1.1.A hallgatók több, mint háromnegyede lojális a kiválasztott rádióadójához. 2010. július hónapban a 15 évnél idősebb magyar népesség 88,6%-a, azaz 7 548 000 fő hallgatott rádiót – állapítja meg a GfK-Ipsos rádiós közönségmérése.  Az átlagosan naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók körében 4 óra 00 perc volt, mely időszak alatt jellemzően a kedvenc rádióadójukat hallgatják.

1.1.A hallgatók több, mint háromnegyede lojális a kiválasztott rádióadójához. 2010. július hónapban a 15 évnél idősebb magyar népesség 88,6%-a, azaz 7 548 000 fő hallgatott rádiót – állapítja meg a GfK-Ipsos rádiós közönségmérése.  Az átlagosan naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók körében 4 óra 00 perc volt, mely időszak alatt jellemzően a kedvenc rádióadójukat hallgatják.

A vizsgált hónapban a naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók aktív napjának negyedét teszi ki (átlagosan 4 óra), mely magában foglalja a bármilyen eszközön keresztül, különböző helyszíneken: otthon, otthonon kívüli, közlekedés közben és a munkahelyen történő rádióhallgatást is.

 

2.2. 3.3. 4.4.
5.5. 6.6. 7.7.
8.8. 9.9. 10.10.
11.11. 12.12. 13.13.
14.14. 15.15. 16.16.

Legmagasabb a hallgatottság a reggeli, délelőtti időszakban – 6 órától 10 óráig -, mely az összrádióhallgatási idő több, mint harminc százalékát (31,6%) teszi ki. A rádióhallgatás a csúcsot 9 órakor éri el, ekkor a 15 évesnél idősebb lakosság 25,8%-a kapcsolódott be a műsorokba. A következő jelentős idősáv, amely a népesség átlagosan 15%-át a rádióhoz köti, az az ebéd utáni 1-től 5-ig tartó időszak s még este 7 órakor is 10% körüli a rádióadók hallgatottsága.  

A rádiók intenzív márkaépítésének és a nyári időszaknak köszönhetően – melyben hangsúlyosabban előtérbe kerül a rádiók szórakoztatási funkciója az információszerzéssel szemben – a hallgatók rendkívül lojálisak a kiválasztott rádiójukhoz: 81,3% egyáltalán nem kapcsol át más műsorfolyamra.

Módszertan:

Kutatási adatok:

  • Adatfelvétel ideje: 2010. június 1-14., napi egyenletes almintán
  • Módszertan: hibrid: telefonos (CATI), részben online (CAWI)
  • Mintanagyság: 2 000 fő

Mintaelemszámok, hibahatár: az ábrákon jelölve.

Hallgatott rádióadók száma (hallgatók %-ában)

1 rádiót

81,3%

2 rádiót

15,0 %

3 + rádiót

3,7%

Forrás: GfK – Ipsos rádiós közönségmérés, 2010. július

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük