A stratégiai lépéssel az XS energiaital-márka tovább terjeszkedhet, az Amway pedig ezzel újabb lépést tehet a fiatal vállalkozók eléréséhez.

 

A stratégiai lépéssel az XS energiaital-márka tovább terjeszkedhet, az Amway pedig ezzel újabb lépést tehet a fiatal vállalkozók eléréséhez.

 

A világ vezető közvetlen értékesítési vállalata, az Amway megvásárolta az XS® Energy márkát, melynek egyik alapítója David Vanderveen, az egykori Amway üzleti vállalkozó. A tulajdonosváltás eredményeként az XS nagyobb földrajzi területet érhet el, az Amway pedig könnyebben érvényesítheti a fiatal vállalkozók elérésére kidolgozott stratégiáját.

 

„Kutatásunk szerint a 35 évnél fiatalabb generáció vélekedik a legkedvezőbben a vállalkozásról, márpedig éppen ez a korosztály az XS márka célcsoportja" – jelentette ki Steve Van Andel, az Amway elnöke. „Az Amway és az XS összeolvadása kedvező hatással lesz az elkövetkező évek erőfeszítéseire, és még több lehetőséget nyújt a feltörekvő üzletemberek számára."

 

Az XS energiaital márka nagy népszerűségnek örvend a fiatal vásárlók körében, köszönhetően a brand által szervezett buliknak, illetve az olyan márkaértékeknek, mint a kalandkeresés, vagy a munka és szabadidő harmonikus egyensúlyának hangsúlyozása, melyek kiemelten fontos jellemzők a 35 év alatti korosztály számára a munkahelyi elégedettség szempontjából. Az Amway az XS márka megvásárlásával olyan energiával, eredetiséggel és élménnyel tölti meg termékportfólióját, amely kiemelkedően sikeressé tette az XS-t, ugyanakkor hagyományosan továbbra is a vállalkozói létforma népszerűsítésére koncentrál.   

 

A felvásárlással az Amway közvetlenebb kapcsolatba kerül az intenzív növekedést mutató energiaitalok szegmensével. Ennek a piacnak a globális forgalma 1999-ben 3,8 milliárd dollár volt, 2013-ban pedig már elérte a 27,5 milliárd dollárt. Az Euromonitor és a Research and Markets szerint a piacon 2018-ig további éves 13 százalékos növekedés várható.

2003 óta az Amway a fiatalok által kedvelt XS márka kizárólagos forgalmazója, ezalatt a brand éves forgalma 150 millió dollárra nőtt, termékei pedig immár a világ 38 piacán kaphatók. Az Amway az elmúlt évtizedben különösen nagy sikert ért el rendezvényeivel és életmód-márkáival az olyan főbb érett piacokon, mint Észak-Amerika és Japán, ahol a tavaly regisztrált üzleti vállalkozók fele 35 év alatti volt.

 

„Húsz évvel ezelőtt az Amway hatására kezdtem bele a vállalkozásba, és ez volt az a cég, amely önbizalmat adott egy saját termék kifejlesztésére" – mondta David Vanderveen, az XS társalapítója. „Nagy örömömre szolgál, hogy az Amway-jel közösen alakíthatom az XS márka jövőjét, és különösen büszke vagyok arra, hogy ilyen lehetőséget teremthetünk a fiatal vállalkozók számára."

 

A tranzakció részeként Vanderveen lesz az Amway XS márkáért felelős ügyvezető igazgatója és alelnöke.

 

Az Amway egy 11,8 milliárd dolláros árbevételű, közvetlen értékesítéssel foglalkozó vállalat, amelynek székhelye az Egyesült Államokban, a Michigan állambeli Adában található

Az XS 2001-ben a kaliforniai Laguna Beach-en jött létre azzal a céllal, hogy ízletes, cukormentes, B-vitaminokban gazdag italaival pozitív energiát adjon a fogyasztóknak.

 

http://www.amway.com/nutrition/energy-drinks

 

Lantai József

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük