Az ismeretek átadásának 21. századi módszereiről szól a Múzeumi Oktatási és Képzési Központ (MOKK) „Élmény és tudás- Múzeumi szakemberek a közoktatás szolgálatában" című most megjelent, negyedik kötete, amelyet az elmúlt hétvégén mutattak be a szakmának és a közönségnek.

 

Az ismeretek átadásának 21. századi módszereiről szól a Múzeumi Oktatási és Képzési Központ (MOKK) „Élmény és tudás- Múzeumi szakemberek a közoktatás szolgálatában" című most megjelent, negyedik kötete, amelyet az elmúlt hétvégén mutattak be a szakmának és a közönségnek.

Mostoha időjárás, de jó hangulat várta a Múzeumok Majálisának vendégeit a Magyar Nemzeti Múzeum udvarán és termeiben. A Múzeumi Oktatási és Képzési Központ anyaintézményével, a Skanzennel közös standon várta az érdeklődőket. A Széchényi terem megtelt érdeklődőkkel, amikor az intézmény bemutatta legújabb kötetét.

Káldy Mária, a MOKK igazgatója elmondta, hogy a közeljövőben sorra jelentetnek meg majd újabb kiadványokat. A most megjelent könyv elsősorban azt mutatja be, hogyan látják magukat, intézményüket, és annak oktatásban betöltött szerepét a magyar múzeumokban dolgozó szakemberek.

A kutatásban tizenhét szakértő és hatvanegy múzeumi munkatárs (intézményvezetők, muzeológusok, múzeumpedagógusok és mások) vett részt, és fejtette ki véleményét, mely szerint a gyűjtemények legnagyobb problémája a finanszírozás és a szerkezeti felépítés, legnagyobb érdemük a sokszínűségük, hírnevük és szakmai színvonaluk. Ugyancsak fontosnak tartják a látogatók újfajta igényeihez való alkalmazkodást, a továbbképzési lehetőségeket, illetve a PR és marketing eszközeinek alkalmazását.

A Múzeumi iránytű negyedik kötete a kutatás eredményeinek taglalása mellett tartalmazza a szakértők elemzéseit is. Vezető múzeumi munkatársak és oktatók is kifejtik véleményüket arról, hogyan látják 2010-ben a múzeum szerepét az oktatásban, az ismeretterjesztésben. György Péter például a szakemberképzés fontosságát hangsúlyozza, Cseri Miklós a válaszadók véleménye mögé nézve az ő hozzáállásukról is írt. Az Élmény és tudás tehát több mint egy kutatás eredménye: szól az ismeretek átadásának 21. századi módszereiről, ami nem csak múzeumi szakembereket érdekelhet.

Ezért is szerencsés – mint Káldy Mária a könyvbemutatón hangsúlyozta -, hogy a pályázati forrásokból megjelent ingyenes példányok mellett a kötetekhez bárki hozzáférhet, amely ingyen letölthető az intézmény honlapjáról (http://www.mokk.muzeumokmindenkinek.hu/). http://doktar.mokk.muzeumokmindenkinek.hu/dokumentum.php?IDD=485

A Szabadtéri Néprajzi Múzeum és a Múzeumi Oktatási és Képzési Központ közös helyszínén a kötetek átadása mellett fogadták azokat, akik régi ismerősként és új érdeklődőként felkeresték a standot. A gyerekeket játékokkal, a felnőtteket információkkal várták. Sokan érdeklődtek a Skanzen új, júniusban nyíló tájegysége felől, és sokan iratkoztak fel a MOKK hírlevelére.

A Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma és a szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum 2006-ban együttműködési megállapodást kötött a Múzeumi Oktatási és Képzési Központ (MOKK) létrehozására. Az intézmény módszertani fejlesztéseket, képzéseket szervez, kommunikációs és disszeminációs tevékenységet folytat, szakmai tanácsadással, országos Múzeumi Koordinátori Hálózat működtetésével áll a múzeumi szakemberek, pedagógusok, oktatók és felsőoktatási intézmények hallgatóinak rendelkezésére.

Fő feladata 2008-2013 között a "Múzeumok Mindenkinek" Program – Múzeumok oktatási -képzési szerepének erősítése – Központi módszertani fejlesztés, A TÁMOP-3.2.8/A-08-2008-0002 kiemelt projekt megvalósítása. Ennek a munkának része a Múzeumi iránytű köteteinek megjelentetése.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük