A biztosító jogelődjét, a Colonia Biztosító Részvénytársaságot éppen két évtizeddel ezelőtt, 1990 őszén alapították. A vállalkozás mára az ország hatodik legnagyobb biztosítójává nőtt ki magát, a gépjármű-biztosítók rangsorában pedig a harmadik. A csaknem félmillió lakossági és vállalati ügyfelet ezerfős értékesítői gárda szolgálja ki, a díjbevétel 2009-ben kis híján elérte az 53 milliárd forintot.

 

A biztosító jogelődjét, a Colonia Biztosító Részvénytársaságot éppen két évtizeddel ezelőtt, 1990 őszén alapították. A vállalkozás mára az ország hatodik legnagyobb biztosítójává nőtt ki magát, a gépjármű-biztosítók rangsorában pedig a harmadik. A csaknem félmillió lakossági és vállalati ügyfelet ezerfős értékesítői gárda szolgálja ki, a díjbevétel 2009-ben kis híján elérte az 53 milliárd forintot.

„A biztosítási tevékenység önmagában is felelősségvállalás, számunkra azonban fontos, hogy a mindennapi üzleti tevékenységen túl is segítsünk" – mondta Othmar Michl, az UNIQA Biztosító vezérigazgatója. A vállalat az új generáció biztosítójaként jelentős sport-és kultúratámogatói szerepet vállal. Jelenleg a társaság közvetlenül több mint egy tucat különböző sportág egyéni versenyzőjét, csapatát és válogatott egyesületét segíti, míg a Magyar Olimpiai Bizottságon keresztül szinte a teljes hazai sportágpalettát támogatja. A támogatottak között szerepelnek profi együttesek, amatőrök, és Sors Tamás személyében paralimpikon úszó is. Gyenesei Leila olimpikon öttusázó és Pars Krisztián olimpikon kalapácsvető a 2012-es olimpiáig a biztosító „arcaként" hirdetik a sport, valamint az egészséges életmód fontosságát. Több éves sikeres együttműködés fűzi a biztosítót a TEVA-Vasas-UNIQA férfi vízilabda csapatához és az MKB Veszprém férfi kézilabda együtteséhez, az MKB-Euroleasing Sopron női kosárlabda csapatához, a Magyar Olimpiai Bizottsághoz, valamint a Magyar Vízilabda Szövetséghez is.

Az UNIQA kultúra iránti elkötelezettségét mutatja, hogy a társaság ebben az évben többek között két nagy volumenű kiállítás létrejöttét segítette, Reigl Judit festőművész Debrecenben megrendezett kiállítása mellett a Ludvig Múzeum Gleen Brown tárlatát is támogatta. Emellett aktív támogatóként vett részt a pécsi Európa Kulturális Fővárosa programsorozatban.

A Biztosító támogatja a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata Egyesület, a Kórházi Önkéntes Segítő Szolgálat Alapítvány valamint a Magyar Vöröskereszt munkáját is. „Nagyon jó kapcsolatot ápolunk gyermekalapítványokkal, kórházakkal is. Nyáron az árvíz károsultjainak megsegítésére 5 millió forintot adományoztunk a Magyar Vöröskereszt javára, és a Magyar Biztosítók Szövetségével karöltve ipari teljesítményű búvárszivattyúkat ajánlottunk fel a mentéshez. Dolgozóink tartós élelmiszert, tisztítószereket és ruhákat gyűjtöttek a rászorulóknak." – tette hozzá Othmar Michl.

Az UNIQA tevékenységét a félmillió ügyfél bizalma mellett a szakmai díjak is visszaigazolják. A Biztosítót 2010-ben immár negyedik alkalommal választották a legjobb magyarországi márkák, a Superbrandek közé és két alkalommal nyerte el az üzleti márkákat díjazó Business Superbrand címet. 2008-ban a tekintélyes Figyelő című gazdasági magazin a kétszáz legeredményesebb hazai vállalatot vizsgáló zsűrije az Év pénzintézetének választotta a társaságot, ráadásul a biztosításpiaci szereplők közül elsőként.

Az UNIQA Biztosító Zrt. az alapítása óta eltelt két évtized alatt a magyar piac hatodik legnagyobb biztosítótársaságává vált. Az egész országra kiterjedő értékesítési hálózattal rendelkezik, 2009-es bruttó díja 52,83 milliárd forintot tett ki. A Biztosító 1990 óta van jelen Magyarországon, 2003 novemberétől UNIQA Biztosító Zrt. néven. Célja, hogy ügyfeleinek teljes körű szolgáltatást nyújtson olyan minőségben, amely mértékadó más biztosítók számára is. Az UNIQA Biztosítót 2010-ben immár negyedik alkalommal választották a legjobb magyarországi márkák, a Superbrandek közé.

Az UNIQA Biztosító Zrt. az egyik vezető közép-európai biztosítócsoport, az UNIQA Group Austria tagja. Az UNIQA csoport 21 országban több mint 22.000 munkatárssal és üzletkötővel rendelkezik, díjbevétele 2009-ben meghaladta az 5 milliárd eurót. Fő tevékenységi területe Közép- és Kelet-Európa, ahol az évek során sok tapasztalatra tett szert, amely kiváló alapul szolgál a további dinamikus növekedéshez.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük