A Volánbusz  október 1-től a Szentendrére (és azon túl) menő elővárosi járataik zömét nem az Árpád híd elnevezésű metróállomás melletti buszpályaudvarról, hanem Újpest városkaputól indítja majd, és ide is érkeznek. E járatok tehát nem az Árpád, hanem a tervek szerint előző nap megnyíló Megyeri hídon mennek át Pestről Budára.

 

A Volánbusz  október 1-től a Szentendrére (és azon túl) menő elővárosi járataik zömét nem az Árpád híd elnevezésű metróállomás melletti buszpályaudvarról, hanem Újpest városkaputól indítja majd, és ide is érkeznek. E járatok tehát nem az Árpád, hanem a tervek szerint előző nap megnyíló Megyeri hídon mennek át Pestről Budára.

Az új hídon nemcsak sárga, hanem kék buszok is járnak majd. Bár a BKV hivatalosan még nem közölte, a Kötött pálya blog információi szerint a 104-es járat egyik, 204-es számot kapó mutánsa jár majd át a rákospalotai Kossuth utcától a két újpesti metrómegálló és a Váci út külső részének érintésével Békásmegyerre, a Heltai Jenő térre.

Visszatérve a Volánbuszra, a címképünkon láthatóak azok a  járatok, amelyek októbertől a Megyeri hídon Újpestre mennek. (Zárójelben a külső végállomás.)

872 (Szentendre Püspökmajor ltp.), 880 (Esztergom), 882 (Visegrád), 884 (Dunabogdány), 889 (Pilismarót, Tahitótfalu), 890 (Tahitótfalu Váci rév), 893 (Surány).

Szentendréről, a Püspökmajor lakótelepről egy új járat is indul a budai oldalon maradók kedvéért, a 869-es a békásmegyeri Heltai Jenő térre megy. (itt BKV buszos csatlakozás lesz a Metrohoz és a Vávit úthoz…)

Értékelni kétféleképp lehet a változást. Talán negatívum, hogy a távolsági buszok ezentúl még az eddiginél is kevésbe közelítik meg a belvárost. Elővárosi járatoknál azonban a többség bizonyára átszáll a metróra az első adandó helyen, valóban fölösleges, hogy a Volán-járat a dugóban pöfögjön még pár megállót beljebb, pláne Budán. Más szóval, helyes, ha a "közelvidékről" bejárókat ráhordjuk a kötött pályás gerinchálózatra az első lehetséges ponton.

A távolsági buszpályaudvarok elhelyezésének koncepciója van Budapesten, mégpedig az, hogy a metróvonalak és az 1-es villamos metszéspontjainál legyenek. Ilyen hely az Árpád híd metrómegálló, a Népstadion, a Népliget, és ilyen lesz majd az Etele tér, ha lesz ott 1-es villamos és 4-es metró.

A szerkezet szépségén túl ennek a rendnek annyi gyakorlati előnye lehet, lehetne, hogy megkönnyíti a Budapesten csak átutazók átszállását azzal, hogy két buszpályaudvar között elég egy BKV-járművet (az 1-es villamost bármelyik variációnál) igénybe venni. Magyarán az áthelyezés ront a Szentendrén túlról érkezők helyzetén, ha a Népstadionhoz (és a jövőben Kelenföldre) igyekeznek.

A vonattal továbbutazók számára persze eddig se volt, most se lesz "átszállásmentes átszállás" a Keleti pu. felé. Elvileg a 30-as busz útvonalának némi módosítása segítene ezen a bizonyára nem tömeges problémán, de fölösleges volna az átutazókat egy számos városrész lokális igényeit kiszolgáló járatra terelni. Az igazi megoldás az lenne, ha lennének a vasúton S-bahn-járatok, mondjuk Pilisvörösvár-Újpest-Rákos vonalon is, de ez a kérdés most túl messzire vinne a poszt eredeti témájától.

A Kötött pálya blog nyomán:

http://kotottpalya.blog.hu/2008/09/21/buszok_mennek_majd_a_megyeri_hidon

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük