a csapatoknak pénzügyi tudásukat. A feladatok mindegyike kötődik a pénzügyekhez, melyek között kvízkérdések; gyakorlatias feladatok; háztartási, pénzügyi feladványok is szerepelnek; sőt a K&H Csoport aktuális problámát is belevett a feladatok közé, így a gazdasági válság, mint téma is előkerül a verseny során.

Az online forduló feladatai, valamint a részletes versenykiírás a http://www.kh-ezkeszpenz.hu/ weboldalon található.

A K&H Csoport az első forduló legjobb pályamunkáinak kiválasztására és a döntő zsűrizésére Dr. Balogh Virágot, a Gazdasági Versenyhivatal, Fogyasztóvédelmi Iroda vezetőjét, Szalay Györgyöt, a Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Kultúra Központ vezetőjét, Bíró Pált, az R-time ügyfélkapcsolati igazgatóját és Kohári Editet, Frame Film Kft. ügyvezető igazgatóját kérte fel.

„Nagy örömmel teszek eleget ennek a felkérésnek, hiszen egy olyan országos versenyről van szó, amely játékos formában ösztönzi a gyermekeket arra, hogy már fiatal korban gyakorlatban használható ismereteket szerezzenek a pénzügyek terén. Nagyon fontosnak tartom a korai szemléletformálást, amely az egyéni tájékozottságra, az információk, ismeretek széles körű elsajátítására helyezi a hangsúlyt, hiszen a tájékozott fogyasztói döntéshozatal a hatásos verseny egyik alapvető feltétele." – mondta Dr. Balogh Virág.

„A felnövő generáció pénzügyekben való jártasságának kialakulásában, fejlesztésében meghatározó szerepe van a család mellett az iskoláknak is. Csak az iskolai oktatás keretein belül biztosítható ugyanis, hogy a pénzügyi alapismeretek társadalmi, vagyoni, jövedelmi, képzettségi és egyéb különbségektől függetlenül mindenkihez eljussanak, és a jövő nemzedék a pénzügyek terén is megfontolt, tudatos döntéseket tudjon hozni.

Magyarországon a gazdasági-pénzügyi ismeretek oktatása azonban eddig csak szórványosan épült be az iskolai gyakorlatba, és széleskörű elterjedése várhatóan hosszabb idő alatt, fokozatosan valósul meg. Az állami, üzleti és a civil szféra különböző szereplői – köztük az MNB, és a kezdeményezésére létrejött Pénziránytű Alapítvány – ugyanakkor már eddig is tettek lépéseket a változások felgyorsítása érdekében, ugyanakkor további kezdeményezésekre is szükség van, melynek fontos eleme lehet a K&H tudásverseny programja is." – mondta Szalay György, a Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Kultúra Központ vezetője.

„Mint felelősséggel gondolkodó ember, fontosnak tartom, hogy olyan produkciók létrehozásán dolgozzak, amelyek társadalmi szinten tudatformáló hatással bírnak. A magyar társadalom pénzügyi kultúrájának fejlettségi szintje meglehetősen alulmúlja az úgynevezett nyugati társadalmak fejlettségi szintjét, az öngondoskodás szükségessége és a felelős döntéshozatal szükségszerűsége a mai napig nem elfogadott hozzáállás Magyarországon. És természetesen ezt a viselkedésmintát követik a gyermekek is. Meggyőződésem, hogy a tudatformálásnak, az ismeretterjesztésnek és az oktatásnak óriási szerepe van abban, hogy a felnövekvő generáció már egy újfajta, önálló és felelősségteljes szemléletet tegyen magáévá. Ezen cél megvalósításában teljesít be jelentős szerepet jelen vetélkedősorozat." – mondta a versennyel kapcsolatban Kohári Edit.

„Az emberek egyéni pénzügyi felelőssége hatalmas, amire a pénzügyi válság még jobban felhívta a figyelmet. Ilyen és hasonló programokra van szükség ahhoz, hogy a felnövekvő generáció tudatosabban nézhessen szembe a gazdasági kihívásokkal." – tette hozzá Bíró Pál.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük