A bor és a gasztronómia összefüggéseihez kapcsolódó szakszerű válaszokat kaphatnak a vendégek 2011. szeptember 21-én, az idei első borszerdán, a fehérborokkal kapcsolatosan.  

A bor és a gasztronómia összefüggéseihez kapcsolódó szakszerű válaszokat kaphatnak a vendégek 2011. szeptember 21-én, az idei első borszerdán, a fehérborokkal kapcsolatosan.  

Az alapötlet harmadik éve változatlan:  az Agrármarketing Centrum és a Nemzeti Bormarketing Alap által támogatott akció során a résztvevő vendéglátóhelyek idén is várják azokat, akik szívesen fogyasztanának jóminőségű magyar borokat, féláron az ebéd vagy a vacsora mellé.

 A szeptember 21-i borszerdára már csaknem száz étterem regisztrált. A jelentkezés továbbra is nyitott, így érdemes az éttermek listáját böngészni (www.borszerdak.hu ), a helyeket lefoglalni, a borlapokat átnézni, és rákattintani az esemény facebook-oldalára is, ahol nyereményjáték várja a látogatókat.  A játékos kedvű vendégek beküldhetik fényképüket (amint éppen borszerdáznak) a borszerdák hivatalos facebook-oldalára.  A beküldött fotók sorsoláson vesznek részt.  A játék fődíja egy egyedi készítésű Swarovski kristályékszer, Császár Babett alkotása, amit a tokaji fehérborok ihlettek.

 Aki biztosra akar menni, annak célszerű az interneten is körülnéznie, hiszen ma már szinte minden vendéglátóhely működtet saját honlapot, ahol az aktuális bor- és étlap is megtalálható.

 Az éttermek mellett pincészetek is csatlakozhatnak a borfogyasztást népszerűsítő kampányhoz. Ők legalább 10%  kedvezményt biztosítanak a vásárlóknak. A pincészetek borkatalógusaiból az érdeklődők már előre kiválaszthatják a tervezett választékot az interneten.

 Az idei év másik borszerdáját 2011. november 9-én tarják – ekkor a vörösborok kerülnek majd terítékre.

 A Közösségi Bormarketing Stratégia piac részesedési felmérése szerint;   51% a „könnyű" fogyasztók aránya,  akik két hétnél ritkábban fogyasztanak bort,  a kéthetente fogyasztó „közepes" fogyasztók aránya 27%, míg a hetente több alkalommal fogyasztók részesedése  22%.  Ugyanakkor egyértelmű, hogy az utóbbi években kialakult egy tudatosabb, igényesebb fogyasztói réteg.

A bor kedveltsége a 20 és 60 év közötti korosztályban egyenletes ugyan, de a felmérés kimutatta, hogy a hetente többszöri borfogyasztók aránya egyenletesen emelkedik az életkor növekedésével, azaz a bor jelenleg a megfontoltabb életritmus velejárója.  A bort jellemzően hosszabb, nyugodtabb hangulatú fogyasztás jellemzi, ami 25 éves életkor felett valódi fogyasztási szokásként jelentkezik.  A szabadidő-orientált középosztályban ugyanakkor egyre nő a bor „divatos" jellege is, a minőségi és magasabb árkategóriás borok eladásának értékében ugyanis enyhe növekedés volt tapasztalható, vagyis elindult a minőségi borok iránt keresletnövekedés folyamata hazánkban is.

Az éttermi borfogyasztásban (hazai értékesítés 10%-a) ehhez képest vannak különbségek, de az árak itt is meghatározó szerepet játszanak. Nehézséget jelent az éttermek árképzési stratégiája, amelyben nem ritka a 300-350%-os  felár a bolti árhoz képest. Aki étteremben bort kér, ennek köszönhetően sokszor választ az olcsóbb árkategóriájú borok közül;  a ház borából, kimért borból.

 www.borszerdak.hu

 Harmat Lajos

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük