Az óbudai székhelyű intézményben az évtizedek óta meglévő értékek fenntartása érdekében tudatos minőségfejlesztést végeznek, melyhez a folyamatok szabályozását biztosító ISO 9001-es rendszer biztosította a lehetőséget. A belső körök felmérései évek óta szolgáltatják a szükséges információkat, a diplomások beválás mérése a pályázati keretek között újonnan került kialakításra.

 

Az óbudai székhelyű intézményben az évtizedek óta meglévő értékek fenntartása érdekében tudatos minőségfejlesztést végeznek, melyhez a folyamatok szabályozását biztosító ISO 9001-es rendszer biztosította a lehetőséget. A belső körök felmérései évek óta szolgáltatják a szükséges információkat, a diplomások beválás mérése a pályázati keretek között újonnan került kialakításra.

A hallgatói motiváció felmérés célja, hogy információt gyűjtsünk arról, aktív hallgatóink miként tervezik jövőjüket. A felméréssel az intézmény egyrészt támogatást kíván adni a végzettjeinknek a munkaerőpiaci döntéseik helyes meghozásához, a szakmaterületi versenyhelyzeten belüli objektív helyzetükről, másrészt a válaszok alapján az egyetem működését, hatékonyságát is javítani lehet.

A 2010 tavaszán végzett felmérés során több fontos eredmény született. A felmérés során 1938 értékelhető válasz érkezett, mely a teljes hallgatói létszámra vetítve 19,4%-os válaszadási arányt jelent. A munkaerőpiacra kikerült, diplomás hallgatók felmérése során az összes megkeresetthez viszonyítva 14,5%-os válaszadási hajlandóság mutatkozott.

Az értékelés alapján megállapítható, hogy a továbbtanulási szándékot kifejezők elsősorban az egyetem mesterképzéseibe kívánnak bekapcsolódni, illetve vállalati tanfolyamokon, szakirányú továbbképzések során fejlesztenék tudásukat. A doktori képzést megjelölők aránya igen jelentős mindkét felmért körben.

A végzettek számára megfogalmazott kérdések az egyes szakmai területeket határolták körül. A kapott válaszok alapján leszűrhető az az eredmény, hogy a képzésre valós igények jelentkeznek, másrészt a pillanatnyi tudásszint tükröződik vissza a válaszokban.

A DPR eredményeinek összegyűjtése lehetőséget teremt a rendszer kritikus értékelésére, valamint annak fejlesztésére. Az adat-felvételezés és az adatértékelés első szakasza jól vizsgázott, de több ponton lehet még fejleszteni. Több ponton megkezdtük az adatok hasznosítását, de vannak területek, ahol több lekérdezési pontra lesz szükségünk. Ugyanakkor megállapítható, hogy a felmérések új lehetőséget jelentenek a felsőoktatás szabályozási rendszerében. A felmérés eredményei rövidesen részletesen megismerhetőek lesznek az egyetem http://www.uni-obuda.hu/ honlapján.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük