Május elején, a budapesti Spoon hajón tartotta első szakmai workshopját a világ vezető online pénzügyi szolgáltatója, a PayPal, közösen az ország egyik legjelentősebb e-kereskedelemmel foglalkozó fejlesztő cégével, a BIG FISH-sel. Az eseményen az évről-évre jelentős növekedést produkáló elektronikus kereskedelem fontos magyarországi és regionális trendjeiről esett szó.

 

Május elején, a budapesti Spoon hajón tartotta első szakmai workshopját a világ vezető online pénzügyi szolgáltatója, a PayPal, közösen az ország egyik legjelentősebb e-kereskedelemmel foglalkozó fejlesztő cégével, a BIG FISH-sel. Az eseményen az évről-évre jelentős növekedést produkáló elektronikus kereskedelem fontos magyarországi és regionális trendjeiről esett szó.

 

A több mint 60 résztvevővel zajló eseményt Barcsay Erik, a BIG FISH ügyvezetője nyitotta meg, majd Szebenyeiné Mónus Anita, a vállalat saját fejlesztésű elektronikus fizetési rendszerét, a Payment Gateway-t mutatta be, amely immár 16 különböző fizetési módot képes kezelni a bankkártyáktól a mobilos megoldásokig.

 

Ezt követően Bognár Ákos, az ország legnagyobb online játékáruház, a Jateknet.hu társtulajdonosa beszélt a PayPal fizetési mód bevezetésével kapcsolatos tapasztalatairól és a két vállalat közösen indított, ingyenes szállítást biztosító kampányáról, aminek hatására a PayPal fizetések volumene már az első napokban megelőzte a bankkártyás és átutalásos fizetéseket.

 

Boros Botond, a PayPal üzletfejlesztési menedzsere első prezentációjában a PayPal szolgáltatását mutatta be, kiemelve, hogy a rendszer magyarországi népszerűségét a fejlett nemzetközi és mobileszközökre optimalizált megoldásainak, valamint kényelmes,  gyors és biztonságos fizetési folyamatának köszönheti. Ezt követően a szakember a magyarországi mobilfizetési szokásokról beszélt, összehasonlítva a régió többi országának adataival. A prezentációból kiderült, hogy hazánkban a cseh és a lengyel átlagnál magasabb az okostelefon, azonban jelentősen alacsonyabb a táblagép penetráció. A felmérés szerint jelenleg hazánkban minden tizedik online fizetés okostelefonról (10%), és minden harmincadik történik táblagépről (3%). Ezekkel a számokkal hazánk első helyen áll a régióban a mobil fizetéseket tekintve, mert míg Lengyelországban az online fizetések 8%-a történik okostelefonról, és 3% táblagépről, addig Csehországban mindössze 7% és 2% az arány.

 

A PayPal dinamikus növekedést prognosztizál Magyarországon a mobileszközökről érkező fizetések piacára 2012 es 2015 között. 2012-ben a teljes magyar m-commerce piac 7,5 milliárd forintot tett ki, 2014-re azonban több mint 14 milliárd forintos volumen várható. Ez a PayPal kutatása szerint 2015-re elérheti az évi 20 milliard forintot is, azaz idei online kiskereskedelmi piaci volumen 8%-át.

 

Kiugró arányban fizetnek élelmiszerekért hazánkban hordozható eszközökről, ugyanis az online vásárlások aránya ebben a szegmensben 26%, amiből 12% az okostelefonról és 14% a táblagépről történő fizetések aránya.

 

A következő előadást Teichner Szilárd, a BIG FISH operatív igazgatója tartotta, aki a globális online vásárlási trendekről beszélt az Egyesült Államokban tapasztalható folyamatok bemutatásán keresztül. Az online kiskereskedelem volumene ott 2015-re várhatóan 279 milliárd dollárt tesz majd ki, évi 8%-os növekedés mellett, ami a teljes kiskeredelmi forgalom 11%-a. További érdekes adat, hogy az összes vásárlás több mint felét, 53%-át befolyásolják az online hirdetések, akciók és az interneten elérhető termékinformációk. A szakember szerint a technológia növekvő ütemben alakítja át a hagyományos, offline kereskedelmet, ami gyors, nehezen kiszámítható piaci átrendeződéseket eredményezhet.

 

Az esemény előadói egyöntetűen arra számítanak, hogy az online fizetések a kereskedelem egészének növekédését meghaladó módon válnak egyre népszerűbbé hazánkban. Fokozottan igaz ez a mobileszközökről történő fizetések fejlődésére, amitől ugrásszerű növekedést várnak a szakértők.

 

A BIG FISH 1998-as alapítása óta egyike lett a vezető magyar internetes vállalkozásoknak. A cég fő területe az egyedi webáruházak tervezése és fejlesztése, amiket olyan ügyfelek szavatolnak, mint a bortarsasag.hu, a libri.hu, a groby.hu vagy a csak1nap.hu. A BIG FISH által fejlesztett online boltok vásárlók ezreit szolgálják ki naponta, integrált ERP rendszerekkel kiegészítve.

A BIG FISH alapító tagja a SzEK.org közhasznú egyesületnek. A vállalat munkáját számos szakmai díjjal ismerték el, mint például az Év Honlapja Díj.

A BIG FISH kifejlesztette saját elektonikus fizetési megoldását, a Payment Gateway-t, ami segít a kereskedőknek, hogy webáruházaikban számos fizetési módot kínálhassanak vásárlóiknak.

 

www.paymentgateway.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük