www.csrhungary.euwww.csrhungary.eu 2006-ban indította útjára a CSR Hungary  azt az évenként megrendezett konferencia-sorozatot,  amely ma már az év vezető  csr  fóruma, s amelyen gazdasági döntéshozó, politikus, közintézmény vezető, kommunikációs vezető, kutató, hallgató, hazai és nemzetközi szakember cserélheti ki tapasztalatait.  A magyar társadalmat képező szinte összes érdekcsoport képviselteti magát és találkozik itt évről évre külföldi szakemberekkel.

 

www.csrhungary.euwww.csrhungary.eu 2006-ban indította útjára a CSR Hungary  azt az évenként megrendezett konferencia-sorozatot,  amely ma már az év vezető  csr  fóruma, s amelyen gazdasági döntéshozó, politikus, közintézmény vezető, kommunikációs vezető, kutató, hallgató, hazai és nemzetközi szakember cserélheti ki tapasztalatait.  A magyar társadalmat képező szinte összes érdekcsoport képviselteti magát és találkozik itt évről évre külföldi szakemberekkel.

2008-tól kezdődően a rendezvényhez presztízsértékű díj is kapcsolódik,  a CSR Hungary Díj, különböző kategóriákban.

A Díj  „alulról" jövő kezdeményezés,  nem csupán egy nemzetközi modell hazai változat, s támogatásra lelt a társadalom különböző érdekcsoportjainak a részéről is. Jelzi, hogy egy cég kezdeményezése is értéket adhat a társadalomnak és a vállalkozás saját eszközeivel képes hozzáadott értéket nyújtani gazdasági és társadalmi környezetünknek.

Ez évben a legfőbb szakmai, üzleti szervezetek,  a Magyar Európai Üzleti Tanács, a Magyar Innovációs Szövetség,

a Menedzserek Országos Szövetsége, a Munkadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége, a Nemzetközi Vállalatok Magyarországi Társasága, Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége, megállapodást írtak alá

a  Díj stratégiai és kommunikációs támogatására, melyet sajtóreggelin hoztak nyilvánosságra

2010. szeptember 20-án.

A megfogalmazott cél:

Magyarországon a jelenlegi gazdasági, társadalmi viszonyok közepette a korábbinál is nagyobb szükség van a társadalmi felelősségvállalásra,  annak a gyakorlatba való „átültetésére".

Ez a felelősség elkötelezettséget jelent az adott közösség felé is, melyben a mindennapjainkat éljük, munkánkat végezzük. A valódi elkötelezettség pozitívan hat a közösségre is, s a közösség elismerése, a társadalmi teljesítmény is jótékonyan visszahathat a cég pénzügyi teljesítményére.

Így a példamutató vállalati (intézményi) magatartások idővel olyan érték- és normarendszert teremtenek Magyarországon, mely a kultúránk részévé válhat, s formalitás helyett valósággá válik.

A résztvevők:

Takács János, a CSR Hungary Díj Bíráló Bizottságának elnöke,
az Electrolux Közép-Kelet-Európai Régió Holding vezetője,
az Electrolux Lehel Kft. vezérigazgatója

dr. Béres József, a Béres Gyógyszergyár Zrt. elnöke:

A Béres Egészség Hungarikum 2008-ban a CSR Hungary Díj Közös felelősség kategóriájának a nyertese.

Ez a Díj kifejezetten azokat a projekteket értékeli, ahol a siker (pénzügyileg is fenntartható!), az eredményesség a különböző érdekcsoportokkal való példaértékű együttműködésen alapul.

Takács Júlia, a CSR Hungary Díjat és Konferenciát alapító Atlantis Press ügyvezető igazgatója.

Tehát:

Idén is lehet pályázni a CSR Hungary Díjra 2010. október 15-ig a következő kategóriákban:

        

CSR menedzsment nagy- és kis-középvállalkozásoknak

-Közös felelősség-stakeholder megoldások

Ez a Díj kifejezetten azokat a projekteket értékeli, ahol a siker (pénzügyileg is fenntartható!), az eredményesség a különböző érdekcsoportokkal való példaértékű együttműködésen alapul

-CSR Junior

Ez a Díj kifejezetten azokat a projekteket értékeli, melyek a jövő generációját segítik abban, hogy felelősen éljen és felelős felnőtté, állampolgárrá, gazdasági döntéshozóvá váljon. 

Továbbra sem kérnek nevezési díjat!

A Bíráló Bizottság tagjai is társadalmi munka keretén belül vesznek részt az értékelési folyamatban. Az alapító, szervező munkával, kommunikációs kapcsolatokkal és pénzügyi keret biztosításával támogatja a díjat, ugyanakkor a szervező vezetője az összeférhetetlenség ténye miatt nem vesz részt az értékelési folyamatban.

A CSR Hungary Díj 2010 Bíráló Bizottság tagjai:

A Bíráló Bizottság tagjai saját területükön kiemelkedő teljesítményt nyújtó vezető szakemberek és döntéshozók.

A Bíráló Bizottság elnöke:   

Takács János, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének alelnöke,

az Electrolux Lehel Hűtőgépgyár Kft. vezérigazgatója,   az Electrolux Közép-Kelet-Európai Holding vezetője.

A kolozsvári „Bolyai" Tudományegyetem közgazdaságtudományi karán végzett. Posztgraduális képzésben második diplomát szerzett a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem "Gazdasági ellenőrző" szakán, majd a General Electric Co.Pénzügyi Management Programot végezte el.

Igazgatósági tag az Electrolux Közép-Kelet-Európai vállalatainál, az Electrolux Romániánál. Többek között a Menedzserek Országos Szövetségének elnöke, a Magyar Európai Üzleti Tanács (HEBC) korábbi elnöke, a Magyarországi Svéd Kereskedelmi Kamara elnöke, valamint alelnöke a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének.

Munkájának elismeréseként elnyerte a Magyar Köztársasági Érdemrend Tisztikeresztjét és az "Év Menedzsere 2005" (Menedzserek Országos Szövetsége) címet is.

Fő hobbija a lovaglás (díjugratás).

A Bíráló Bizottság tagjai:

-Dr. Gonda György,  a Nemzetközi Üzleti Főiskola (IBS) Menezsment tanszékének vezetője, főiskolai tanár.

Oktatott tárgyak:  változáskezelés (Change Management),  felelős vállalatirányítás (Corporate Governance), szervezeti magatartás (Organizational Behaviour),  menedzsment elméletek (Management Theories).

Szakközgazdász, hiteles vezetési tanácsadó.

Korábbi munkahelyek:

Magyar Kereskedelmi Kirendeltség New York, Magyar Hitelbank Rt., Ernst and Young, PricewaterhouseCoopers, Infora Consulting Group.

Számos szakkönyv, cikk és tanulmány szerzője, rendszeresen előad konferenciákon.

A Vezetési Tanácsadók Magyarországi Szövetsége volt elnöke, ma vezetőségi tagja; elnöke a First Budapest Lions Club-nak.

Dr. Mészáros Tamás,  a Budapesti Corvinus Egyetem rektora,

Diploma:   1970 Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem Ipar Szak

Munkahely:

első és szinte egyetlen munkahelye a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem:

1970-től gyakornok,

1972-től tanársegéd,

1984-től egyetemi docens,

1991-től egyetemi tanár.

1994-ben rektorhelyettes,

2000-ben három hónapig, majd 2004 január 1-től az egykori Alma Mater rektora.

1981-84 között rövid kitérő: az Akadémiai Kiadó gazdasági igazgatója

Kutatási terület:

vállalati tervezés, stratégiaalkotás, a stratégiai mendzsment

Mindig is szoros kapcsolatban volt a gyakorlattal és a közélettel. Több mint 40 vállalatnál tanácsadóként működött közre. 1994-1996 között a Nyugdíjbiztosítási Önkormányzat elnöke, 1998-ban majd 2002 és 2006 között az APV Rt. Igazgatóságának elnöke, 1986-tól az MTA Ipargazdasági Bizottságának tagja, 2000-től MTA Köztestületi tag,

2001-2006 között az MTA  Közgyűlés doktor képviselője a IX. Osztály tanácskozási jogú tagja.

Dr. Pakucs János,  a Magyar Innovációs Szövetség tiszteletbeli elnöke.

Okleveles villamosmérnök, gazdasági mérnök, szakközgazdász, közgazdasági doktor. Az OLAJTERV Holding ügyvezető igazgatója,  a Magyar Innovációs Szövetség alapító elnöke, 2007-től kezdve tiszteletbeli elnöke.

Doktori disszertációjában a kutatásszervezéssel, a K+F hatékonyság kérdéseivel foglalkozott. Szakmai tevékenysége a szellemi munka hatékonyságának javításához, a mikro- és makrogazdaságban egyaránt szükséges feltételek megteremtéséhez, a termelés, ill. gazdaság teljes megújulásához kötődik.

Kezdeményezésére jött létre a Magyar Innovációs Szövetség, amely a hazai K+F és az innovációs szféra megkerülhetetlen tényezője. Az Országos Ifjúsági Tudományos és Innovációs Verseny szervezésével, az Innofórum Szellemi Termékbörze életre hívásával, az Innovációs Nagydíj pályázat elindításával döntő szerepet vállalt a kreatív szellemű gondolkodás elterjesztésében, az innovációs szemlélet kialakításában.

Több mint 70 publikáció, számos tanulmány, 3 szakkönyv szerzője, szerkesztője.

-Dr. Rudnay János,  a Nemzetközi Vállalatok Magyarországi Társaságának elnöke,

Iskoláit Grödingben, Hollabrunnban végezte.

A Jogtudományok doktora a Bécsi Egyetemen.

Tapasztalatai és munkahelyei:

ALLDELPHI (Allgemeine Deutsche Philips Industrie Gmbh/Hamburg).

A kereskedelmi osztályon a németországi Philips tevékenységek koordinációja.

A piactervezési és ösztönzési (APF) osztály vezetője Münchenben.

Szórakoztatóelektronikai termékek értékesitési vezetője Nürnbergben.

A kiemelt fontosságú partnerek (nagykereskedők, áruházi láncok) felelőse.

Az Interaktiv Médiarendszer piacra való bevezetésének irányitója. Az osztrák Philips érdekeltségen keresztül megszervezi a Philips termékek magyarországi értékesitésének kiépitését. A Philips Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója. Feladata egy saját sales-organizáció felépitése és az ipari tevékenységek előkészítése Magyarországon.

A Pécsi Sörfőzde Rt. vezérgigazgatója.

A REEMTSMA Debreceni Dohánygyár Kft. vezérigazgatója.

Jelenleg saját cégét vezeti.

Szabó Tamás,  az  SKF Magyarország Zrt. vezérigazgatója

Tanulmányok:

1988-93:  Budapesti Műszaki Egyetem, Közlekedésmérnöki Kar, Autógépész ágazat – Okleveles Gépészmérnök

1993-95:  Eötvös Lóránd Tudományegyetem, Jogi Továbbképző Intézet, Jogi Szakokleveles Mérnök

1997-2000: Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem,  MBA Diploma – Sales szakirány

Munkahelyek:

1993-94: IKARUS Rt. Budapest, Gyártmányfejlesztési Főosztály, fejlesztő mérnök

1995-: SKF Svéd Golyóscsapágy Zrt.

1995-2000:  Területi Értékesítési Vezető

2000-2004:  Kereskedelmi és Marketing Igazgató

2005-: Vezérigazgató

Tagságok:

Magyar Európai Üzleti Tanács (HEBC)

Magyarországi Svéd Kereskedelmi Kamara elnökségi tag

Díjak:

SKF Business Excellence Award 2006

SKF Business Excellence Award 2007

A CSR Hungary Díj  támogató megállapodását aláíró szervezetek:

Magyar Európai Üzleti Tanács (HEBC)

Magyar Innovációs Szövetség (MISZ)

Menedzserek Országos Szövetsége (MOSZ)

Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ)

Nemzetközi Vállalatok Magyarországi Társasága

Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ)

A (térítésmentes) pályázatokat bíráló Bizottság összetételét tekintve arra törekedtek, hogy a gyakorlati üzleti életben, menedzsment-rendszerben is jártas, tekintélyes magyar szakemberek több területről, több szempontból tudják megközelíteni a társadalmi felelősségvállalást. Sok esetben nemzetközi tapasztalatokkal is párosul az adott terület szakmai tudása.

A menedzsment rendszerben való tapasztalatot, jártasságot, azért tartják fontosnak, mert a vállalati felelősséget a cég mindennapi működésével kell összhangba hozni.

A pályázati feltételek részletei:

http://www.csrhungary.eu/  

A Magyar Európai Üzleti Tanács 14 multinacionális vállalat magyarországi legfelső vezetőjének fóruma, amely 1998-as alapítása óta kivívta a társadalom, a mindenkori Kormányzat, a gazdasági élet és a diplomáciai testületek elismerését.

Az HEBC tagvállalatok  (ABB, AkzoNobel, British Telecom, Electrolux, Ericsson, GDF SUEZ, Nestlé, Nokia, OMV, Philips, SAP, Shell, SKF és SUEZ Environnement)  a magyar gazdaság jelentős befektetői, munkahelyteremtői. Összesített nettó árbevételük közel 1.700 milliárd forint, alkalmazotti létszámuk 17.748 fő.

Az HEBC nem folytat lobbi-tevékenységet a tagvállalatok egyéni, üzleti érdekeiért, kizárólag Magyarország egészének fejlődését, versenyképességének növekedését kívánja elősegíteni. A tagok HEBC-ben kifejtett tevékenysége által, cégeik neve összefonódik társadalomépítő és fejlődést elősegítő témákkal.

Az HEBC tevékenységének egyik legfontosabb része az éves jelentések kiadása, amelynek célja, hogy a tagok befektetői tapasztalatain alapuló, politikamentes véleményükkel hozzájáruljanak a stabilabb, hosszú távon kiszámíthatóbb gazdasági környezet megteremtéséhez.

Az HEBC 2010. évi jelentésének címe  „Fenntartható versenyképesség",  amely az előző tizenegy jelentéssel együtt elérhető az HEBC anyaszervezetének, az Európai Gyáriparosok Kerekasztalának (ERT) weboldalán:

http://www.ert.eu/ .

A pályázatok értékelésének alapja a 4CR piramis modell rendszere.

Azaz, a cég felelősség-szintjeinek (gazdasági-céges versenyképesség, stratégiai menedzsment, jogi-vállalatirányítás, etikai-CSR, szociális mérhetőség, fenntartható felelősség/céges fenntarthatóság)

elemzése és egymással való szoros kapcsolatának összefüggései a gyakorlatban.

Miért éppen ez a modell?

Mert összefüggésekben és rendszerben gondolkodik, így átláthatóvá válik a cég, szervezet működése.

A vállalatok társadalmi teljesítményéről pontosabb gondolkodásra ösztönzi a cégeket, szervezeteket.

A legfőbb értékelési szempontok és normák:

nem azonos a csr csupán PR eszközként való kezelésével,  bár a jó is kommunikációt igényel, anélkül félkarú óriás.

hosszú távú, stratégiai gondolkodásmód,

innováció képesség,

a CSR nem külön létező elem a cég, intézmény alapműködésétől,

együttműködési készség különböző érdekcsoportokkal az etika és a kölcsönösség (nyer-nyer) viszony alapján,

példát mutatni a jövő generáció vezetőinek és más érdekcsoportok döntéshozóinak,

váljanak idővel a  csr  értékei a közösség normáivá.

Nemzetközi partner:

az MHC International, mely világszerte közintézményeknek (USA, Azerbajdzsán, Genf, Brüsszel stb.), nemzetközi szervezeteknek (ILO, ENSZ stb.) elemzéseket és stratégiát készít.

Néhány referencia:

AccountAbility (London). AA1000 háttéranyagok készítése

Addax Petroleum,
BAT,
BP,
City of London Police
Club Mistral (Germany)

Ernst & Youn,
Glaxo
ILO/UN Inernational Labour Office

Fiatalok Foglalkoztatási Stratégiája Közel-Keleten

Az utóbbi két év pályázóinak többsége Budapest központú nagyvállalat, főként a pénzügyi és távközlési szektorból. Népszerű kategória a Közös felelősség kategória. Valószínűsíthető, hogy azért mert itt csak egy-egy projektre kell koncentrálni és sokkal könnyebbnek tűnik a pályázat elkészítése ebben a kategóriában, mint ha egy szervezet, cég összes területét áttekintené pl az első menedzsment-rendszer kategória pályázatához.

Az eddigi nyertesek:

2009. évben

CSR Menedzsment-Nagyvállalatok kategória:  Holcim Hungária Zrt.

Kiemelt felelősségének tudatában arra törekszik, hogy élen járjon a fenntartható építészeti megoldások elterjesztésében, példát mutasson a CSR területén is, és értéket teremtsen a vele kapcsolatban állók számára.

A fenntartható fejlődés iránti elkötelezettsége alapján célja, hogy egységnyi mennyiségű termék előállítását minél kevesebb erőforrás felhasználásával, minimális hulladékképződéssel és a lehető legkisebb környezetre gyakorolt hatással valósítsa meg.

Különdíjas a kategóriában a Nyírségvíz Zrt., ahol a társadalmi felelősségvállalás a következőkből tevődik össze: környezet terhelésének csökkentése a szennyezőanyagok eltávolításával, a környezettudatos fogyasztói szemlélet kialakítása, a hátrányos helyzetű fogyasztók számára támogatási rendszer működtetése, a régió EU-s forrásszerzési képességének javítása, a népesség életminőségének javítása, szponzorálás, mecenatúra a bizalom erősítése érdekében, és a fogyasztói elégedettség javítása a vízszolgáltatás és szennyvízelvezetés műszaki biztonságával és folytonosságával.

CSR Menedzsment -Kis-középvállalkozások kategória:  InterContinental Budapest

Sokan és sokat tesznek azért folyamatosan, hogy segítsék, támogassák azokat, akiknek erre igazán szükségük van. A vállalatnál zajló HR munkán belül a legfontosabb az emberekre való odafigyelés, törődés. Mint nagy, multinacionális hátterű vállalatcsoport, sokat foglalkozik azzal, hogy egységes vállalati értékeket, azonos vállalati stratégiát, szabályozott belső folyamatokat képviseljenek szállodái.

Különdíjas a kategóriában:  Hotel Panda Kft.

A vállalat munkavállalóinak 95 %-a  megváltozott munkaképességű személy. Minden dolgozót a végzettségének és a képességeinek megfelelő munkakörben foglalkoztatnak. Minden esetben a foglalkoztatás terén az egyént, az egész humánumot nézik, és arra törekszenek, hogy megerősödött, illetve visszanyert önérvényesítéssel és stabilan alkalmazható szaktudással rendelkezzenek a munkavállalóik.

CSR Junior

E.ON Hungária Zrt./Energiakaland tanulási program http://www.energiakaland.hu/

A legfontosabb befektetés a következő generáció, a gyermekek és a fiatalok támogatása, és ezen keresztül a jövő építése. Társadalmi felelősségvállalásának szerves része az energiatudatosság és a fenntartható fejlődés elősegítése a magyar társadalomban, elsősorban a gyerekeken keresztül.
Az Energiakaland tanulási program célja, hogy segítsen a pedagógusoknak az energiatudatosság kialakításában, az energiával kapcsolatos tudás bővítésében, kompetenciák fejlesztésében. A tananyagok és feladatok az egységes természettudományos tanítás alapelveivel összhangban készültek ill. készülnek.

2008. évben

CSR Menedzsment-Nagyvállalatok kategória:  Ericsson Magyarország

Mindamellett, hogy az Ericsson Magyarország az anyavállalat társadalmi felelősségvállalási és fenntarthatósági stratégiájával összhangban szervezi tevékenységét, számos házi kezdeményezésű programot valósít meg.

Az Ericsson Magyarország a magyar társadalom és kultúra részének tekinti magát – az ezzel járó felelősséggel együtt. Az Ericsson Magyarország nemcsak a szakmaiságában, hanem a társadalmi felelősségvállalásában is – már az alapításától kezdve – arra törekszik, hogy újító, előremutató kezdeményezések mellé álljon.

A cég elkötelezett a hazai oktatás fejlesztése mellett, évi közel 12-14 milliárd forintot fordít innovációra. Kiemelt feladatának tekinti a tudomány nemzetközi kapcsolatainak erősítését, a hazai kutatás és felsőoktatás nemzetközi integrációját, a középiskolai és egyetemi képzés támogatását. Egyik fő célkitűzése, hogy növelje az egyetemi kutatások arányát, számottevően javítsa működési hatékonyságukat és összekapcsolja munkájukat a gyakorlattal. Korszerű és tudományosan is időszerű témákban folytat többoldalú együttműködést különböző budapesti és vidéki felsőoktatási intézményekkel.

Az Ericsson képzésének témái az egyetemi tantervek részévé válnak.

CSR Menedzsment -Kis-középvállalkozások kategória: Nexon

Középpontban ügyfeleik elégedettsége, üzleti eredményeik mellett legnagyobb sikerük munkatársaik elkötelezettsége és bizalma. A NEXON az üzleti sikerek mellett arra is törekszik, hogy munkatársai számára a legjobb munkahely, a társadalom számára pedig hasznos és szociálisan érzékeny társaság legyen. CSR munkájuk során megtapasztalhatták, milyen is az, amikor a társadalmi felelősségvállalás tudata áthatja a cég munkatársainak üzleti, munkahelyi és egyéni kapcsolatait is.

Közös felelősség:  Béres Egészség Hungarikum

2008-ban a Béres Gyógyszergyár Zrt. Béres Egészség Hungarikum Programja kapta a CSR Hungary Díjat Közös Felelősség kategóriában.

A dr. Béres József által 2007-ben életre hívott Program kiemelten kezeli a közösségi alapú életminőség- és egészségfejlesztési tevékenységet.  2008-ban és 2009-ben öt- és tízezer fős településeknek hirdetett pályázatot, melynek során egészségtervük elkészítésére és a cselekvési terveik megvalósítására nyerhettek anyagi támogatást. A két év alatt összesen 63 település készítette el egészségtervét, és közülük tizenkét település valósíthatta meg cselekvési programját. Idén 14-25 éves fiatalok kerültek a fókuszba, hiszen a 2010-ben kiírt pályázatra, az ennek a korosztálynak szóló egészségmegőrző programokkal lehetett pályázni.

A  Béres Egészség Hungarikum Program  tevékenységeivel,  reprezentatív kutatásaival, ismeretterjesztő munkájával, kiadványaival és pályázataival azt szeretné elérni, hogy az egészség valós nemzeti értékké, hungarikummá váljon.

www.beh.hu

Különdíj: Székesfehérvár Felelős Programja

A felelősségi program egy gondolkodásmód, egy életmód, egy lehetséges politikai kultúra alapja. Olyan berögzült vélekedésekkel kíván szakítani, mint hogy mindenre csak egy jó megoldás létezik, másokkal összedolgozni tilos, vagy a tanulás csak a gyerekek dolga.

A program 2008-as elindulása óta bebizonyosodott, hogy időszerű volt új alapokra helyezni a kapcsolatot a fehérváriakkal, az itt dolgozó vállalatokkal, munkatársaikkal, a városban bejegyzett aktív, tenni akaró, a közösség érdekeit szolgáló civil szervezetekkel, a nevelési és oktatási intézményekkel.

Mit kapnak a Díjazottak?

a Díj logójának használata egy évig,

publicitás/hazai és nemzetközi,

CSR Klub a nyerteseknek,

e-bookban összefoglaló a díjazottakról

A CSR Hungary Díj Gálájának időpontja és helyszíne:

2010. november 26, 20.00,  InterContinental Budapest

Harmat Lajos

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük