Akár 25-30%-kal is csökkenhet idén a céges rendezvények száma, és a költségvetésükön is érződik az óvatosság. „A jelen gazdasági helyzetben a partner- és ügyfélkapcsolatok építése lépett elő a rendezvényszervezés legfontosabb mozgatórugójává" – nyilatkozta Kis Péter, a Comp-Let  Kft. ügyvezető igazgatója az OGH hírügynökség kérdésére a Degusta Bitebar névre keresztelt innovatív rendezvénytípusuk 2009. május 13-i bemutatója kapcsán.

Akár 25-30%-kal is csökkenhet idén a céges rendezvények száma, és a költségvetésükön is érződik az óvatosság. „A jelen gazdasági helyzetben a partner- és ügyfélkapcsolatok építése lépett elő a rendezvényszervezés legfontosabb mozgatórugójává" – nyilatkozta Kis Péter, a Comp-Let  Kft. ügyvezető igazgatója az OGH hírügynökség kérdésére a Degusta Bitebar névre keresztelt innovatív rendezvénytípusuk 2009. május 13-i bemutatója kapcsán.

Kis Péter – a Promo Direkt Piackutató cég 3200 nagyvállalat bevonásával készített legfrissebb elemzésére rámutatva – kiemelte, hogy míg az elmúlt 2-3 évben a megkeresett cégek mintegy 45%-a jelezte valamilyen rendezvény lebonyolítását, az idén már csak 31% nyilatkozott pozitívan. A cégek 42%-a budapesti, további 12% Pest megyei (ami jól követi a nagyvállalatok területi elhelyezkedésének arányát), a fennmaradó 46% pedig más megyékben található.      

A rendezvények fajtáját tekintve a megkérdezett vállalatok több mint a fele tervez valamilyen fogadást, partyt, vacsorát (17% kiállítást illetve bemutatót, 15% ügyfél- vagy vevőtalálkozót, promóciós rendezvényt). Lényeges csökkenést jelez előre a kutatás a tréningek, továbbképzések (11%) és különösen a konferenciák, kongresszusok arányában (5%). A cégek több mint fele viszont még ebben az évben is egymilliónál többet tervez elkölteni rendezvényre, ráadásul közülük is 13% több mint 5 millió forinttal kalkulál.

A 2009. május 13-i Degusta Bitebar bemutató szervezője, Fábián Bea, a Comp-Let Event & Party Kft. rendezvényigazgatója kiemelte, hogy a jelen gazdasági helyzetben a partner- és ügyfélkapcsolatok építése vált a rendezvényszervezés legfontosabb mozgatórugójává, ezért vezetik be a piacra ezt az innovatív rendezvénytípust. „A hagyományos, de merevebb keretek közé szorított party service és a rövid idő alatt lezajló koktélfogadás közé szerettük volna megteremteni azt a beszélgetős rendezvénytípust,  ahol a kapcsolatok ápolására és építésére a lehető legnagyobb lehetőség kínálkozik, miközben a vendéglátás  nem csak aláfestő zenének számít, hanem maga az  egyik legizgalmasabb program, igazi gasztronómiai kalandtúra" – hangsúlyozta a rendezvényigazgató az OGH hírügynökség számára.

Láng Róbert, az Adriatic Challange tulajdonosa: "Nagyra értékelem a Degusta Bitebar bemutatót. Az elmúlt 15-20 évben Kanadától kezdve Dél-Afrikáig megfordultam és megismerkedhettem a nemzetek gasztronómiai kultúrájával, a nemzetközi trendekkel. Amit itt láthattunk, az ma Magyarországon a szakma csúcsát jelenti. Úgy az ételek minősége mint a prezentációja igazán egyedülálló. A több tucat különböző ízvilágú étel között kellemesen sodródik az ember a nagyszerű kísérő borkínálat társaságában." 

Pozvai Zsolt, a Develor Tanácsadó Zrt. vezérigazgatója: "Lényegét tekintve a rendezvénypiacot a B2B piachoz hasonlítanám. A válság tüneteként a nagy és hagyományos rendezvények eltűnnek. A kilábalást olyan rendezvénytípusokban kell most keresni, amelyek értékesítést generálnak,  ahol  kevesebb a feszengés, az interakciók száma növekszik. A szakma képviselői véleményem szerint erre még nem ébredtek rá igazán, és ahogy markánsan különbözik ez a válság az eddigiektől, úgy a megoldást is másképpen kell keresni. Az elmúlt 6-8 hónapban a kreativitást, a kezdeményezést és a befektetést hiányoltam igazán ezen a területen, amit most a Degusta Bitebar bemutatón végre láthattam. A megrendelők kevesebb pénzből többet várnak ma, és ez a rendezvénytípus, ahol a gasztronómia akár a műsor helyére is állhat, igazán alkalmas erre." 

O|G|H

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük