Lengyelország vezető szállodacsoportja, az Orbis megállapodást kötött az Accorral, mint stratégiai részvényesével 46 közép-európai szállodájának átvételéről, továbbá egy Master License szerződés is aláírásra került a felek között. Az ügylet eredményeként az Orbis a régió 16 országában kizárólagosan képviselheti az Accor összes márkáját, és ezzel tovább erősíti a cég közép-európai regionális vezető pozícióját a szállodaiparban. Az ügylet teljes ellenértéke 142,3 millió euró.

Lengyelország vezető szállodacsoportja, az Orbis megállapodást kötött az Accorral, mint stratégiai részvényesével 46 közép-európai szállodájának átvételéről, továbbá egy Master License szerződés is aláírásra került a felek között. Az ügylet eredményeként az Orbis a régió 16 országában kizárólagosan képviselheti az Accor összes márkáját, és ezzel tovább erősíti a cég közép-európai regionális vezető pozícióját a szállodaiparban. Az ügylet teljes ellenértéke 142,3 millió euró.

 

A megállapodás eredményeként az Orbis irányítása alá 6 ország (Bulgária, Csehország, Lengyelország, Magyarország, Románia és Szlovákia) 46 Accor szállodája került. A szállodák mindegyike az Accor márka egyikeként – Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis és ibis budget – működik. Közülük 38 már üzemel, 8 szálloda pedig fejlesztés alatt áll – utóbbiak közül 5 hotel franchise, míg 3 hotel menedzsment szerződés keretében fog működni. A szállodák 76%-a az egyes országok fővárosában található.

 

"Az Accor közép-európai szállodáinak átvétele fontos mérföldkövet jelent az Orbis számára. Tekintettel a már korábban kialakított növekedési terveinkre, a tranzakció teljes mértékben illeszkedik az Orbis stratégiájához. A mostanáig elért eredményeink elismerésének tekintjük azt, hogy az Accor Európa ezen részén lévő szállodáinak üzemeltetésével bízott meg minket." – mondta Gilles Clavie, az Orbis Igazgatótanácsának elnöke.

 

A megállapodás 2015. január 7-én jött létre az Orbis és az Accor között. Ugyanezen a napon az Orbis egy Master License szerződést kötött az Accorral, ami a cég számára jogosultságot biztosít arra, hogy 2035-ig az Accor márkákhoz tartozó szállodákat a régió 16 országában (Bosznia és Hercegovina, Bulgária, Csehország, Észtország, Horvátország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Macedónia, Magyarország, Moldova, Montenegró, Románia, Szerbia, Szlovákia és Szlovénia) üzemeltesse, amely időszak magában foglal egy minimum 10 éves kizárólagosságot is.

 

"Az ezekre a piacokra történő belépés jelentős növekedési ígéretet hordoz a számunkra. Önmagában az a tény, hogy a tranzakciónak köszönhetően szállodáink száma meghaladja a 100-at, komoly fejlődést jelent, ráadásul a további fejlődés lehetősége 16 országban nyílik meg előttünk. Jelentősen meg fogjuk erősíteni piaci pozíciónkat, mint Közép-Európa vezető szálloda-üzemeltetője. Egy jó állapotban lévő, elsősorban a fővárosokban található hálózatot veszünk át. Az Orbis már eddig is egy nemzetközi tapasztalattal rendelkező csapattal és a régió pontos ismeretével büszkélkedhetett. Meggyőződésem, hogy az Orbis és az egyes országokban működő egységek egyaránt élvezni fogják a kölcsönös együttműködés előnyeit." – mondta Gilles Clavie.

 

Az Orbis stratégiája változatlanul a további fejlődést, a régióbeli vezető pozíció megerősítését és a szállodák működtetésének kiválóságát célozza. Az Orbis csoport elsősorban menedzsment és franchise megállapodások keretében kíván tovább terjeszkedni, esetenként a tulajdonszerzés lehetőségét is fenntartva.

 

Az Orbis csoportot jelenleg Közép-Európa 8 országának több mint 100 szállodája alkotja.

 

Az Orbis Lengyelország és a közép-európai régió vezető szállodacsoportja. Az Orbis több mint 100 szállodát foglal magában és az Accor márkák kizárólagos képviselője 16 országban (Bosznia és Hercegovina, Bulgária, Csehország, Észtország, Horvátország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Macedónia, Magyarország, Moldova, Montenegró, Románia, Szerbia, Szlovákia és Szlovénia). A csoport összesen közel 19.000 szállodai szobával rendelkezik. A szállodák a Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles és ibis budget márkanevek alatt működnek. Ezek a világszerte ismert márkák a különböző kategóriák mindegyikében – az 1 csillagos budgettől az 5 csillagos luxusig – minőségi szolgáltatást nyújtanak.

 

 

Az Orbis stratégiai befektetője az Accor, a világ vezető szálloda-üzemeltetője kettős szakértelemmel, szálloda-üzemeltetőként és brand franchisorként (HotelServices), valamint szálloda tulajdonosként és befektetőként (HotelInvest) áll vendégei és partnerei rendelkezésére abból a célból, hogy biztosítsa a tartós növekedést és a harmonikus fejlődést.

 

Az Accor csoport 92 országban mintegy 3600 szállodával és 470 000 szobával várja az üzleti és szabadidős célból utazókat. Szállodái között minden szegmens megtalálható: luxus és felsőkategóriás márkái a Sofitel, Pullman, MGallery és a Grand Mercure, a csoport középkategóriás márkái a Novotel, Suite Novotel, Mercure és Adagio, Budget & Economy kategóriában pedig az ibis, ibis Styles, ibis budget és a hotelF1 várja a vendégeket. A Csoport erőteljes digitális ökoszisztémával büszkélkedhet, ez magában foglalja  az accorhotels.com  foglalási portált, a márka weboldalait és a Le Club Accorhotels hűségprogramot.

A világ vezető szállodaipari iskolájaként az Accor nagy figyelmet fordít a szállodáiban dolgozó 170 000 alkalmazott tehetséggondozására is, hiszen ők annak a szervezeti kultúrának és innovációnak a mindennapi nagykövetei, amely már több mint 45 éve vezérli a Csoportot.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük