A Nemzeti Közlekedési Hatóság 2008. július 28-tól a biztonsági gyermekülések gyártóinak és forgalmazóinak célellenőrzését végzi. Az ellenőrzés célja annak garantálása, hogy ne legyenek kereskedelmi forgalomban olyan gyermekülések, melyek nem felelnek meg az előírásoknak, közlekedésbiztonsági szempontból kifogásolhatóak.

 

A Nemzeti Közlekedési Hatóság 2008. július 28-tól a biztonsági gyermekülések gyártóinak és forgalmazóinak célellenőrzését végzi. Az ellenőrzés célja annak garantálása, hogy ne legyenek kereskedelmi forgalomban olyan gyermekülések, melyek nem felelnek meg az előírásoknak, közlekedésbiztonsági szempontból kifogásolhatóak.

A hatályos KRESZ előírásai szerint általános szabály, hogy a gépkocsiban utazó 150 cm-nél alacsonyabb gyermeket – a testsúlyához igazodó kialakítású – gyermekbiztonsági rendszerben kell rögzíteni. A gyermekülésekre szigorú előírások vonatkoznak, melyek a technológia fejlődésével – a biztonságos közlekedés és a balesetek során bekövetkező sérülések csökkentése érdekében – változnak.

A régebbi szabványok szerint 1995-től az Európai Unióban már nem készülnek gyermekülések, 2004-től pedig az EU országaiban már nem hozhatóak kereskedelmi forgalomba sem ilyen ülések. A jogszabályok közeljövőben történő módosításával pedig 2009. január 1-től már használni sem lehet őket.

A 2009. január 1-től használható gyermekülések biztonságosabbak, hevedereik rugalmasabbak, nem okoznak csonttörést, komoly oldalvédelemmel vannak ellátva mind a fejnél, mind a csípőnél, ami az oldallégzsák kipattanásakor kap komoly szerepet.

A gyermeküléseken elhelyezett jelek utalnak az előírásokra: a jól látható helyen, jól olvashatóan elhelyezett jelölésben szerepel egy kör, benne „E" betű, illetőleg a jóváhagyó országra utaló szám, ezek alatt pedig a jóváhagyási szám: 2009. január 1-től csak a 03, illetőleg a 04-es számsorral kezdődő jóváhagyási számmal jelzett gyermekülések használhatóak.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük