A Pampers és az UNICEF világméretű programot indított annak érdekében, hogy felszámolják az anyai és újszülöttkori tetanuszt a fejlődő országokban.

 

 

A Pampers és az UNICEF világméretű programot indított annak érdekében, hogy felszámolják az anyai és újszülöttkori tetanuszt a fejlődő országokban.

 

 Minden, a Pampers és az UNICEF közös logójával, valamint a „1 pack = 1 vaccine"* felirattal ellátott Pampers termék megvásárlásával hozzájárulhatunk az UNICEF programjához, mely életmentő tetanusz védőoltást biztosít a legszegényebb országokban élő anyáknak illetve gyermekeiknek. A kampány – melyhez Salma Hayek és Magyarországról Onyutha Judit is csatlakozott támogatóként – 2008. október elsejétől december 31-ig tart.

A Pampers és az  UNICEF „1 csomag = 1 védőoltás" kampánya

Az UNICEF (az ENSZ Gyermekalapja) és az Egészségügyi Világszervezet (WHO) becslése szerint az anyai és újszülöttkori tetanusz felszámolása 2012-ig megvalósítható abban a 46 országban, ahol ez a betegség még mindig komoly közegészségügyi problémát jelent. Az édesanyák segítségét kérve a Pampers célul tűzte ki, hogy segítséget nyújt az UNICEF-nek a betegség felszámolásában az érintett országokban.

„Napjainkban évente körülbelül 140 ezer csecsemő hal meg újszülöttkori tetanuszban, és több mint 30 ezer nő anyai tetanuszban. A Pampers ezért úgy döntött, hogy segítséget nyújt az UNICEF-nek, hogy közösen vegyük fel a harcot a betegség ellen" – mondta Janky Gyöngyi, a Procter & Gamble vállalati kapcsolatok menedzsere. A tetanusz baktérium a talajban, állati trágyában és ürülékben található meg, ezeken keresztül terjedhet, és a csecsemőket rossz higiénés körülmények között már a születésük pillanatában meg tudja fertőzni. A betegség lefolyása a csecsemők esetében néhány nap, és kórházi kezelés hiányában az esetek nagy részében gyors és fájdalmas halálhoz vezet.

Az UNICEF szerint legalább 386 millió adag tetanusz vakcina szükséges ahhoz, hogy le tudjuk győzni az anyai és újszülöttkori tetanuszt. „Elfogadhatatlan, hogy tétlenül nézzük, amint egy olyan betegség, amely a fejlett országokban már a múlté, még mindig pusztít a fejlődő országokban. A tetanusz ellen már 80 éve létezik olcsó és hatásos védőoltás. Erőfeszítéseket kell tennünk annak érdekében, hogy a betegséget végleg legyőzzük" – mondta dr. Francois Gasse, az UNICEF tetanusszal foglalkozó egészségügyi főtanácsadója, akit a nemzetközi sajtó gyakran csak „dr. Tetanusz"-nak nevez; Gasse életét ugyanis a tetanusz elleni harcnak szenteli.

Az UNICEF és a Pampers közös kampánya 2006-ban kezdődött Nagy-Britanniában, majd a következő évben a programot kiterjesztették több nyugat-európai országra is. Eddig az UNICEF a kampány segítségével 50 millió adag tetanusz elleni oltóanyagot juttatott el a fejlődő országokba. 2008-ban a kampány világméretűvé nő, magába foglalva például az USÁ-t, a közép-kelet európai országokat, például Csehországot, Szlovéniát, Magyarországot. A 2008-as kampány egy többéves, több millió dolláros kötelezettségvállalás része az UNICEF javára, melyet a Pamperst választó anyukák és apukák is támogathatnak, egy-egy csomag megvásárlásával. A kampány nemzetközi szóvivője Salma Hayek, a magyarországi szóvivői teendőket Onyutha Judit vállalta magára.

"Afrikai édesapám jóvoltából gyermekkorom nagy részét Ugandában töltöttem, ahol még nem került sor az újszülöttkori és anyai tetanusz felszámolására (várhatóan erre 2009-ben kerülhet sor) – mondta Onyutha Judit. – Mint  édesanya és mint nő, szerencsésnek mondhatom magam, hiszen itt Magyarországon minden anya és gyermeke megkaphatja a tetanusz oltásokat, ellentétben sok másik országgal a világon."

„A szülés körülményei, a szülőképes korban lévő nők védettsége, és a csecsemők védőoltása eredményezte azt, hogy hazánkban már hosszú ideje nincs újszülöttkori tetanusz – mondta  Dr. Jelenik Zsuzsanna, a Pampers és az UNICEF programjának orvosszakértője. – Az utolsó esetet 1978-ban jelentették Magyarországon. A fejlődő országoknak még ma is szembe kell nézniük a tetanusz rémével. A közelmúltbeli közép-afrikai látogatásom alatt azt tapasztaltam, hogy az itt élő emberek sokszor nincsenek is tisztában azzal, hogy mi az édesanyák és gyermekeik gyakori halálának oka. Pedig a megoldás egyszerű: a fiatal nők ismételt oltása és a köldökcsonk tisztán tartása megoldást jelenhet a fejlődő világ egyik fontos közegészségügyi problémájára."

A kampány célja: Felszámolni az anyai és újszülöttkori tetanuszt

  • § Az „1 csomag = 1 védőoltás"* kampány segítségével a Pampers és az UNICEF szeretné megvédeni a veszélyeztetett nőket és újszülöttjeiket egy életveszélyes, de megelőzhető betegségtől.
  • § Az UNICEF és a WHO (Egészségügyi Világszervezet) célul tűzte ki az anyai és újszülöttkori tetanusz megfékezését abban a 46 országban, ahol ez a betegség még mindig komoly közegészségügyi problémát jelent. A Pampers úgy döntött, összefog az UNICEF-fel annak érdekében, hogy a szülők támogatásával az érintett országok visszaszorítsák a gyilkos kórt.
  • § Az édesanyák segítségének köszönhetően a Pampers eddig 50 millió adag védőoltást adományozott. Az oltás 17 országban óvta meg nők és gyermekeik életét, pl. Angolában, Kamerunban, Elefántcsont-parton, a Kongói Demokratikus Köztársaságban, a Közép Afrikai Köztársaságban, Etiópiában, Egyenlítői Guineában, Gabonban, Kenyában, Libériában, Madagaszkáron, Maliban, Mauritániában, Nigériában, Nigerben, Sierra Leonéban és Tanzániában.
  • § A Pampers további 200 millió adag védőoltás összegyűjtését tervezi az elkövetkező három évben világszinten, melynek segítségével az UNICEF nagy lépést tehet a betegség felszámolása felé.

A Pampers és az UNICEF programját támogatja a Magyar Védőnők Egyesülete is.

* A Pampers speciálisan jelzett termékei

A programban részt vevő termékeket egy speciális UNICEF matrica különbözteti meg a Pampers és a Sleep & Play pelenkák és törlőkendők csomagolásán. A következő termékek megvásárlása esetén a Pampers 1 adag védőoltást adományoz az UNICEF-nek: az összes Pampers New Baby, Active Baby és Let's Go pelenka minden méretben és kiszerelésben, a Pampers törlőkendők 4 csomagos kiszerelésben valamint a Sleep & Play pelenkák Jumbo csomagos kiszerelésben, minden méretben. A következő termékkombinációk megvásárlása esetén ugyancsak 1 adag védőoltást kap az UNICEF a Pampers és a szülők segítségével: 4x szimpla csomag vagy 2x dupla csomag Pampers és Clean & Play törlőkendők.

További információ

Ha még többet szeretne megtudni az „1 csomag = 1 védőoltás" kampányról, kérem látogassa meg a weboldalt.

A Pampers termékek az újszülött-pelenkáktól a bugyi-pelenkákig gyermeke fejlődésének minden szakaszában gondoskodnak a baba tisztaságáról és kényelméről. A márka két termékcsoportja a Pampers és a Sleep&Play.

A Pampers a babák fejlődési szakaszai szerint tervezte meg pelenkáit. A Pampers New Baby az újszülöttek érzékeny bőrének védelmére készült, a legkisebb méret egyedi módon kialakított felső rétege a nagy pórusok segítségével a hígabb székletet is magába szívja. A Pampers Active Baby mozgásszabadságot kínál az aktív babák számára, minden testhelyzetben gyors nedvszívó képességgel. A Pampers Let's Go könnyen felhúzható, akár egy kisnadrág, de száraz, mint egy pelenka – a legjobb választás azoknak a babáknak, akik már járni tanulnak és egyre önállóbbak. A pelenkákat a háromféle Pampers törlőkendő egészíti ki: a Baby Fresh, a Sensitive és a Naturals.

A Sleep&Play a Pampers mindennapi használatra szánt, takarékos megoldást kínáló pelenkája, amely a nyugodt éjszakai pihenés és az önfeledt nappali játék idejére egyaránt megbízható védelmet nyújt. A Clean&Play törlőkendők ápolják a baba bőrét, de kéz- és játéktörlésre is alkalmasak.

Az ENSZ Gyermekalapja, az UNICEF az Egyesült Nemzetek Szervezetének része, az egyetlen olyan ENSZ szerv, amelynek kizárólagos célja a gyermekek helyzetének javítása, jogaik védelme. Az UNICEF célja olyan világ felépítése, ahol általános etikai alapelvként és nemzetközi viselkedési szabályként elismerik és rögzítik a gyermekek jogait.

Az UNICEF világszerte életmentő ivóvizet, élelmet, oktatást biztosít, védelmet és gyorssegélyt nyújt a rászorulóknak. Bár évente több millió gyermek hal meg a világon kiszáradás, felső légúti fertőzések, tetanusz és kanyaró következtében vagy más, megelőzhető betegségekben, az UNICEF, az ENSZ más szervei, kormányok és nem kormányzati szervezetek támogatásának köszönhetően egyedülálló globális tapasztalattal, erőforrásokkal és hatáskörrel rendelkezik ahhoz, hogy az életben maradás legjobb esélyét nyújtsa a gyermekeknek. Az UNICEF jelenleg a világ 190 országában azért dolgozik,  hogy az emberekkel és a partnerekkel együtt egy jobb világot teremtsen a jövő nemzedékek számára.

http://www.pampers.com/

1 UNICEF, Perliminary estimate, 2004

2 M Roper, J. Vandelaer, F. Gasse: Maternal and Neonatal Tetanus. The Lancet 2007; 370: 1947-1959

3 Gasse F. Current best programmatic UNICEF estimate, April 2008

4 P&G sales analysis diaper, wipes and matching customer donations – UK 2006 & WE 2007

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük