A Magyar Turizmus Zrt. sikeres lobbizásának köszönhetően a magyar EU-elnökség „előestéjén", november 30. és december 2. között, Budapesten tartja soron következő közgyűlését, valamint hajózási és kerékpáros konferenciáit a bécsi székhelyű nemzetközi Duna Marketingegyesület, ahol Duna témában több mint 150 nemzetközi szakember cserél eszmét.

 

A Magyar Turizmus Zrt. sikeres lobbizásának köszönhetően a magyar EU-elnökség „előestéjén", november 30. és december 2. között, Budapesten tartja soron következő közgyűlését, valamint hajózási és kerékpáros konferenciáit a bécsi székhelyű nemzetközi Duna Marketingegyesület, ahol Duna témában több mint 150 nemzetközi szakember cserél eszmét. A Magyar Turizmus Zrt. társszervezésében és aktív részvételével megvalósuló eseményeken az egyik kiemelt téma a Duna-stratégia hatása a turizmusra, amelynek elfogadására éppen Magyarország EU-elnökségének ideje alatt kerülhet sor. Az idén 40 éves nemzetközi turisztikai szervezet közgyűléséről és a konferenciák témáiról november 30-án sajtótájékoztatót tartottak a szervezők.

A sajtótájékoztatón részt vett Prof. Gerhard Skoff, a Duna Marketingegyesület (Danube Tourist Comission) elnöke, aki bemutatta az egyesület tevékenységét, a Budapesten tartott közgyűlés eredményeit és a hajózási, valamint kerékpáros konferenciák célját és jelentőségét. A mostani budapesti konferencia vízválasztó az egyesület életében: az EU döntéshozói által a Duna-stratégia közelgő elfogadása, valamint az egyesület 40 éves múltja egyaránt alap arra, hogy új időszámítás kezdődjön a nemzetközi szervezet életeben. Ennek kifejezésére a mostani többnapos budapesti tanácskozás az Első Nemzetközi Dunakonferencia elnevezés alatt került megrendezésre.

Philip Weller, a Nemzetközi Duna-védelmi Bizottság (ICPDR) főtitkára a bizottság tevékenységéről beszélt és kifejtette, hogy a közelmúltbeli magyarországi vörösiszap-katasztrófa a Dunára nézve semmilyen negatív következménnyel nem járt.

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója pedig a nemzeti turisztikai marketingszervezet és a Duna Marketingegyesület együttműködésének jelentőségét hangsúlyozta a megjelent újságírók előtt.

  • A Magyar Turizmus Zrt. és a Duna Marketingegyesület együttműködése

A Die Donau az egyik legrégebben működő nemzetközi turisztikai szervezet, amely 1970 óta fogja össze a Duna-menti országokat a folyó közös promóciója, s minél szélesebb körű turisztikai hasznosítása érdekében. A bécsi központú szervezetnek Magyarország négy évtizede tagja, a tagságból eredő feladatokat a Magyar Turizmus Zrt. bécsi külképviseletén keresztül látja el. Az egyesület tagországai: Németország, Ausztria, Szlovákia, Magyarország, Horvátország, Szerbia, és Románia, továbbá 2007 óta megfigyelőként Moldova. Bulgária és Ukrajna nem tagja az Egyesületnek.

Az idén negyvenéves egyesület 2010. november 30-i budapesti közgyűlésén a 2011-es év központi témájaként a kultúra, ökoturizmus és a Duna vezértémát fogadták el, és hagyták jóvá a tagországok

A Duna menti országok közötti turisztikai együttműködés elsősorban a turizmusmarketing területén intézményesült és fejlődött gyümölcsöző összefogássá. A Duna turisztikai vonzereje évről évre növekszik: mind vízi, mind kerékpáros turisztikai desztinációként jelentős részarányt képvisel a térség turisztikai forgalmában. A forgalom dinamikus bővülését jól tükrözi, hogy míg 2002-ben 119 ezer, addig 2009-ben már közel 225 ezer utast szállítottak a dunai kabinos luxushajók Passau és Budapest között. A Duna menti kerékpárút, mely Európa egyik legnépszerűbb kerékpáros túraútvonala a Duna forrásától, a németországi Donaueschingentől – Ausztrián és Szlovákián át – Budapestig vezet, mintegy 1200 kilométer hosszan.

A Duna Marketingegyesülettel folytatott együttműködés keretében a Magyar Turizmus Zrt. bécsi képviselete vesz részt a Marketingegyesület munkájában, a nemzetközi sajtótájékoztatóin, közös kiállításokon, rendezvényeken, konferenciákon, ahol a Duna magyar szakaszát meghatározó jelentősebb eseményekről és turisztikai termékekről számol be az MT Zrt. képviselője.

A 2011-es magyar soros EU-elnökség, amelynek egyik központi témája a Duna-stratégia elfogadása, komoly esélyt ad arra, hogy a Duna menti tematikus utak egy rendszerbe összeállva erősítsék egymást.

Fontos megjegyezni, hogy a Duna Marketingegyesület nemcsak a dunai promóció területén fejt ki aktív tevékenységet, hanem komoly szerepet vállal a marketingtevékenységen túli kihívások megoldásában is (pl. határátlépési nehézségek, adminisztrációval kapcsolatos problémák stb.).

http://www.danube-river.org/

Dunai Hajózási és Kerékpáros Konferenciák

14. Danube Shipping Conference, november 30. – december 1.

Az Első Nemzetközi Dunakonferenciát, a sajtótájékoztatót követően Dr. Horváth Endre a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára nyitotta meg. Az ünnepélyes megnyitó után a konferencia nyitóelőadását Horváth Gergely az MT Zrt. vezérigazgatója tartotta „Hungary: The healing country", azaz Gyógyító Magyarország címen, összhangban az Új Széchenyi Terv Gyógyító Magyarország – Egészségipar programjával, amely az egészségturizmust helyezte középpontba. A Magyarország turisztikai kínálatának bemutatását célzó prezentációjában a vezérigazgató hangsúlyozta, hogy hazánk a világ első öt, termálvízben leggazdagabb országa közé tartozik. A gyógyvizek változatos összetétele, gyógyhatásuk sokfélesége, a gyógyvízzel történő egészségmegőrzés, gyógyítás és rehabilitáció területén szerzett több évszázados tapasztalat, (orvosi) szaktudás jelentős versenyelőnyt biztosít hazánknak. A gyógy- és termálforrások az egész ország területét lefedik, a magyar orvosok és szakszemélyzet tudására, hitelére pedig nemcsak a gyógyfürdőkhöz kapcsolódva lehet építeni, így az egészségturizmus segítségével kevésbé ismert turisztikai célterületeinkre is ráirányíthatjuk a figyelmet. Történelmi és modern fürdőink kulturális és földrajzi értelemben egyaránt változatos térben helyezkednek el, ami lehetőséget ad arra, hogy az egészségturizmushoz kapcsolódva kulturális, vallási, bor- és gasztronómiai, aktív- és ökoturizmusunk egyaránt megjelenési lehetőséget kapjon, továbbá hogy az egészségturizmus a MICE-turizmus kiegészítő elemeként is felkínálható legyen. Az egészségturizmus fogalomkörében Magyarország egy nemtől, kortól, nemzetiségtől független pozíciót tud kisajátítani. Magyarország föld alatti vizekben nagyhatalom. Ennek megfelelően az új turisztikai országmárka a víz koncepciója köré épül.

A konferencia következő előadója Mezősi Csilla, a Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai szakértője volt, aki arra mutatott rá, hogy a Dunán hajóval érkező utazók hogyan használhatják ki jobban Magyarország egészségturisztikai szolgáltatásait. Előadásának címe ennek megfelelően: „Hungary – source of health – how cruising passengers can benefit".

A nyitóelőadásokat követően kerül sor a többi szakértői prezentációra november 30-án és december 1-jén olyan témákban, mint a klímaváltozás hatásai a turizmusra, a Duna vízminősége és a víz minőségének hatásai a dunai turizmusra, a folyami hajózás fejlődése az elmúlt években, vagy a szemétkezelés kérdése a hajózásban.

A konferencia második napjának délelőttjén a résztvevők meghallgathatják többek között a román turisztikai hivatal előadását, a Collegium Hungaricum képviselőjének előadását a Duna Kulturális Klaszter kezdeményezésről, a Feratel előadását a Duna Kártyáról, továbbá szerepel a programban egy előadás a Duna-menti templomokról és kolostorokról, a 2011-es Liszt Évről a Hungarofest előadásában, a budapesti kerékpárutakról, valamint a kerékpáros és hajózási közlekedési lehetőségek összekapcsolásáról. Délután szó lesz még a vízi utak infrastruktúra fejlesztési projektjeiről, továbbá az Európai Bizottság képviselőjének előadásában az Európai Uniós utazási jogszabályok változásairól. Érintenek továbbá az előadók logisztikai, utasbiztosítási, határellenőrzési, informatikai és egyéb kérdéseket is.

4. Danube Hiking & Biking (természetjárás és kerékpározás) Conference, december 2.

A december 2-i konferencia a Duna-menti kerékpározási és kirándulási lehetőségeket járja körül. A kerékpáros utak és szálláslehetőségek bemutatása mellett szó lesz többek között a kerékpáros turizmus volumenének meghatározását célzó statisztikai kérdésekről, az ún. Vasfüggöny tematikus útvonalról, továbbá a kerékpár és más közlekedési eszközök és lehetőségek (pl. katamarán) összekapcsolásáról. Számos további érdekes előadás mellett, a részvevők meghallgathatják az Európai Bizottság képviselőjének a beszámolóját is az EU Duna-stratégiájának turisztikai vonatkozásairól.

A konferenciák teljes programja letölthető német és angol nyelven a Duna Marketingegyesület honlapjáról a http://www.danube-river.org/ címen.

A konferencia külföldi résztvevőinek a hivatalos programok után számos nagyszabású különprogram keretében nyílik lehetősége Budapest turisztikai kínálatának és szolgáltatásainak megismerésére a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében.

A jelentős turizmusdiplomáciai sikernek számító konferencia megrendezése a kulturális és turisztikai kapcsolatépítő információs fórum jellegén túlmenően, közel 400 pótlólagos vendégéjszakát generált Budapesten.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük