Ne keressük a Brehm-lexikonban, ilyen állatok nincsenek. Csupán arról van szó, hogy az autógyárak szívesen választanak állatfigurákat emblémának. Néha érdekes történetük is van.

Porsche, szerelem, száguldás – énekelte Cserháti Zsuzsa és Charlie. A szövegíró telibe talált, komplett életpálya modellt tartalmaz a három szó. Melyik autós ne vágyna egy Porsche 992-re? Az autógyárat 1931-ben alapította két testvér, Ferdinand és Ferry Porsche. A márka azóta is a legjobb sportkocsik közé tartozik. Logójában Stuttgart város címere, egy ugró paripa.

A Ford-Cobra kézi sebváltós, nagy teljesítményű kabrió, logójában egy királykobra. Mérgeskígyó, akár ötméteresre is megnő, azonnal mar, ha sarokba szorítják. Testének akkora részét képes felemelni függőlegesen a talajról, hogy egy álló felnőtt ember szemébe nézzen. De miért szerepel a logóban? Állítólag exportra szánták, a kobra Ázsia egyik jelképe, a hinduk és buddhisták körében  szent állatként tisztelik.

A Vauxhall Motors LTD. brit autógyártó cég, részvényeinek többsége a General Motors tulajdonában van. Az Ausztráliában és Európában igen népszerű gépkocsik bal- és jobbkormányos változatban is készülnek. A cég logója egy griffmadár. Oroszlán testű, sas fejű és szárnyú mitológiai lény, a gazdagság őrzője. De van olyan nézet is, hogy az Egyesült Királyság egyik jelképe, a vörös kánya szerepel benne, persze stilizáltan.

Henry Ford 1903-ban alapította autógyárát. Öt évvel később készült el a T-modell. De addig is érdekes autókat gyártottak. Például 1904-ben a Ford Mack-et. Logóján egy angol bulldog. Gondolom azért, mert ez a fajta kicsi, de erős. A Mack is ilyen, motorja 7 LE-s, de ne becsüljük le ezt a teljesítményt, 40 km/óra sebességgel egy személyt el tudott szállítani tankolás nélkül 70 km távolságra.

A II. világháború után a Saab repülőgépgyár átállt autók gyártására. Egy Saab autó sokáig a technika csúcsát jelentette. A gyár nemrég kért csőd0eljárást maga ellen, miután több milliárd eurós tartozást halmozott fel beszállítóival szemben. Hírek szerint egy kínai autógyár megvenné a csődbe jutott Saab-ot, 270 millió eurót kínál érte. A gépkocsi oroszlános logója Svédország címeréből való.

A Kámai Autógyár Oroszország legnagyobb járműgyártó cége. Tehergépkocsi-gyártásban a világ tíz legjelentősebb vállalatának egyike. A cég eddig hozzávetőlegesen 2,5 millió tehergépjárművet gyártott, exportja nem okoz gondot, keresett termék mindenütt. Logója egy úgynevezett Przsevalszkij-ló. Nevét egy orosz tábornokról, Nyikolaj Przsevalszkijról kapta, aki 1881-ben elsőként írta le ezt az ázsiai vadlovat a természettudomány számára.

***

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük