www.citibank.huwww.citibank.hu

Ügyfélközpontú átszervezés globális üzleti felülvizsgálat eredményeire alapozva.Az új struktúra egyszerűsíti a döntéshozatalt, fokozza a partnerséget és az együttműködést a vállalat egészében világszerte. Az új szervezet központosítja az IT- és egyéb vállalati funkciókat a nagyobb hatékonyság és a költségellenőrzés érdekében.

  www.citibank.huwww.citibank.hu

Ügyfélközpontú átszervezés globális üzleti felülvizsgálat eredményeire alapozva.Az új struktúra egyszerűsíti a döntéshozatalt, fokozza a partnerséget és az együttműködést a vállalat egészében világszerte. Az új szervezet központosítja az IT- és egyéb vállalati funkciókat a nagyobb hatékonyság és a költségellenőrzés érdekében.

New York-ban Vikram Pandit, a Citi vezérigazgatója 2008. március 31-én bejelentette a Citi struktúrájának átfogó átszervezését, mellyel fokozott ügyfélközpontúságot és szorosabb ügyfélkapcsolatokat szeretne teremteni, valamint világszerte kiváló termékeket és világosan megfogalmazott felelősségi köröket kialakítani. Az új szervezeti struktúra lehetővé teszi a Citi számára, hogy erőforrásait a fejlődő és a fejlett piacok növekedésre összpontosítsa, és a hatékonyságot a vállalat minden szintjén javítsa.

A Citi új regionális struktúrájának létrehozatalával a döntéshozatal közelebb kerül az ügyfelekhez. A földrajzi régiók vezetői felhatalmazást kapnak a döntések meghozatalára. Régiónként egyetlen vezérigazgatót neveznek ki, aki Pandit úrnak jelent. A Japánt is magában foglaló Ázsia és csendes-óceáni térség régió vezetője Ajay Banga lesz, míg a Nyugat-Európa, Közel-Kelet és Afrika régiót William Mills irányítja. A Közép- és Kelet-Európa régiót Shirish Apte vezeti. Mexikóban és Latin-Amerikában Manuel Medina Mora folytatja vezérigazgatói munkáját.

Ezenfelül, a Citi lakossági üzletét két globális üzletággá szervezte át, ezek a lakossági banki üzletág és globális kártya üzletág. A mai napon a vállalat egy különálló sajtóközleményben bejelentette, hogy Teresa A. „Terri" Dial csatlakozik a Citihez mint a lakossági stratégia globális vezetője, valamint Észak-Amerika lakossági banki üzletágának vezérigazgatója. A Citi USA-beli és nemzetközi hitelkártya üzletágait ugyancsak egyetlen globális üzletággá konszolidálta, amelyet Steven Freiberg a globális kártyaüzletág vezérigazgatójaként fog vezetni.

Az Institutional Clients Group (intézményi ügyfélcsoport) és a Global Wealth Management (globális vagyonkezelési üzletág), amelyek már jelenleg is globális üzletágakként szervezettek, John Havens, illetve Sallie Krawcheck irányítása alatt működnek a jövőben is. A négy globális üzletág a régiókkal szorosan együttműködve lehetővé teszi a Citi számára, hogy kiváló termékekkel jelenjen meg világszerte. A termékvezetők is közvetlenül Pandit úrnak fognak jelenteni.

„Új szervezeti modellünk megalkotása egy újabb fontos lépés azon az úton, amelyen annak érdekében haladunk, hogy a Citit egy egyszerűbb, olcsóbb és hatékonyabb szervezetté alakítsuk, amely az üzletágak együttműködésére építve tevékenykedik világszerte ügyfelei és részvényesei érdekében." – mondta Pandit úr. „Ezzel az új struktúrával megerősítjük ügyfélközpontúságunkat úgy, hogy a döntéshozatalt a lehető legközelebb visszük az ügyfelekhez, illetve, hogy a legnagyobb tehetségeink közül nevezünk ki vezetőket a régiók és a globális termékcsoportok élére."

Az átszervezés keretében, hatékonyságnövelési és költségcsökkentési megfontolásból a Citi tovább folytatja az olyan globális funkciók központosítását, mint a pénzügyek, az információtechnológia (IT), a jog, a humán erőforrások és a branding. E globális funkciók, különösen az IT, központosításától a szükségtelen komplexitás csökkenését, globális jellegének jobb kihasználását és az innováció előmozdítását várja a Citi. A Risk (kockázatkezelés) központosítása már korábban befejeződött.

Az üzleti átalakítás jól tükrözi azokat a prioritásokat, amelyeket Pandit úr – aki vezérigazgatóvá való kinevezése óta számos átfogó üzleti felülvizsgálatot végzett el – korábban már felvázolt, ezek pedig: az üzletágak közötti nagyobb együttműködés ösztönzése, a bürokrácia megszüntetése, egy rugalmasabb, ügyfélközpontúbb szervezet létrehozása, stabil kockázatkezelés és tőkeforrás biztosítása, valamint a működési és költséghatékonyság fokozása további részvényesi értékek biztosítása érdekében.