Budapest Japán meghódítására készül
3 perc olvasásNem véletlen, hogy egész Európa a japán turistákért harcol, hiszen kiugróan magas költési hajlandóságuk miatt a japánok számítanak a legkedveltebb vendégnek.
Nem véletlen, hogy egész Európa a japán turistákért harcol, hiszen kiugróan magas költési hajlandóságuk miatt a japánok számítanak a legkedveltebb vendégnek.
Budapest számára köztudottan igen jelentõs ez a piac, a tavalyi évben a japán turisták összesen 169.408 vendégéjszakát töltöttek a fõváros kereskedelmi szálláshelyein, ezzel a fõváros TOP10 küldõdesztinációjának egyike.
2007 õszén az ázsiai szigetországban Magyar Heteket rendeznek, ahol Budapest a japán közönség meghódítására készül. Az immáron ötödik éve megrendezésre kerülõ kiváló kezdeményezésben a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. már a kezdetektõl igen aktív és szoros együttmûködésben dolgozik a szervezõkkel, hiszen a gasztronómiai bemutatókon, a képzõmûvészeti kiállításokon, zenei eseményeken keresztül a japánok figyelme közel két hónapon át a magyar fõváros felé fordul. A kultúra és turizmus ilyetén történõ összekapcsolása tagadhatatlanul hatékony eszköze a japán beutazó forgalom élénkítésének, az utazási szakma és az igényes, minõségi szolgáltatásokat kedvelõ, más kultúrák iránt nyitott nagyközönség megnyerésének.
A szeptember és október hónapban, Japán két legjelentõsebb és legnépesebb városában – Tokióban és Osakában- megrendezésre kerülõ eseménysorozatra a BTH Kht. idén is igen intenzív megjelenéssel készül. A fõváros turisztikai attrakciói, kínálata iránt érdeklõdõk a BTH Kht. japán nyelvû, színes, invitatív kiadványcsomagját kapják majd kézbe a molinókkal, plakátokkal, óriás Budapest-képekkel díszített helyszíni információs standon. A látogatóknak további vizuális élményben lehet majd részük, hiszen a kivetítõkön Budapest gyönyörû turisztikai értékeit a BTH Kht. imázsfilmjein keresztül is megismerhetik. Akinek még ez is kevés a fõvárosról, a Magyar Heteken folyamatosan vetített Budapest tematikus kisfilmeken keresztül nyerhet részletesebb betekintést a fõváros gasztronómiai, éjszakai, illetve kulturális életébe, vagy világhírû fürdõkultúrájába. A tematikus spotokat szintén a BTH Kht. bocsátja a szervezõk rendelkezésére.
Természetesen nem hiányozhatnak az eseményrõl a magyar étel- és italkülönlegességek sem, melyeket a Gundel szakemberei varázsolnak a japán közönség elé. Lesznek porcelán- és kézmûves bemutatók vásárlási lehetõséggel, valamint cigányzene is, mely még a kissé visszafogott japánok arcára is mosolyt csalogat! A Magyarországot képviselõ cigányzenekar a Magyar Hetekkel párhuzamosan megrendezésre kerülõ legnagyobb japán turisztikai vásáron, a JATA (Japan Association of Travel Agents) által szervezett World Tourism Congress and Travel Fair-en is fellépési lehetõséget kap, ezzel is népszerûsítve hazánkat a fontos szakmai rendezvényen.
A Magyar Hetek két kiemelkedõ eseménye a szeptember 13-i nagykövetségi borkóstolóval egybekötött fogadás, valamint a szeptember 14-i nagyszabású tokiói sajtóvacsora, mely remélhetõleg idén is legalább akkora médiavisszhangot hoz majd, mint a korábbi években.
A kéthónapos programsorozatnak egyébként három különleges helyszín ad otthont: Tokió városában a fontos közéleti és politikai események helyszínéül szolgáló Royal Park Hotel, a tokiói Disneylandben épült Sheraton Tokyo Bay Grande luxusszálloda, Osakában pedig a Hotel Rihga Royal.