Az ÖIAG felügyelő bizottsága 2008 december 9-én hozzájárult az ÖIAG 41.56 százalékos részesedésének Lufthansának történő eladásához. Ezt a Lufthansa AG ( Lufthansa ) felügyelő bizottsága által ez ügyben 2008. december 3-án kötött megállapodás előzte meg. A szerződés aláírására az ÖIAG felügyelő bizottságának megbeszélése után került sor.

 

    
    Az ÖIAG felügyelő bizottsága 2008 december 9-én hozzájárult az ÖIAG 41.56 százalékos részesedésének Lufthansának történő eladásához. Ezt a Lufthansa AG ( Lufthansa ) felügyelő bizottsága által ez ügyben 2008. december 3-án kötött megállapodás előzte meg. A szerződés aláírására az ÖIAG felügyelő bizottságának megbeszélése után került sor.


    Az ÖIAG 41.56%-os Austrian Airlines-beli részesedésének felvásárlása pótteljesítési nyilatkozattal 366,268.75 euróért történik. E pótteljesítési nyilatkozaton kívül a Lufthansa további, maximum 162 millió eurónak megfelelő összeget fizet, az Austrian Airlines jövőbeli gazdasági fejlődése és a Lufthansa részvények teljesítményétől függően.

    E szerződések végrehajtása elsősorban attól függ, hogy a versenyjog rendelkezéseinek eleget tesznek-e, illetve, hogy az Európai Bizottság a támogatásról szóló törvény értelmében jóváhagyja-e az Osztrák Köztársaság által fizetendő 500 millió eurós szerkezetátalakítási támogatást. E szerkezetátalakítási támogatás azonnali, részleges kifizetésének jóváhagyása, amelyhez a Miniszterek Tanácsa és a Felügyelő Bizottság határozata szükséges, szintén függőben van még.

A felvásárlási törvény által biztosított határidőn belül a Lufthansa átvételi ajánlatot ad a szabadon kibocsátott Austrian Airlines részvények tulajdonosainak. A felvásárlási törvénnyel összhangban és a Felvásárlási Bizottság igazolására figyelemmel, az ajánlati ár 4.44 euró részvényenként és további kb. 215 millió euró összesen.

    A privatizációs szerződés értelmében megállapodás született arra vonatkozólag, hogy az Austrian Airlines jogilag független vállalat marad, ausztriai székhellyel és saját védjeggyel. A Lufthansa késznek mutatkozik az Austrian Airlines légiközlekedési infrastruktúráját mai állapotában megőrizni, ahol lehetséges, figyelembe véve Bécs, mint üzleti központ, szükségleteit, valamint ezt a piac szükségleteinek megfelelően bővíteni, ahol az kereskedelmileg lehetséges; a Lufthansa a hosszútávú járatokat is megőrzi, melyek nagyon fontosak a régió, mint üzleti központ számára. A nemzetközi utasállományhoz való kedvezőbb hozzáférés és a közös nemzetközi marketing mellett az Austrian Airlines Lufthansa Csoporthoz való csatlakozásának további előnyei a költséghatékonyság és a méretgazdaságosság.

http://www.austrianairlines.co.at/eng/press/news/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük