A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2008. szeptember 16-án kora délután átadta a forgalomnak az M0 körgyűrű keleti szektorának 4. számú főút és M3 autópálya közötti szakaszát.

 

 A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2008. szeptember 16-án kora délután átadta a forgalomnak az M0 körgyűrű keleti szektorának 4. számú főút és M3 autópálya közötti szakaszát.

    2004 év elején láttak hozzá a pályaszakaszhoz szükséges területek megszerzéséhez. A jogi-közigazgatási folyamat 3600 ingatlant érintett. Több mint 15 ezer ingatlantulajdonossal kellett megegyezni a 440 hektárnyi terület átadásáról.

    A 4-es számú főútvonaltól induló, az M3-as autópálya-kereszteződésig tartó M0 keleti szektor hossza 26,5 kilométer. A kétszer kétsávos utat mindkét oldalon leállósávval, középütt elválasztó zónával alakították ki. A 4-es számú főútvonal és az M31 elválási csomópontja között olyan széles az elválasztó sáv, hogy az út a későbbiekben kétszer háromsávosra bővíthető. A teljes szakaszt betonburkolattal látták el, ezzel a várható intenzív nehézgépjármű-forgalmat figyelembe véve az út teherbírásának növelésére törekedtek.

    Céljuk az volt, hogy az autópálya-hálózatba szerveződő új gyorsforgalmi út megfeleljen a közlekedésbiztonsági követelményeknek, az új út illeszkedjen a helyi közlekedési rendszerbe. A tervezett maximális sebesség a lakott övezeteken kívül 110 kilométer/óra.

    Az M0 Keleti szektorának kiépítésével megteremtődött a kapcsolat az M1, az M5, az M6, az M7 és az M3-as autópálya között. A gyűrű új szakaszának megépülésével jelentősen csökkenthető a budapesti úthálózat túlterheltsége. A fővárost elkerülő M0 gyűrű hossza immáron megközelíti a 80 kilométert.

  

 A kivitelezők a főpályán és a csomópontok kialakításakor a kivitelezés ideje alatt 6,4 millió köbméter földet mozgattak meg. Ez annyi, mintha egy 200 méter széles, 300 méter hosszú, 100 méter magas képzeletbeli óriásdobozt telehordanánk földdel. Az útépítőknek további 1 millió köbméter földet kellett elszállítaniuk a keresztező utak építéséhez. A főpályán és a csomópontokon hozzávetőleg 800 ezer négyzetméter burkolatot terítettek szét. További 150 ezer négyzetméter útburkolatra volt szükség a csatlakozó és a keresztező utak kialakításakor.

    A M0 körgyűrű keleti szektorának megvalósítása (előkészítés és kivitelezés) 350 millió euróba kerül. Ehhez az Európai Unió Kohéziós Alapjából 285 millió eurós támogatás használható fel, a további szükséges forrásokat a Magyar Állam biztosítja. A 4. sz. főút és M3 autópálya közötti 26,5 km-es körgyűrű szakasz kivitelezési költsége nettó 49 Mrd Ft. A kedvező kivitelezési áraknak köszönhetően ugyanezen keretből valósul meg a 12,4 km-es M31 autópálya is, melynek várható kivitelezési költsége nettó 21,8 Mrd Ft.

    A teljes nyomvonalon negyven műtárgy – aluljáró, felüljáró -, és kilenc forgalmi csomópont létesült:

42. jelű 4. sz. autóúti csomópont

45. jelű Ecseri csomópont

48. jelű 31. sz. főúti csomópont Rákoskeresztúrnál

52. jelű csomópont Pécel és Rákoscsaba között

56. jelű csomópont Nagytarcsa és Rákosliget között

58. jelű csomópont Cinkotánál

60. jelű 3. sz. főúti csomópont Kistarcsánál

65. jelű csomópont Csömör és Rákosszentmihály között

69. jelű M3 autópálya csomópont

    Nyolc kilométer hosszan zajvédő falakat állítottak fel.

    A szakasz üzemeltetési feladatait a Dunakeszi Autópálya Mérnökség látja el. Az M0 autóút teljes szakasza valamennyi járműkategória részére díjmentesen használható.

    Az autósok az átadási ünnepséget, tegnap délután 15 órától már használhatták az új szakaszt.  Sőt már egy kamion borulással megvolt az első baleset is az uj szakaszon nem sokkal nyitás után.

  Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. a rendelkezésére álló eszközökkel folyamatosan figyeli a forgalom alakulását, és az utazókat a várható forgalmi körülményekről több rádióadón, valamint az interneten (http://www.autopalya.hu/ ) és SMS -ben is tájékoztatja. Az SMS-ben történő információkért a kiválasztott pálya kódját (pl.: M0) kell elküldeni a következő telefonszámra: 06-70-777-4636.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük