Az elmúlt két évben elképesztő ütemben bővült a gemius/Ipsos Audience (gIA) online közönségmérési rendszerhez csatlakozó weboldalak köre a számok tanúsága szerint. 2009 nyarán, az első online közönségmérési tender eredményhirdetése előtt 175 hazai weboldal és azok 75 rovata vett részt a mérőkódos mérésben.

 

Az elmúlt két évben elképesztő ütemben bővült a gemius/Ipsos Audience (gIA) online közönségmérési rendszerhez csatlakozó weboldalak köre a számok tanúsága szerint. 2009 nyarán, az első online közönségmérési tender eredményhirdetése előtt 175 hazai weboldal és azok 75 rovata vett részt a mérőkódos mérésben.

A tendergyőzelem és folyamatos fejlesztések hatására hónapról hónapra nőtt az ügyfelek és a mérésbe bevont weboldalak száma. 2011 nyarán így már több mint 600 hazai weboldal mérőkódos mérése zajlik a rendszerben és ezek további 120 rovatának részletes adatai jelennek meg az előfizetők számára nyilvános felületen, az OPA-n (Online Publishers' Audit, http://opa.gemius.hu – ezeknek az adatoknak egy szűkebb köre itt bárki számára hozzáférhető), valamint a gemiusExplorerben.

A nyilvánosan is elérhető 750 weboldal és rovat mellett további 1000 rovat auditálása zajlik a háttérben, amelyek adata azonban már csak a gemius/Ipsos Audience szolgáltatást igénybe vevő médiatulajdonosok számára érhetőek el az OPA és a gemiusExplorer, valamint a MédiaNavigátor3 szoftverek felületén.

 Összességében tehát két év alatt 250-ről 1750-re nőtt a hivatalos online közönségmérésben auditált tartalmi egységek száma. A projekt most következő fázisában a kutatók és a piaci szereplők különös hangsúlyt fektetnek a mobil és videótartalmak mérésére.

 A gemius/Ipsos Audience online közönségmérési rendszer (gIA) a Gemius SA és az Ipsos Zrt. konzorciumában végzett site-centrikus és paneles mérésen alapuló kutatás, amely a 2009-es online közönségmérési pályáztatás eredményeképpen a piaci egyenértékes adatokat szolgáltatja.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük